Nainen äänestää naista??
Minulle tämä on itsestään selvää, mutta ei taida valitettavasti olla kaikille. Jotkut naiset ovat kyllä valitettavan alistuneita ja heidän miehensä päättää ilmeisesti heidän äänestämisensäkin. En vaan ymmärrä.
Kommentit (42)
[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 13:11"]
[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 13:06"]
No mä en ole koskaan äänestänyt naista ja se johtuu ihan siitä, että sopivin ehdokas on aina ollut mies. Aviomiehelläni ei ole asian kanssa mitään tekemistä, ei häntä kiinnosta kenelle mun ääni menee.
[/quote]
Miten ihmeessä se on aina voinut olla mies?? Itse löydän hyviä naisehdokkaita ja viime presidentin vaaleissakin oli ja kaikki meni täysin penkin alle.
[/quote]
Käytän yleensä noita vaalikoneita löytääkseni minulle sopivimman ehdokkaan. Tähän mennessä he ovat kaikki olleet miehiä. En aio äänestää naista vain sen takia, että hän sattuu olemaan samaa sukupuolta.
toivottavasti ei. mäkin äänestin ennen itseninäköistä ihmistä, en enää. useimmiten se on ollut mies.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 13:20"]
Tottakai nainen äänestää naista! Niin kauan kuin naisen euro on 80c ja yhteiskunnan johtotehtävissä ja päättävissä elimissä istuu miesenemmistö ei voi sanoa, että sukupuolella ei ole merkitystä ehdokasta valitessa.
[/quote]
Ja heti kun naiset velvoitetaan vankeusrangaistuksen uhalla suorittamaan asepalvelus ja miehiä paljon pidempi elinikä otetaan huomioon niin sitten alan ottaa nuo höpötykset vakavasti.
Feminismi on ajatusmalli, jonka mukaan kaikki ihmiset ovat tasa-arvoisia ja sitten valinta tehdään sukupuolen mukaan. No naiset eivät äänestä aina naista - naisia kun äänioikeutetuista on enemmistö, mutta kun ne tyhmät, tyhmät naiset äänestävät aina väärin. Ja tyhmiä naisia feministit inhoaa vielä enemmän kuin miesasiamiehiä - tai kun Tulvan blogia lukee, niin kyllä feministit inhoaa naispolitiikkojakin kun ne ei tajuu tehdä juuri oikeanlaista feminististä politiikkaa vaan kuvittelevat saavansa ajatella itse.
Minä ajattelin nuorempana että äänestän aina naista, ja valitsinkin monissa vaaleissa pakkomielteisesti naisehdokkaan. Kunnes sitten tajusin, että valitsen itselleni sopivimman ehdokkaan, miehen tai naisen. Esimerkiksi kuntavaaleissa sukupuolta tärkeämpi tekijä on oman asuinalueen asioiden ajaminen. Päätöksen teen tietysti itse, miehellä ei ole siihen mitään sanomista. Monesti kylläkin olemme päätyneet samaan ehdokkaaseen.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 13:16"]
Minkä ihmeen takia sukupuolen pitäisi määrätä?
Ei vaan tajua....
[/quote]
Koska mies äänestää aina miestä. Kun nainen ei äänestä naista, tilanne on aina sama ja olemme alakynnessä. Muita vaikutuskeinoja ei ole.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 13:21"]
[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 13:11"]
[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 13:06"]
No mä en ole koskaan äänestänyt naista ja se johtuu ihan siitä, että sopivin ehdokas on aina ollut mies. Aviomiehelläni ei ole asian kanssa mitään tekemistä, ei häntä kiinnosta kenelle mun ääni menee.
[/quote]
Miten ihmeessä se on aina voinut olla mies?? Itse löydän hyviä naisehdokkaita ja viime presidentin vaaleissakin oli ja kaikki meni täysin penkin alle.
[/quote]
Käytän yleensä noita vaalikoneita löytääkseni minulle sopivimman ehdokkaan. Tähän mennessä he ovat kaikki olleet miehiä. En aio äänestää naista vain sen takia, että hän sattuu olemaan samaa sukupuolta.
[/quote]
Miehiä on paljon enemmän ehdokkaina, sen takia saat sen tuloksen ja miehiä on enemmän ehdokkaina koska miehet pyytävät miehiä ehdokkaiksi. Sama ketju jatkuu ja jatkuu...
[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 13:28"]
Minä ajattelin nuorempana että äänestän aina naista, ja valitsinkin monissa vaaleissa pakkomielteisesti naisehdokkaan. Kunnes sitten tajusin, että valitsen itselleni sopivimman ehdokkaan, miehen tai naisen. Esimerkiksi kuntavaaleissa sukupuolta tärkeämpi tekijä on oman asuinalueen asioiden ajaminen. Päätöksen teen tietysti itse, miehellä ei ole siihen mitään sanomista. Monesti kylläkin olemme päätyneet samaan ehdokkaaseen.
[/quote]
Olipa yllättävää että päädytte samaan ehdokkaaseen ja aina miesehdokkaaseen.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 13:23"]
[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 13:20"]
Tottakai nainen äänestää naista! Niin kauan kuin naisen euro on 80c ja yhteiskunnan johtotehtävissä ja päättävissä elimissä istuu miesenemmistö ei voi sanoa, että sukupuolella ei ole merkitystä ehdokasta valitessa.
[/quote]
Ja heti kun naiset velvoitetaan vankeusrangaistuksen uhalla suorittamaan asepalvelus ja miehiä paljon pidempi elinikä otetaan huomioon niin sitten alan ottaa nuo höpötykset vakavasti.
