Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nainen äänestää naista??

Vierailija
04.04.2013 |

Minulle tämä on itsestään selvää, mutta ei taida valitettavasti olla kaikille. Jotkut naiset ovat kyllä valitettavan alistuneita ja heidän miehensä päättää ilmeisesti heidän äänestämisensäkin. En vaan ymmärrä.

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 14:58"]

Niin kauan kuin tämä "nainen äänestää naista" -hömpötys jatkuu haittaa se olennaisesti naissukupuolen poliittista uskottavuutta. Koska se todentaa vanhaa stereotypiaa, jonka mukaan nainen päättää aina tunteillaan, eikä pysty kylmän järjen käyttöön ja analysointiin valintatilanteissa.

Äänestäkää sopivaa ehdokasta, älkää naista tai miestä.

T. Aikoinaan Tarjaakin äänestänyt mies.

[/quote]

Niin niin. Kyllä tämä on ihan analysoitu kylmällä järjellä, että joku Ilkka Kanerva ja muut dinosaurukset eivät pysty uskottavasti edustamaan nuorta naista.

Vierailija
42/42 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 15:05"]

[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 14:58"]

Niin kauan kuin tämä "nainen äänestää naista" -hömpötys jatkuu haittaa se olennaisesti naissukupuolen poliittista uskottavuutta. Koska se todentaa vanhaa stereotypiaa, jonka mukaan nainen päättää aina tunteillaan, eikä pysty kylmän järjen käyttöön ja analysointiin valintatilanteissa.

Äänestäkää sopivaa ehdokasta, älkää naista tai miestä.

T. Aikoinaan Tarjaakin äänestänyt mies.

[/quote]

Niin niin. Kyllä tämä on ihan analysoitu kylmällä järjellä, että joku Ilkka Kanerva ja muut dinosaurukset eivät pysty uskottavasti edustamaan nuorta naista.

[/quote]

Heh, aivan totta tietysti tuokin, Ile ei välttämättä ole nuorelle naiselle ehkä se miellyttävin vaihtoehto.

Mutta silti "nainen äänestää naista" -huutelu tekee kyllä kaikille naisille politiikassa paljon enemmän hallaa kuin hyvää. Esim. pressanvaaleissa Eva Biaudet'n yritys ratsastaa naissukupuolellaan oli kyllä hyvin noloa ja sille naureskeltiin aika avoimesti.

Politiikka pitäisi olla asia-argumenttien ja (Suomessa valitettavan aliarvostetun) retoriikan kamppailua, siellä ei saisi olla paikkaa "äänestäkää mua, koska olen nainen / mulla on iso nenä / harrastan lenkkeilyä / olen lupsakka seuramies" -tason heitoille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla