Pituus ja paino jos kokosi on 38 tai 40?
Jos käytät vaatekokoa 38 tai 40, paljonko painat ja mikä on pituutesi?
Kommentit (77)
160 ja 75kg. 40 on yleensä hyvä, joskus 42.
165cm ja 65kg.
Yläosa 36-38, alaosa 42! Ja ongelma housuissa siis on lantio, joka ei yleensä mahdu pienempiin housuihin. Ei ole koskaan aikuisiällä mennyt mitkään 38 housut, ei edes silloin kun treenasin itseltäni kuukautiset pois ja olin aika laiha.
Oon joutunut treenaamaan itselleni hartiat, että en ole ihan hirveä pullo.
163cm/64 kg tällä hetkellä ja vaatekoko on 38.
5 kiloa kevyempänä vaatekokoni oli 36.
Huoh. Ehkä joskus taas, kun elämä on helpompaa.
Vierailija kirjoitti:
160cm 65kg kun viimeksi vaakalla kävin. Riippuu siitä mitä vaatetta on päällä käykö paremmin 38 vai 40. Just tilasin töihin 38 housut kun 40 kävi isoiksi painon tippumisen myötä.
Vaakalla???
Vaa’alla.
Ei pituus ja paino pelkästään ratkaise vaatekokoa, kropat on eri mallisia.
162/69 ja koko 40
Ei voi kuin ihmetellä kuinka eri mallisia kropat voikaan olla. Kilot eivät kerro koko totuutta alkuunkaan.
Itse olen suht lihaksikas mimmi ja olen mitoiltani 166/53. Käytän kokoa 34, XS, joskus S.
Ihan perus Zaran vaatteet ovat XS-koossakin isoja ja H&M:stä ostin vähän aikaa sitten farkut kokoa petite34, ainoat jotka eivät olleet liian suuret.
175/72
Riippuu ihan vaatteesta kumpi sopii paremmin.
Pituus 160cm ja paino 70. Käytän pääsääntöisesti 38 vaatteita mutta ostin taannoin mekon kokoa 40. Leveä lantio tekee vaatteiden hankinnasta vaikeampaa ja alaosa voi helposti olla 40 jos on joustamatonta materiaalia. M-koko on yleensä hyvä.
Ihannepainoni on noin 55-58 kg jolloin käytän koko 36/ XS- S. Olen tyytyväinen kun pääsen noin 60 kg painoon.
Yritän tässä ahkerasti tiputtaa raskaudesta jääneitä kiloja jotka istuvat aivan uskomattoman tiukassa. En ole koskaan joutunut näkemään suurtakaan vaivaa jos haluan pudottaa painoa, (olen lihonut aika herkästi mutta laihtunut myös) mutta nyt näyttää ikä tehneen tehtävänsä. En meinaa saada painoa millään keinolla alas :( Tahtotila on kova saada vähintään se 10 kg pois kesään mennessä.
N36
165cm ja 59kg. Enimmäkseen käytän kokoa 38, mutta välillä otan tarkoituksella kokoa 40, kun en liian tiukoista vaatteista pidä, jos ne on kapeaa mitoutusta. Vaikea uskoa, että noin 20kg painavampi käyttää myös kokoa 38 kuten joku edellä laittoi, mutta mikäpä siinä. Itsellä tulisi makkarankuorifiilis, jos painoa tulisi 20kg lisää ja laittaisin 38 kokoa edelleen päälle.
Vierailija kirjoitti:
165cm ja 59kg. Enimmäkseen käytän kokoa 38, mutta välillä otan tarkoituksella kokoa 40, kun en liian tiukoista vaatteista pidä, jos ne on kapeaa mitoutusta. Vaikea uskoa, että noin 20kg painavampi käyttää myös kokoa 38 kuten joku edellä laittoi, mutta mikäpä siinä. Itsellä tulisi makkarankuorifiilis, jos painoa tulisi 20kg lisää ja laittaisin 38 kokoa edelleen päälle.
Minä olen se 166 cm ja 87 kg. Oli vähän työterveyshuollon terkkarillakin nieleskelemistä, kun oma painoni selvisi, mutta esim. vyötärönympärys mahtuu hyvin suositusten sisälle. Olen tosi harteikas ja terkkarikin vaan totesi, että treenaan varmasti suht paljon, kun vedin kuntotestin tuloksissa täysiä pisteitä suhteessa omaan ikäluokkaani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen se 166 cm ja 87 kg. Oli vähän työterveyshuollon terkkarillakin nieleskelemistä, kun oma painoni selvisi, mutta esim. vyötärönympärys mahtuu hyvin suositusten sisälle. Olen tosi harteikas ja terkkarikin vaan totesi, että treenaan varmasti suht paljon, kun vedin kuntotestin tuloksissa täysiä pisteitä suhteessa omaan ikäluokkaani.
Mä oon 162/60 ja vyötärö melkein sen 80 :(. Tähän toki vaikuttaa endometrioosi mutta silti. Ei lähde millään.
167 ja 56 ja yläosa 38 ala osa 40. En käytä kittanavaatteita.
Ihmetyttää, miten isot ihmiset käyttävät pieniä vaatteita. Ilmeisesti eivät tajua, että tiukassa vaatteessa läski näyttää vielä läskimmältä.
Itse en siedä makkarankuoria yhtään.
Olen 167 pitkä ja painoa on 55 kg, ja 38 on sopiva koko. En ole mahtunut yhteenkään pienempään vaatteeseen.
Olen siro ja hoikka vartaloltani.
Tuohan on lasten vaatekoko joku alle 40
Vierailija kirjoitti:
Ihmetyttää, miten isot ihmiset käyttävät pieniä vaatteita. Ilmeisesti eivät tajua, että tiukassa vaatteessa läski näyttää vielä läskimmältä.
Itse en siedä makkarankuoria yhtään.
Olen 167 pitkä ja painoa on 55 kg, ja 38 on sopiva koko. En ole mahtunut yhteenkään pienempään vaatteeseen.
Olen siro ja hoikka vartaloltani.
En käytä mitään tiukkoja vaatteita, etenkin yläosan pitää olla ylisuuri ja löysä. Olen 162/68 ja 40 on tällainen yläosa mulle.
165 cm, tällä hetkellä 60 kg, oli 68 mutta tuo pudotettu 8 kg ei näy missään, edelleen vaatteissa koko 38/L.
No onpa hämmentävää, että vartaloita on erilaisia :D
itsellä koko 36-38,ja pituutta 171, paino. 61kg. Usein pienempi koko istuisi paremmin, mutta esim housut jää lyhyiksi tai paidan helma tai hiha lyhyeksi. Erityisen vaikea on löytää takkia.