Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten olette päässeet yli taloudellisesta menetyksestä?

Vierailija
05.04.2013 |

En halua tarkemmin täällä syytä kertoa, mutta menetimme miehen kanssa n. 30 000 euroa, omaa tyhmyyttämme kyllä.

Meillä ei ole edes isot tulot eli saamme n.4000e kuussa nettona käteen yhteensä. Tuo menetetty summa on siis todella merkittävä tuloissamme.

En tahdo päästä tästä masennuksesta yli mitenkään :( mietin jopa ettei ole enää järkeä edes elää.

Onko kellään ollut vastaavaa tilannetta? Tulee mieleen vain joku hometalokämppäjupakka tms. jossa olisi voinut käydä suurempi menetys.

Itkettää ja masentaa :(

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivä kerrallaan, yritän olla ajattelematta liikaa, että miten pärjään.

Vierailija
2/27 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua niin masentaa, kun olen vielä aina ollut tarkka rahasta ja säästäväinen. Nyt tuntuu, että kaikki kymmeniä vuosia kerätty omaisuus säästäväisyyden avulla on hukkaan heitettyä, kun ei sitä omaisuutta nyt paljoa ole näin pienillä tuloilla tullut, mutta aiemmin olin siitäkin vähästä kovin ylpeä.

Nyt sitten omalla idioottimaisuudella piti mennä pilaamaan kaikki :(

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa se vain on! 30k on pikkusumma loppupeleissä. Tiedän ihmisiä, jotka ovat ryypänneet tuon verran!

Itselleni on tullut osakekaupoissa joskus takkiin aika reilusti, mutta suhtaudun aina niin, että en pelaa jos ei ole varaa menettää rahoja. Joskus silti voittaakin. Win some, lose some.

Raha ei oikeasti ole sen arvoista, että masentua kannattaisi. Siis jos ette varsinaisesti nälkää näe.

Vierailija
4/27 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä karma puraisi ap:tä? Oletko motkottanut miehellesi vuosia kaikista pikkutuhlailuista? Oletko ollut rasittava saituri? Opitko edes tästä menetyksestä mitään?

Oletko varma, että olet oikeasti edes menettänyt mitään?

Vierailija
5/27 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole motkottanut miehelle enkä ollut mikään saituri. Ollaan kyllä matkusteltukin yms. mutta aina ollaan koitettu säästää suuri osa tuloista. Nyt sitten tehtiin iso virhe ja meni suuri osa omaisuudesta :(

Tuntuu vain siltä ettei tästä pääse ikinä yli. Kun alan ajattelemaankin miten paljon pitää taas pienipalkkaisessa työssä raataa, että saataisiin edes osa tuosta summasta takaisin.

Vierailija
6/27 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en myöskään osaa ajatella näin. Oma tyhmyys toki harmittaa, mutta jos olette kaikki terveitä ja elossa, niin en mä jäisi murehtimaan.

Me olemme esimerkiksi harkiten käyttäneet tuollaisia summia elämään. Esimerkiksi mieheni yrityksen myyntivoitoista pistettiin iso osa siihen, että mies jäi lasten kanssa kotiin, emme elintasoa tinkineet, joten ne rahat käytettiin ihan samantasoiseen kulutukseen. Jos olisi jatkanut töissä, meillä olisi säästössä paljon enemmän rahaa.  

Vierailija
7/27 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoin yksinäni suurin piirtein samaa summaa n. 15 v. Kyllä se joskus vitutti, mutta aattelin aina että rahaa se vaan on.

Vierailija
8/27 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävän äiti vuokras asunnon ihmiselle joka sai kamalan rempan aikaiseksi asunnossa. Mutta tiesi tämän kun lähti sijoitusasuntobusinekseen.

Tuttava osti hometalon ja tappelee edelleen korjauksista. Ajattelee vaan onneksi ei mennyt terveys.

Raha on rahaa ja 30 tuhatta on loppupeleissä pieni summa. Tietenkin se ottaa päähän, mutta rahaa onneksi saa lisää. kun olette saaneet ton verran kokoon, se ei ole ollut mistään pois.

Itse elän jatkuvasti puun ja kuoren välissä, rahat ovat olleet jo vuosikausia loppu. Koko ajan tapahtuu pieniä takapakkeja. Jos keksin tavan saada rahaa, ei kauaa kestä kun asia kuihtuu. Esim olen jo muutaman vuoden myynyt käsitöitä Tuomaan markkinoilla. Koska olen töissä, en pääse itse myymään, mutta minulla on loistava myyjä ollut joka on ottanut vaan provikan myynnistä. Nyt hän lopettaa, on ollut myymässä oli 10 v. Joka joulu olen saanut kivan bonuksen vuoden ahkerasti tekemästä työstä ja tämä raha on riittänyt lähes koko vuodeksi.

