En ymmärrä ihmisiä, jotka haukkuu oman maansa kansalaisia rumiksi
Sillä jokaisesta maasta löytyy eri näköisiä ihmisiä, joiden ulkonäkö miellyttää tai ei miellytä.
Etenkin suomalaisilla on tapana haukkua omiaan rumiksi, mikä on minun mielestäni sekä kummallista että typerää. Mielestäni ihmisellä, joka kokee tarpeelliseksi tuoda tällaisia ajatuksiaan julki on itsellään heikko itsetunto. Ei mitä suurimmalla todennäköisyydellä edes oikeasti pidä omaa kansaansa rumana, mutta yrittää lohduttaa omaa oloaan haukkumalla heitä, joihin ne alemmuuden tunteet kohdistuu, sillä ihminenhän vertaa itseään niihin, jotka ovat lähellä häntä itseään ja tulee helpoiten kateelliseksi, kun joku itseään lähellä oleva ihminen onkin jossain asiassa jonkin verran parempi.
Vai tiedättekö moniakin sellaisia suomalaisia, jotka jatkuvasti keskustelupalstoilla haukkuisivat esimerkiksi keskiajalla eläneitä kuninkaallisia rumiksi?
Tätä sopii miettiä itse kunkin.
Kommentit (25)
Haukkujat ovat pieni, mutta suunnattoman äänekäs joukkio. Iltapäivälehtien mielipideosioihin kerääntyy monta kymmentä inisijää arvostelemaan suomalaisia ja suomalaisuutta, mutta siihen se jääkin. Eivät suomalaiset pariutuisi ja etsisi kumppania toisistaan, jollei naama miellyttäisi.
Jotkut kehuvat haukkuneensa suomalaisten ulkonäköä ja tapoja yms. ulkomaalaisille. Ilmeisesti he luulevat kehuneensa samalla ulkomaalaisia seuralaisiaan ja vaikuttaneensa itse jotenkin paremmilta näiden silmissä. Noloahan tuo on eikä mitään muuta, kunnioituksen puutetta omaa synnyinmaata ja heimoa kohtaan.
Halutaan tehdä pesäeroa 'kansaan'. Jotenkin ajatellaan että itse ei lukeuduta siihen rumaan porukkaan, jostain ihme syystä :) Täällä tosi monessa keskustelussa ilmenee sama asia. Mä olen teidän yläpuolella, en kuulu teihin, juntit! :D
Tajusin jokin aika sitten, ettei ole normaalia.
Nuo suunsoittajat ovat venäläisiä trolleja, luulen niin.
Tyypillistä venäläistä käytöstä ja heidän mielipiteitänsä meistä.
Jos vanhoihin tauluihin on uskomista, niin keski-ajalla ihmiset olivat tosi rumia.
Vierailija kirjoitti:
Haukkujat ovat pieni, mutta suunnattoman äänekäs joukkio. Iltapäivälehtien mielipideosioihin kerääntyy monta kymmentä inisijää arvostelemaan suomalaisia ja suomalaisuutta, mutta siihen se jääkin. Eivät suomalaiset pariutuisi ja etsisi kumppania toisistaan, jollei naama miellyttäisi.
Jotkut kehuvat haukkuneensa suomalaisten ulkonäköä ja tapoja yms. ulkomaalaisille. Ilmeisesti he luulevat kehuneensa samalla ulkomaalaisia seuralaisiaan ja vaikuttaneensa itse jotenkin paremmilta näiden silmissä. Noloahan tuo on eikä mitään muuta, kunnioituksen puutetta omaa synnyinmaata ja heimoa kohtaan.
Kuvailet juuri venäläisiä trolleja.
Vierailija kirjoitti:
Jos vanhoihin tauluihin on uskomista, niin keski-ajalla ihmiset olivat tosi rumia.
Et ymmärrä keskiajan taidetta. Et osaa edes kirjoittaa suomea.
Se on keskiaika, ei keski - aika. Oletko siis venäläinen?
Suomalaisetko persjalkaisia teletappeja?
Vierailija kirjoitti:
https://www.svt.se/nyheter/uutiset/sinkkukyselyssa-suomalaiset-ovat-rum…
Repikää siitä.
Jännä, että tällaisia kyselyitä tehdään ja julkaistaan.
Jos ajateltaisiin, että esimerkiksi Itä-Afrikkalaisilla olisi joku oma deittisovellus, jossa käyttäjät saisivat valita yhden Itä-Afrikan maan, jossa kauneimpia ihmisiä on, lukuunottamatta omaa maataan ja täksi maaksi valikoituisi esimerkiksi Etiopia, ja maaksi, jossa olisi rumimmat itä-afrikkalaiset valikoituisi esimerkiksi Somalia, niin uskoisitteko, että tällaisen kyselyn tulokset julkistettaisiin? Tai tehtäisiinkö tällaista kyselyä ylipäätään?
