Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko joku muu hävinnyt paljon asuntokaupoissa?

Vierailija
04.04.2013 |

Harmittaa niin, että itken varmaan vuoden ;(

Tehtiin todella huonot asuntokaupat (rivari) muutama vuosi sitten. Kiireellä ostettiin, kun löydettiin täysin remontoitu upea asunto, mutta sijainti syrjässä. Ollaan kuitenkin tosi hyvin viihdytty.

Mutta nyt olisi ollut tarve myydä ja pyydettiin välittäjä paikalle. Saatiin kuulla, että ollaan ostettu asunto silloin todella ylihintaan ja jos nyt myytäisiin niin tulisi vähintään 20 000 - 30 000 euroa tappiota :( :( :(

En voi ymmärtää miten tästä asunnosta välittäjän mukaan ei voisi pyytää kuin aavistuksen enemmän kuin samassa pihapiirissä olevasta samankokoisesta, mutta hirveässä alkuperäiskunnossa olevasta asunnosta!?! (tämä meidän on kuitenkin tehty kokonaan uusiksi molemmat kerrokset lattiasta kattoon, avarrettu huoneita, tehty upea piha-alue jne jne).

No joka tapauksessa en nyt sitten tiedä mitä enää voi tehdä :( itkettää niin. Ihan hirveä summa menetettäisiin, jos nyt myytäisiin.

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun ostimme tämän niin naapurustossa oli myynnissä pari asuntoa, toki halvemmalla kuin meidän, mutta silti pyyntihinnat oli 125-140 tuhatta. Ja ne oli siis myös silloin siinä kunnossa, että olisi pitänyt ainakin jonkin verran remontoida.

ap

Vierailija
22/27 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin, asuntoa myydessä normaali ihminen pyytää vähintään 3-4 arvioitsijaa.

Toisekseen, jonkinnäkösen neliöhinnan pystyy arvioimaan itsekin alueen muiden myytävien perusteella. Kai vertailitte jo ostovaiheessa neliöhintoja?

Kolmannekseen, jos naapurin murju on ollut myynnissä tuolla hinnalla eikä ole mennyt, pyynti on todennäköisesti liian kova, joten silloin välittäjän antama arvio teille voi olla täysin realistinen, varsinkin jos se pohjautuu toteutuneeseen kauppahintaan. 

Sanoit että asunto on remontoitu. Se voi nykyään tarkoittaa mitä vain. Juuri haukoin happea kun katselin yhtä asuntoa jota mainostettiin remontoituna - keittiöön oli remontin yhteydessä vaihdettu kirsikkakaapit ja tavalliset hellat, kodinkoneita ei oltu integroitu, seinissä mauttomat tapetit, vessa laatoitettu uusiksi ruskea-turkoosi-valkoinen-yhdistelmällä ja ne tietysti ne mauttomat pakolliset raidat sinne suihkun ja vessanpöntön kohdalle, jota ei oltu vaihdettu edes seinämalliseksi. Huhheijaa. Asuntoon oli siis uusittu kaikki materiaalit, mutta 90-luvun tyyliin. Voihan se olla että teillä on toimittu fiksummin ja tehty remontin yhteydessä nykyaikaisia valintoja, mutta jos asunto on edellämainitun kaltainen, ei se remontti sitä arvoa juurikaan nosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöljä ap. Pyydät nyt arviot parilta muultakin kiinteistönvälittäjältä. Etkä myy muuta kuin siihen hintaan, jonka tarvitset. Melko pian saat selville onko kiinnostusta haluamallasi hinnalla.

Vierailija
24/27 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kukaan käyttää turhaa välikättä eli välittäjää?

Myyttehän te autonnekin itse.

Itse asunnon voi myydä oikein hyvin -pankissa hoituu paperisota muutaman sadan hintaan.

Vierailija
25/27 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki pyydämme muitakin arvioita!

Olemme vain niin masentuneita ja lamaantuneita nyt, kun tajusimme miten paljon olemme maksaneet suhteessa muihin asuntoihin tällä seudulla :(

Emme saa ikinä omiamme edes pois, oli sitten kuka välittäjä tahansa. Vähintäänkin pitäisi yrittää myydä itse, jotta säästäisi edes sitten sen välityspalkkion osuuden.

ap

Vierailija
26/27 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, hyviä neuvoja olet saanutkin.

Pyydä nyt tosiaan useampi arvio ja katso itse hintoja ja etenkin toteutuneita hintoja.

Kannattaa tosiaan itse myydä, vaikka siitä hieman vaivaa onkin.

Ja viimeiseksi, onko teidän ihan pakko myydä juuri nyt? Asuntokaupoissa on tosiaan se tylsä juttu, että remontti ei välttämättä suoraan nosta hintaa.

Meilläkin tuli pari vuotta sitten jokunen tonni persnettoa asuntoa myydessä.

Vierailija
27/27 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen sellainen vähän poukkoilija asuntoasioissa ja vielä ei ole tullut takkiin, mutta eiköhän sekin joku päivä voi koittaa.

Se mikä pointti ehkä tulee mieleen, niin käypä lukaisemassa hometalokohtaloita. Silloin tuommoinen 20000-30000  on tosi pieniä summia usein. Lisäksi tuo tappio on teillä toistaiseksi laskennallista eikä toteutunutta.