Kuka on vastuussa tässä tapauksessa mielestäsi:
Perhe X on laittanut aivan seinälampun (siis pihalampun) viereen sellaisen lasten koristaulun. Sitten tulee vieras lapsi pihaan, omistajan lapsi kutsuu pelaamaan korista ja tämä vieraileva lapsi heittää vahingossa pallon lamppua päin (joka siis n. 40 cm:n päässä korista) ja lamppu menee rikki?
Mun mielestä se on kyllä omistajan vika jos noin lähelle lamppua on laittanut LASTEN jutun johon on tarkoitus heittää pallolla. Tietoinen riskinotto siitä että ennenpitkää jollain pallo osuu lamppuun.
Kuka tuon pitäisi korvata, korvaisitko sinä jos tuo vieraileva lapsi olisi omasi? Onneksi en itse ole osallisena tässä tapauksessa, mutta vierestä seuraan...
Kommentit (11)
koska onhan sijoitus typerä ja hajoominen vahinko, mut jos on kyse ystävistä niin raha ei saa olla tärkein tekijä.
Lampun omistajana tuskin vaatisin mitään vaan huomaisin oman hulluuden (toivottavasti:)
pallon heittäjän vanhempien vastuuvakuutuksesta (joka sisältyy kotivakuutukseen yleensä)?
Ei paljon auta esim. parkkipaikalla törmätessä toiseen autoon selittää, että mitäs olit parkeerannut noin lähelle mun autoa, oma vikas, en maksa vaikka mä sun autoo ruttasinkin.....
Pallohan olisi voinut osua lamppuun myös oman lapsen heittovuorolla. Vahinkoja sattuu.
Päästättekö sisälle vain ne, joilla on täysarvovakuutus vahinkojen varalle?
Olen tässä alkanut miettiä uskallanko enää päästää omia lapsiani tuonne perhe X:n luo leikkimään. Heidän omat täydelliset lapsensa " eivät koskaan tee mitään tuollaista" . (Sanatarkasti rva X:n suusta.) Saavat tästä lähtien leikkiä yhteisellä pihalla tai meillä.
ap
No jos meidän lapsi rikkoo naapurissa, kylässä, koulussa jotain, niin korvataan se kyllä aina itse ihan kysymättä.
nimittäin sen verran kovatasoisia junioreita siellä päin. :) Maksat kai suurielkeisesti vahingon ja annatte lisäksi surunvalittelukortin koko perheeltä?
Se " vahinkoja sattuu" -kirjoittaja.
En minä ainakaan mitään uhria esitä, jos lapseni jotain rikkoo ja haluan sen korvata. Vahinko nyt voi käydä kenelle tahansa. Siis korvataan aina on sitten rikkonut tahallaan tai vahingossa.
jos lapsi on kehotettu pelaamaan ko. paikassa ja vahinko sattuu. Eikä ollut tahallinen yritys osia lamppuun.