Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En ymmärrä ihmisiä, jotka haukkuu oman maansa kansalaisia rumiksi

Vierailija
22.03.2019 |

Sillä jokaisesta maasta löytyy eri näköisiä ihmisiä, joiden ulkonäkö miellyttää tai ei miellytä.

Etenkin suomalaisilla on tapana haukkua omiaan rumiksi, mikä on minun mielestäni sekä kummallista että typerää. Mielestäni ihmisellä, joka kokee tarpeelliseksi tuoda tällaisia ajatuksiaan julki on itsellään heikko itsetunto. Ei mitä suurimmalla todennäköisyydellä edes oikeasti pidä omaa kansaansa rumana, mutta yrittää lohduttaa omaa oloaan haukkumalla heitä, joihin ne alemmuuden tunteet kohdistuu, sillä ihminenhän vertaa itseään niihin, jotka ovat lähellä häntä itseään ja tulee helpoiten kateelliseksi, kun joku itseään lähellä oleva ihminen onkin jossain asiassa jonkin verran parempi.

Vai tiedättekö moniakin sellaisia suomalaisia, jotka jatkuvasti keskustelupalstoilla haukkuisivat esimerkiksi keskiajalla eläneitä kuninkaallisia rumiksi?

Tätä sopii miettiä itse kunkin.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos vanhoihin tauluihin on uskomista, niin keski-ajalla ihmiset olivat tosi rumia.

Et ymmärrä keskiajan taidetta. Et osaa edes kirjoittaa suomea.

Se on keskiaika, ei keski - aika. Oletko siis venäläinen?

Da

Vierailija
22/25 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rumat ja geneettisesti epäonniset yksilöt projisoivat ajatuksiaan omasta ulkonäöstään muihin. Kun oma naama on kuin tallottu lehmänpaska ja kroppa ei ole kuosissa, niin on helppo osoittaa syyttävä sormi muihin ja alkaa kritisoimaan toisten ihmisten ulkonäköä. Tyytymättömyys omaa ulkoista olemusta kohtaan kaadetaan helposti muiden niskaan. Ymmärtäkää rakkaat ihmiset, että jos itse näytätte ihan kamalalta, niin ei se tarkoita sitä että muutkin näyttäisivät. Katukuvassa näkyy laaja spektrumi erilaisia ihmisiä, ihan niin kuin muualla maailmassa. Emme ole sen huonompia tai parempia kuin muidenkaan maiden ihmiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rumat ja geneettisesti epäonniset yksilöt projisoivat ajatuksiaan omasta ulkonäöstään muihin. Kun oma naama on kuin tallottu lehmänpaska ja kroppa ei ole kuosissa, niin on helppo osoittaa syyttävä sormi muihin ja alkaa kritisoimaan toisten ihmisten ulkonäköä. Tyytymättömyys omaa ulkoista olemusta kohtaan kaadetaan helposti muiden niskaan. Ymmärtäkää rakkaat ihmiset, että jos itse näytätte ihan kamalalta, niin ei se tarkoita sitä että muutkin näyttäisivät. Katukuvassa näkyy laaja spektrumi erilaisia ihmisiä, ihan niin kuin muualla maailmassa. Emme ole sen huonompia tai parempia kuin muidenkaan maiden ihmiset.

Monesti törmään tämänlaiseen oletukseen, että muiden ihmisten haukkuminen rumaksi olisi tyypillintä ihmisille, jotka ovat itse rumia tai ulkonäköönsä tyytymättömiä. En tiedä perustuuko oletus todellisuuteen vai onko se vain monimutkaisempi tapa sanoa "ite oot kun muita haukut" ja ehkä toiveajatteluakin, koska se tuntuisi reilulta. Olisihan se kiva uskoa, että sisäisesti rumat olisivat sitä aina ulkoisestikin. Niin osaisi vältellä. Itselläni on kuitenkin enemmän sellaisia kokemuksia, että ne jotka arvottavat ja haukkuvat muita ulkonäön perusteella, ovat usein itse keskivertoa paremman näköisiä. T. ruma

Vierailija
24/25 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monesti törmään tämänlaiseen oletukseen, että muiden ihmisten haukkuminen rumaksi olisi tyypillintä ihmisille, jotka ovat itse rumia tai ulkonäköönsä tyytymättömiä. En tiedä perustuuko oletus todellisuuteen vai onko se vain monimutkaisempi tapa sanoa "ite oot kun muita haukut" ja ehkä toiveajatteluakin, koska se tuntuisi reilulta. Olisihan se kiva uskoa, että sisäisesti rumat olisivat sitä aina ulkoisestikin. Niin osaisi vältellä. Itselläni on kuitenkin enemmän sellaisia kokemuksia, että ne jotka arvottavat ja haukkuvat muita ulkonäön perusteella, ovat usein itse keskivertoa paremman näköisiä. T. ruma

Niin, oikeasti ruma ei yleensä uskalla kommentoida muiden ulkonäköä negatiivisesti, koska pelkää saavansa ikäviä kommentteja itse. Pahimmat arvostelijat ovat yleensä tavallisen/keskiverron tai keskivertoa paremman näköisiä. 

Kouluajoilta muistan tilanteita, joissa muut tytöt arvostelivat selän takana jonkun ulkonäköä. Itse olin näissä tilanteissa hiljaa. 

T: Rumanpuoleinen itsekin

Vierailija
25/25 |
23.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useinhan eksoottisia ja harvinaisia piirteitä pidetään kauniina. Suomessa jos jollain on tummanruskeat silmät niin saa ihailua.

Luonnostaan vaaleat hiukset ja silmät ovat koko maailman mittakaavassa tosi harvinaiset ja kauniit. Emme vaan itse sitä tajua koska täällä ne eivät ole sen kummoisemmat.

Myös pienehkö, vaikka pottukin nenä on söpö.

Olin töissä Ranskassa ja vähättelin ulkonäköäni ja kollega sanoi että olet nätti, katso minkänäköisiä muut kollegat on. Siis tosi monilla oli kunnon kyömynenät jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yhdeksän