Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovulaatiotestistä: minä päivänä on paras aika yrittää raskautua?

Vierailija
04.04.2013 |

Onko se ensimmäinen kahden tasavahvan viivan päivä paras vai jokin muu päivä?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai joku tietää, kun ollaan vauvapalstalla...

Vierailija
2/15 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen päivä, kun ovulaatiotesti näyttää plussaa. Seuraavana päivänä on munasolun kannalta jo usein liian myöhäistä. Se kun ei irrottuaan elä välttämättä edes yhtä kokonaista vuorokautta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin kaksi päivää (tai ihanteellisimmillaan kolme päivää) ennen ovulaatiota olisi hyvä aloittaa yhdynnät. Ovulaatio tapahtuu n. 12-48 tunnin kuluttua siitä, kun ovulaatiotesti näyttää plussaa. Joskus voi käydä niinkin, että ovulaatio tapahtuu hyvin pian testin jälkeen, joten yhdyntöjä ei kannata aloittaa vasta sitten, kun testi näyttää plussaa. Jos yhdyntä tapahtuu vasta ovulaatiopäivänä, hedelmöittymisen todennäköisyys on paljon pienempi kuin silloin, jos siittiöitä on jo valmiina odottamassa irronnutta munasolua. Munasolu elää vain n. 12 h irtoamisensa jälkeen. Sperma sen sijaan säilyy hedelmöittämiskykyisenä n. 3 vrk, joskus kauemminkin.

Toisaalta yhdyntöjä ei kannata myöskään lopettaa heti oletettuna ovulaatiopäivänä, koska joskus ovulaatio tapahtuu vasta muutama päivä testiplussan jälkeen. Varman tiedon ovulaatiopäivästä saa mittaamalla aamulämpönsä (Googlella löytyy lisätietoa tästä)

Vierailija
4/15 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä oli eräässä hyvässä kirjassa (Impatient Woman's Guide to Getting Pregnant) juuri hyvää asiaa. Vastoin yleistä uskomusta, hedelmällisin aika saattaa joskus olla jo ohi silloin, kun ovulaatiotesti näyttää plussaa. Siksi ihanteellisinta olisi harrastaa kierron puolivälin tienoilla seksiä joka toinen päivä (tai jos on pitänyt kirjaa ovulaatiosta ja tietää koska se on odotettavissa, aloittaa yhdynnät viimeistään pari päivää ennen sitä)

Vierailija
5/15 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva, kiitos kun vastasitte. Miten ne siittiöt saa pysymään sisällä varmimmin?

Vierailija
6/15 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi joka toinen päivä yhdyntä eikä joka päivä?

Vierailija
7/15 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seiska, pahoittelen epätarkkaa ilmaisua, toki joka päivä sopii yhtä hyvin :) Pointti kirjassa oli, että joka toinen päivä riittää, jos ei jaksa tai halua seksiä joka päivä.

AP, onhan näitä urbaanilegendoja siitä, että esim. pitää jalkoja ilmassa jonkin aikaa seksin jälkeen tai harrastaa seksiä niin, että penis on syvällä (kuten takaapäin). Niiden vaikutusta ei ole tieteellisesti todistettu. Sen sijaan yksi hyvä kikka, jota ainakin itse käytin silloin, kun tulin raskaaksi (voi toki olla, että olisin tullut muutenkin), on käyttää sellaista liukuvoidetta, joka imitoi ns. hedelmällistä kohdunkaulan limaa. Kohdunkaulan liman koostumus vaihtelee kierron aikana, ja kun se on munanvalkuaista muistuttavaa, on hedelmällisin aika. Siittiöt elävät liman suotuisasta vaikutuksesta pidempään. Itse tilasin netistä Pre-Seed-nimistä voidetta. Sain tämän vinkin myös em. kirjasta.

Vierailija
8/15 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytyykin hankkia tuollaista voidetta. Kiitos vinkistä!

Vierailija
9/15 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään. Kolmen vuoden vankka kokemus ;)

Vierailija
10/15 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 19:22"]

Täytyykin hankkia tuollaista voidetta. Kiitos vinkistä!

[/quote]

Siis te, joilla nuo voiteet yms. asennot "auttaa", olisitte onnistuneet muutenkin. 

Vierailija
11/15 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viesti 10 ei tullut minulta, joka annoin voidevinkin. Kolmen vuoden kokemusta mulla ei vielä ole, mutta ihan sama :)

Vierailija
12/15 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

11, pitää paikkansa, että monet onnistuisivat ilmankin ja minunkin kohdallani olisi voinut näin käydä. En tiedä. Tuo liukkari voi auttaa siinä tapauksessa, että oma kohdunkaulan lima on vähäistä eikä siksi suojele siittiöitä (näin on usein silloin, jos on vaikka juuri lopettanut e-pillerit). On myös tarjolla kohdunkaulan limaa lisääviä ravintolisiä, jotka ainakin jenkkilässä ovat suosittuja, mutta itse en ole kokeillut.

Vierailija
13/15 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 19:58"]

Viesti 10 ei tullut minulta, joka annoin voidevinkin. Kolmen vuoden kokemusta mulla ei vielä ole, mutta ihan sama :)

[/quote]

Juu ei, nro 10 olin minä :) Tarkoitin tuolla ovistestejä... (1 raskaus, joka meni kesken; sitten ei enää mitään)

Vierailija
14/15 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 20:01"]

11, pitää paikkansa, että monet onnistuisivat ilmankin ja minunkin kohdallani olisi voinut näin käydä. En tiedä. Tuo liukkari voi auttaa siinä tapauksessa, että oma kohdunkaulan lima on vähäistä eikä siksi suojele siittiöitä (näin on usein silloin, jos on vaikka juuri lopettanut e-pillerit). On myös tarjolla kohdunkaulan limaa lisääviä ravintolisiä, jotka ainakin jenkkilässä ovat suosittuja, mutta itse en ole kokeillut.

[/quote]

Voi kun sä vastasit kiltisti. Kiitos.

Testasin taas tänään negaa - mitään syytä ei ole löytynyt ja mikään ei onnistu. Ja aika ja vuodet sen kun kuluu. Luovutettukin on jo, ei auta sekään muuhun kuin siihen, ettei toisten onnistumiset jaksa juuri yllättää ja oma negakin enää hieman surettaa (ei enää itketä). Testaan enää joskus vain siksi, että kyllähän ihminen vapaassa maassa testata saa niin paljon kuin huvittaa ;) 

Toivottavasti teillä tärppää :)

Vierailija
15/15 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä sinulle 15 ja toivon/uskon, että vielä onnistutte!

Meillä on siis jo tärpännyt, joko voiteen ansiosta tai muuten vain, ja nyt eletään alkuraskauden jännitystä ja toivotaan että kaikki menisi hyvin...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yksi