Mun molemmmat mummot sekä isän etttä äidinpuolelta sinisilmäisiä.
No onhan se nyt itsestäänselvää, että jotkut kansat ovat keskimäärin kauniimpia. Suomalaiset ovat usein värittömiä, tanakoita, ilman selkeitä kasvonpiirteitä, pienet syvällä olevat silmät ja ohuet huulet, hiutuvaiset hiukset. Näyttävät paljon perunoilta.
Toistan vain henkisen johtajani Anu Saagimin sanoja, että suomalaiset naiset ovat rumia.
No kyllä musta vaan suomalaiset (toki monet muutkin vaaleat eurooppalaiset tai pohjoismaalaiset).
Mitätön ohut maantienhenharmaa tukka. Kunnon blondi on kaunis, mutta semmonen muka blondi eli maantienväri on karsee...
Vaaleat kulmakarvat, vaaleat nysät lyhyet silmäripset. Vaaleat hailut silmät. :D Ihan hailuja naamoja ilman mitään kontrastia. Tai ihan yhtä rumia on ruskee ja ohut tukkaset suomalaisetkin joilla silti rumat vaaleet kulmat
Kyllä, itsekin lukeudun näihin rumiin hailuihin suomalaisiin :DDDd en toki ihaile mitään tummaihosia tai tummahipiäisiä muutenkaan ( näillä tummilla kaunottarilla on ongelma usein karvasuus mitä meillä vaaleilla hailuilla harvoin on).
Todella paksu, pitkä ja tuuhea vaaleahko tukka, tummahkot kulmakarvat ja mustat pitkät ripset vaan on kaunista. Ja syvän väriset silmät esim. vihreet. Vaalee ja luonnollinen mut silti jotain kontrastia kasvoissa ja silmissä eikä tämmönen hailu suomalaisperuna -.- hyi
Olen itse aika ruma, mutta minusta suomalaiset ei yleensä ottaen ole rumia (kuten ei toisaalta mikään muukaan kansa), tai ehkä en vain kiinnitä "rumiin" huomiota tai määrittelen rumuuden eri tavalla kuin jotkut. Enemmän niitä viehättävän näkisiä ihmisiä näkyy kuin epämiellyttävän näköisiä. Jos suomalaiset on rumia, niin en taida muualle päin maailmaa uskaltaa astuakaan, sillä siellä varmaan tuntisin itseni entistä rumemmaksi.
Jos leikitään että suomalaiset olisikin rumia, niin miksi siitä pitää valittaa? Ei tässä paremman näköisiksi muututa, ja jos on niin kamalaa täällä, niin muuttakoon kauniimpien ihmisten maihin. Mutta jos tapana on kiinnittää huomiota vain rumaan, niin varmasti näkee sitä rumuutta ihan joka paikassa.
Jokaiseen kansaan mahtuu niin kauniita kuin rumia ja lähes 90% on vain tavallisia. Suomalaiset eivät ole yhtään sen huonompia kuin mikään muu kansa. Jos ei suomalaiset kelpaa muuttakoot muualle, emme pakota jäämään tänne töllistelemään.
Vierailija kirjoitti:
No onhan se nyt itsestäänselvää, että jotkut kansat ovat keskimäärin kauniimpia. Suomalaiset ovat usein värittömiä, tanakoita, ilman selkeitä kasvonpiirteitä, pienet syvällä olevat silmät ja ohuet huulet, hiutuvaiset hiukset. Näyttävät paljon perunoilta.
Siinä vain luettelit tiettyjä fyysisiä piirteitä ottamatta huomioon sitä, että moni ihminen voi aivan helposti olla fyysisesti viehättävä, joilla on nuo kuvailemasi piirteet. Ei henkilön viehättävyystasoa voi päätellä kuin kuvaa katsomalla tai henkilön livenä näkemällä. Suomalaisilla on yleismaailmallisesti ideaaleina/kauniina pidettyjä piirteitä. Emme ole kansana ulkonäön suhteen sen huonompi kuin muutkaan maat. Mietipä vaikka Sudania tai Etiopiaa, noissa maissa on paljon enemmän ihmisiä, joita valtaosa ei pidä viehättävinä. Tämä on valitettavaa, mutta totta ja asiaa on ihan tutkittukin. Tiettyjä rodullisia piirteitä pidetään kauniimpina kuin toisia, näitä ovat mm. vaaleapiirteisyys ja ovaali kasvojen muoto.
Myös kaikenmaalaisissa on kauniita mutta oma maa on aina se mansikka, kyllä!