Olen kahtena pääsiäisenä myynyt työpaikalla pääsiäiskoristeita ja saanut ihan kivasti rahaa. Materiaalikustannukset ovat suurimmalta osalta olleet kierrätystavaraa, eli todellakin kaikki ovat hyötyneet. Hinnat olen pitänyt halpana. Nyt sitten viime pääsiäisen jälkeen tuli kielto ettei konserni pidä siitä että ihmiset ostavat näitä. Menee liikaa työaikaa siihen. Olen siis myynyt työpaikkaruokalassa ja ihmiset samalla matkalla ovat ostaneet. No, ilmainen paikka meni siinä, hyvästi extratulot.

Pitää vaan pitää mieli kirkkaana ja ajatella kohta mä keksin jonkun toisen tavan

Vierailija
9/27 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No meillä oli omistusasunto, jossa sitten olikin mittava, piilossa oleva homevaurio. Talossa oli tehty laajimmat mahdolliset kuntoarviot (käytettiin vakuutusyhtiön suosittelemaa yhtiötä), mm. porattu rakenteita, ja purettu jne. Teimme siis kaikkemme myyntitilanteessa, jotta EI kävisi kuten sitten kävi. Menetimme kaiken välirahan seuraavaan asuntoon mikä oli varattu, ja nyt asumme vuokralla, koska hinnat ehtivät pilviin, kun oli riitatilanne ostaja-myyjä akselilla (pyrimme sovitteluun, mutta ostaja ei halunut, halusimme purkaa kaupat, mutta ostaja ei halunut jne.). Emme siis pysty enää ostamaan sitä tarvitsemaamme perheasuntoa.  Elämä ei aina ole reilua.

Vierailija
10/27 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä pääsee yli. Niin pikkumaista kuin onkin valittaa rahasta, koska se on todellakin vain rahaa, niin itseä surettaa ja ottaa päähän.

Mun elintaso "romahti" eron seurauksena. Avoeron, juu. Omaa tyhmyyttäni manaan! Ja välillä tuntuu hyvältä, että sain kuitenkin vapauteni enkä ole enää tilivelvollinen, saan nukuttua yöni eikä tarvitse pelätä. Niin silti. Se raha. Mihin kaikkeen sitä olisikaan varaa, JOS. Miksen säästänyt silloin, KUN.

Mutta kun katson aikaa taaksepäin, tiedän että rahasta on ollut tiukkaa aiemminkin. Mutta en mä sitä pikkuvauva-ajalta muista, sitä rahapulaa tai opiskeluajoilta. Vaikka se oli silloin paljon isompi ongelma. Muistan paljon muuta.

Päästä se raha maailmalle. Kiertämään se on tehty. 

Vierailija
11/27 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tahtoisin tietää, että minkälainen moka tapahtuu, että voi menettää 30 000 e?

Vierailija
12/27 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole menettänyt tuollaisia summia rahaa, joten en voi kuvitella, miltä teistä nyt tuntuu. Varmasti hävettää, kaduttaa jne. Mutta loppujen lopuksi elämä on satoja kertoja arvokkaampi asia kuin muutama kymmenen tuhatta. Raha ja omaisuus on vain rahaa ja omaisuutta. Elämänsä pystyy rakentamaan pienistä murusista aina uudelleen. Älä mieti asiaa enää, vaan mene eteenpäin.

Vierailija
13/27 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2013 klo 11:42"]

Ystävän äiti vuokras asunnon ihmiselle joka sai kamalan rempan aikaiseksi asunnossa. Mutta tiesi tämän kun lähti sijoitusasuntobusinekseen.

Tuttava osti hometalon ja tappelee edelleen korjauksista. Ajattelee vaan onneksi ei mennyt terveys.

Raha on rahaa ja 30 tuhatta on loppupeleissä pieni summa. Tietenkin se ottaa päähän, mutta rahaa onneksi saa lisää. kun olette saaneet ton verran kokoon, se ei ole ollut mistään pois.

Itse elän jatkuvasti puun ja kuoren välissä, rahat ovat olleet jo vuosikausia loppu. Koko ajan tapahtuu pieniä takapakkeja. Jos keksin tavan saada rahaa, ei kauaa kestä kun asia kuihtuu. Esim olen jo muutaman vuoden myynyt käsitöitä Tuomaan markkinoilla. Koska olen töissä, en pääse itse myymään, mutta minulla on loistava myyjä ollut joka on ottanut vaan provikan myynnistä. Nyt hän lopettaa, on ollut myymässä oli 10 v. Joka joulu olen saanut kivan bonuksen vuoden ahkerasti tekemästä työstä ja tämä raha on riittänyt lähes koko vuodeksi.