[/quote]
Miehet sen lain ovat tehneet.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 13:21"]
[/quote]
Kun käytät(te) niitä vaalikoneita, toivon, että teette samalla myös metatason arviointia ja mietitte, ovatko ne kysymykset teidän arvomaailmanne kannalta olennaisia. Vaalikoneita on monia, ja itse olen huomannut, että joskus niissä esitetyt kysymykset ovat minun kannaltani aika samantekeviä. Silloin se, jonka vastaukset tuovat parhaan vastaavuuden, ei välttämättä ole kanssani olennaisista, minulle tärkeimmistä asioista, samaa mieltä kanssani.
Itse äänestän aina mielestäni fiksuinta ehdokasta, jonka uskon hoitavan homman ja jonka arvot vastaavat suurilta linjoilta omiani ja joka sanoo (uskottavasti) pyrkivänsä edistämään minulle tärkeitä asioita. Sukupuoli ei ole samantekevää, äänestän kahdesta yhtä hyvästä mieluummin (nuorta) naista, mutta jos kriteerini täyttää paremmin mies, äänestän häntä. Kaksissa viime vaaleissa äänestin miestä. Toinen ei päässyt presidentiksi. Kunnallisvaaleissa ehdokkaani pääsi läpi. Olen siitä lähtien seurannut tarkoin hänen tekemisiään ja huomannut tehneeni mielettömän hyvän valinnan.
[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 13:43"]
[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 13:28"]
[/quote]
Olipa yllättävää että päädytte samaan ehdokkaaseen ja aina miesehdokkaaseen.
[/quote]
Sitä on joskus ihmetelty, kun äänestyspaikalta kotiin mennessä on paljastettu ehdokasvalinnat toisillemme... Ja kuka sanoi että ehdokas on aina mies tai aina sama?
Yritän aina löytää nuoren naisehdokkaan. Miehet ja vanhemmat ihmiset ei koskaan äänestä nuoria ja naisia, joten nuorena naisena pidän sitä jonkin sortin velvollisuutena äänestää nuoria naisia, niin että myös tämä ryhmä on edustettuna päättäjissä. Jos nuoret ei äänestä nuoria ja naiset naisia, niin eduskunnassa ja kunnallispäättäjinä on vain vanhoja äijiä. Se nyt vain on niin.
jos mies äänestää aina miestä, niin miten Tarja Halosen kaksi presidenttikautta selitetään. miehet eivät äänestäneet ollenkaan?
Mä äänestän ehdokasta, eikä se aina ole nainen. Tarjaa Äänestin vain, koska hän on nainen ja vastapuoli oli huonoin mahdollinen.
älytöntä väittää, että suomessa politiikka pyörittäisi perheen sisällä minkään näköistä roolia. :)
[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 14:00"]
jos mies äänestää aina miestä, niin miten Tarja Halosen kaksi presidenttikautta selitetään. miehet eivät äänestäneet ollenkaan?
Mä äänestän ehdokasta, eikä se aina ole nainen. Tarjaa Äänestin vain, koska hän on nainen ja vastapuoli oli huonoin mahdollinen.
älytöntä väittää, että suomessa politiikka pyörittäisi perheen sisällä minkään näköistä roolia. :)
[/quote]
Siinä vaiheessa kun presidentinvaaleissa on jäljellä kaksi ehdokasta, puolue on todennäköisesti se joka merkitsee eniten. Kunnallisvaaleissa ja eduskuntavaaleissa on paljon vaihtoehtoja siellä puolueen sisällä, jolloin miehet ja vanhat päätyy äänestämään vanhoja äijiä.
Yleensä olen äänestänyt naista, ihan periaatteesta. Poikkeuksena pressanvaalit, joissa en todellakaan antanut ääntäni Tarzalle.
Mä yritän periaatteessa äänestää naista, muttamielipiteet ja arvot ratkaisee enemmän.
Esim. kun Claes Andersson oli vielä politiikassa niin hän oli vaan mulle niin selkeästi paras ehdokas, että äänestin aina häntä (hah, 25-vuotias nainen äänestää 60+ miestä, mutta näin se vaan meni). Ja nyt äänestin Arhinmäkeä.
Meillä mies ei jaksa niin perehtyä kunnallispolitiikkaan, joten niissä vaaleissa hän kysyy minulta ketä kannattaa äänestää. Ja siksi yleensä hänen äänensä on mennyt naiselle.
Muissa vaaleissa osaa tehdä päätöksensä ihan itsenäisesti.
Vaalikoneen mukana mennään, on ollut sekä naisia että miehiä. Ja kyllä, osaan katsoa, että itselle tärkeämmät kysymykset ovat myös ehdokkaalle tärkeitä.
Jos on kaksi käytännössä samantasaista ehdokasta, saatan valita naisen, mutta siinä vaiheessa vaikuttaa ulkonäkökin. Jos nainen näyttää hullulta kirvesmurhaajalta, menee ääni asialliselle meihelle ja toisin päin.
Niin kauan kuin tämä "nainen äänestää naista" -hömpötys jatkuu haittaa se olennaisesti naissukupuolen poliittista uskottavuutta. Koska se todentaa vanhaa stereotypiaa, jonka mukaan nainen päättää aina tunteillaan, eikä pysty kylmän järjen käyttöön ja analysointiin valintatilanteissa.
Äänestäkää sopivaa ehdokasta, älkää naista tai miestä.
T. Aikoinaan Tarjaakin äänestänyt mies.