Olen työssäoppimassa ja mikä vtuttaa?
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sitä työssäoppimispaikkaa löytynyt mistään lähempää, ettei tarvitse taksilla kulkea. Tuleehan tuo jo kalliiksikin.
Matkaa on pari kilsaa. Ei ole sen lähempänä yhtään mitään. En asu pk-seudulla edelleenkään.
Kävellen tuon matkan tekee vartissa.
Vierailija kirjoitti:
Olen väsynyt ilmaiseen pskatyöhön. 4 minuuttiakin on vakava juttu, vaikka olen koko hemmetin päivän paiskinut sataa eri hommaa ja juossut hiki hatussa pitkin työpaikkaa.
Tuolla asenteella et tule saamaan muuta kuin ilmaista pskatyötä jatkossakaan. Olet jäänyt teinin asteelle, vaikka olet aikuinen.
Olen aivan hlvetin onnekas, kun en joudu tekemään tuollaista rasittavaa pskaa vakituisesti. En tajua miten porukan pää kestää. Ala, jolle hamuilen, tuntuu päivä päivältä paremmalta ja paremmalta idealta :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö sitä työssäoppimispaikkaa löytynyt mistään lähempää, ettei tarvitse taksilla kulkea. Tuleehan tuo jo kalliiksikin.
Matkaa on pari kilsaa. Ei ole sen lähempänä yhtään mitään. En asu pk-seudulla edelleenkään.
Ja pyörällä 5min :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen väsynyt ilmaiseen pskatyöhön. 4 minuuttiakin on vakava juttu, vaikka olen koko hemmetin päivän paiskinut sataa eri hommaa ja juossut hiki hatussa pitkin työpaikkaa.
Tuolla asenteella et tule saamaan muuta kuin ilmaista pskatyötä jatkossakaan. Olet jäänyt teinin asteelle, vaikka olet aikuinen.
Minua ei kiinnosta millä asteella olen tai en ole. Olen väsynyt, koska en tee ikinä mitään oikein kenenkään mielestä. Joka ikinen kerta kun luulee onnistuneensa, tulee ennemmin tai myöhemmin jotain huomautusta.
En vttu jaksa. Työtehtäväni ovat aivotonta pskaa, ei mitään haastetta. Aivosoluni kuolevat, vttuunnun, väsyn. Pääsisi joskus edes ratkomaan jotain ongelmia ja olemaan oikeasti hyödyllinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan kävele vartissa. Minulla on painava laukku jota raahaan mukanani. Enkä kuljeta ylimääräistä tavaraa, en ole niin tyhmä.
Kyllä sua elämä koettelee. Lääkärit utelee painoa ja autokoulukin on vaikeeta. :(
En vttu edes kehtaa ottaa itselleni kuuluvia pieniä herkkuja tauolla syötäväksi, koska koen että on helpompi skipata ne ettei kukaan voi satavarmasti sanoa minulle taas jotain negatiivista. Minua tarkkaillaan jatkuvasti ja vasta kotona voin hengähtää ja olla rauhassa. Ihanaa, kun kukaan ei mäkätä ja neuvo miten asiat täytyy tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä sua elämä koettelee. Lääkärit utelee painoa ja autokoulukin on vaikeeta. :(
Öö? Ap
Tasan ainoa asia joka motivoi minua läpi tämän pskan, on tieto siitä etten todellakaan jää tälle alalle. Minun tulevalla alallani tienaa mukavasti ja aivan varmasti on haastetta kerrakseen. Kyllä sitten kelpaa :)
Vierailija kirjoitti:
Tasan ainoa asia joka motivoi minua läpi tämän pskan, on tieto siitä etten todellakaan jää tälle alalle. Minun tulevalla alallani tienaa mukavasti ja aivan varmasti on haastetta kerrakseen. Kyllä sitten kelpaa :)
Sillä toisellakin alalla joutuu kyllä tekemään sen ilmaisen pskatyöharjoittelun. Tsemppiä sulle tuleviin koitoksiin;)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ei todellakaan kävele vartissa. Minulla on painava laukku jota raahaan mukanani. Enkä kuljeta ylimääräistä tavaraa, en ole niin tyhmä.