Olen kahtena pääsiäisenä myynyt työpaikalla pääsiäiskoristeita ja saanut ihan kivasti rahaa. Materiaalikustannukset ovat suurimmalta osalta olleet kierrätystavaraa, eli todellakin kaikki ovat hyötyneet. Hinnat olen pitänyt halpana. Nyt sitten viime pääsiäisen jälkeen tuli kielto ettei konserni pidä siitä että ihmiset ostavat näitä. Menee liikaa työaikaa siihen. Olen siis myynyt työpaikkaruokalassa ja ihmiset samalla matkalla ovat ostaneet. No, ilmainen paikka meni siinä, hyvästi extratulot.

Pitää vaan pitää mieli kirkkaana ja ajatella kohta mä keksin jonkun toisen tavan

[/quote]

Nettisivu pystyyn!

Vierailija
14/27 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on se kämpän liian kalliilla ostanut, eikö vain?

30000 tuntuu isolta rahalta, mutta kannattaa suhteuttaa se johonkin muuhun. Esim. hoitovapaaseen menee helposti monia kymppitonneja.

Jos olette vaihtamassa asuntoa, niin yleensähän se on niin, että jos oman kämpän arvo on laskenut, niin on myös muiden. Ja toisaalta, jos ostitte remontoidun kämpän, maksoitte siitä, että saitte asua vastaremontoidussa kämpässä remontoimatta itse.

Me hävittiin vähintään sama summa, kun myytiin oma asunto eikä ostettu heti uutta. Hinnat ehtivät nousta ja maksoimme omastamme ehkä 50000 kuin mitä se olisi ollut aikoinaan, kun omamme myimme.

Minulle tämä opetti sen, että elämän ratkaisuja ei kannata tehdä rahan kannalta. Esim. hoito- tai vuorotteluvapaalle on jäätävä, jos siltä tuntuu, vaikka taloudellisesti siinä ei olekaan mitään järkeä.

Vierailija
15/27 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2013 klo 11:44"]

Mä tahtoisin tietää, että minkälainen moka tapahtuu, että voi menettää 30 000 e?

[/quote]

Veikkaisin asuntokauppoja... Jos on tosi huono tuuri, niin voi menettää koko omaisuutensa, esim. juuri piilossa ollut homevaurio jne.

Vierailija
16/27 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksoin exälle reilu 22k euroa, joka vei kun en ollut aikoinaan viisas tekemään avioehtoa ja olemaan tiukka omaisuudestaan. Kolme vuotta maksellut ja kohta maksettu pankkiin takaisin. Lisäksi kun vielä samalla maksaa asuntolainaa, elareita ja elämäänkin pitäsi. Olen pieni tuloinen niin voin sanoa että joskus ottaa pattiin :)  Enää ei naiset tee samaa "kepposta". Tämän takia ei saa masentua!! Koen tämän vain hyvänä opetuksena.

Vierailija
17/27 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietty riippuu myöskin miten laskee. Jos olisi osakekauppoja tehnyt joskus oikealla hetkellä, niin olisi voittanut paljon rahaa. Kun ei tehnyt, niin on voittanut vähemmän. Laskennallinen tappio voi olla iso, mutta ei se raha taskussa ikinä ollut käynyt.

Ja joo, joka kuukausi hoitovapaalla maksaa meidän perheelle noin 2000 euroa. Ei siinäkään raha ole ainoa päätöksentekokriteeri. 

Vierailija
18/27 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vastauksista! Vähän ehkä helpottaa, kun olen jo kaikki yöt valvonut tämän asian takia ja itkenyt :(

Tuskin tulen tästä kunnolla pääsemään koskaan yli, en vain osaa ajatella niin, että se on "vain rahaa" kun sen rahan eteen joutuu niin jumalattomasti tekemään töitä. Onneksi emme sentään menettäneet samassa rytäkässä asuntoa tai autoa.

ap

Vierailija
19/27 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko se menetys oikeasti realisoitunut, vai oletko kuvitellut koko jutun? Jos olet se eilinen asunnon hinta-arviota itkenyt, mitään tappiota ei vielä edes ole. Itke sitten kun on sen aika! Nyt vaan alat myydä asuntoanne itsellenne sopivalla hinnalla.

Vierailija
20/27 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menetys on jo tullut eikä sitä takaisin saa :(

Asuntoa ei onneksi tarvitse myydä eikä ole asuntokaupoista meillä kyse.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kaksi