Tästä alkoi jotenkin vaikuttaa, että asut syrjässä Porvoon keskustasta.
Kuinkahan moni nyt kirjoittelee ap:n nimissä? :D Moinen ajatus heräsi tuosta parin kilsan työmatkasta, josta ei suoriudu ilman taksia. Taitaa useampi kaataa bensaa liekkeihin, kuten arvelen aikanaan tapahtuneen Munsalan puku -ketjussa =)
Vierailija kirjoitti:
Sitten siellä on yksi työntekijä joka kohtelee minua kuin lasta ja selittää yksinkertaiset asiat juurta jaksain vaikka olen tehnyt niitä hommia. En tiedä minkä ikäiseksi hän kuvittelee minut, mutta vähän ärsyttävää paapomistamä. Hän on koko ajan tsemppaamassa minua ja se on vaivaannuttavaa, kun TIEDÄN että toisilta tulee heti perään jotain mäkätystä.
Mä en ole työssäoppimassa vaan työtön taas. Ikäni on 60 ja olin viime vuonna tukityöllistettynä asumallani kunnalla. Tuo lapsena kohtelu tuli todellakin tutuksi ja selittäminen juurtajaksaen. Pidettiin siis aivan tyhmänä. Ikäni vuoksi en tule enää valituksi mihinkään työpaikkaan, mutta ei se ikä kaikkea minun päästäni ole tyhjentänyt.
Sitten vielä yksikin kanssatyöntekijä arvioi, että työtapani ovat vanhanaikaiset. Ilmeisesti se, että tulen pari minuuttia ennen työajan alkamista ja lähden tasan työaja päättymisen jälkeen. Itse asiakaspalvelutyö on ollut minulle tuttua kymmeniä vuosia ja pärjään hyvin parillakin kielellä. Tietenkin oli opittavana uusia nimiä ja osastoja. Ilmeisesti ärsyyntyivät kovasti siitä kun joskus kysyin jotakin asiaa ja sitten alettiin selittää taas asian historia jne. niinkuin lapselle. Sanoin, että kiitos, mutta mulle riittäisi nyt kyllä tai ei -vastaus.
Minut koettiin uhkana. Ehkä sinäkin olet nyt vakkareiden uhka.
Tuo ärsyttävä tsemppaaminen tuli tutuksi siinä vaiheessa kun otin yhteyttä tämän duunipätkän jälkeen työkkäriin. Kysyin neuvoja. Virkailija alkoi plärätä minulle sopivia hakukohteita, joita minun pitää hakea. Muuten ei hyvä huutele. Satuin sanomaan, että tämä on mielestäni naurettavaa, koska en tule kuitenkaan ikäni vuoksi valituksi näihin paikkoihin. Virkailija alkoi tsempata: älä ihmeessä lannistu! Ole rohkea nyt vaan! Älä missään nimessä luovuta! Sanoin vielä hänelle, että työntekohaluja olisi, mutta realistina tiedän putoavani valintaprosessista ihan varmasti heti ikäni vuoksi.
Hain paikkoihin, koska oli pakko. En saanut niitä. Syitä voi vain arvailla ... Helsingissä on kyllä paikkoja, mutta eiväthän ne nyt jotain 6-kymppistä rupua valitse, jos ei ole suhteita.
Ilmoitin sitten työkkärin rouvalle, että en ole lannistunut, luovuttanut enkä masentunut, mutta tässä on lopputulos hauistani.
Jos olisin jäänyt hetkeksikään seisoskelemaan tekemättä mitään, olisi joku tullut työntämään minulle työtehtäviä, vaikka työaika oli loppumassa 5 minuutin kuluttua. En jää minuutiksikaan yliaikaa kun teen ilmaista pskatyötä.