Voiko asentohuimaus aiheuttaa jatkuvaa outoa oloa päässä?
Kokoajan on tunne etten ole ihan läsnä, ihan terävimmilläni, olen jotenkin hidas ja muissa maailmoissa.
Huimaus esiintyy oikeastaan vaan makuulta noustessa tai kylkeä kääntäessä. Olen ihan itse tehnyt diagnoosin asentohuimauksesta, mitä muutakaan tää vois olla?
Kommentit (5)
Kyllä se aiheuttaa sellaista "hidasta" oloa ja pökkyräisyyttä. Itselläni ensimmäinen asentohuimauskohtaus kesti kaikkineen parisen viikkoa lieventyen pikkuhiljaa. Oireet olivat tosi voimakkaita ja pelkäsin että pn pahemmasta kyse kuin olikaan. Lääkärillä käynti toi helpotuksen kun kuulin mistä on kyse. Sain ohjeet millä asentosarjoilla hoidan itseäni ja lääkkeen pahimman yli. Lääke oli Vertipam, tiukkaa tavaraa mutta auttoi! Lääke vähensi oksetuksen tunnetta ja helpotti huimausta ja pyörryttävää oloa huomattavasti. Luultavasti tuota lääkettä ei ihan lievään kohtaukseen saa, itse jouduin käymään ensiapupolilla kun oli niin raju alku.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se aiheuttaa sellaista "hidasta" oloa ja pökkyräisyyttä. Itselläni ensimmäinen asentohuimauskohtaus kesti kaikkineen parisen viikkoa lieventyen pikkuhiljaa. Oireet olivat tosi voimakkaita ja pelkäsin että pn pahemmasta kyse kuin olikaan. Lääkärillä käynti toi helpotuksen kun kuulin mistä on kyse. Sain ohjeet millä asentosarjoilla hoidan itseäni ja lääkkeen pahimman yli. Lääke oli Vertipam, tiukkaa tavaraa mutta auttoi! Lääke vähensi oksetuksen tunnetta ja helpotti huimausta ja pyörryttävää oloa huomattavasti. Luultavasti tuota lääkettä ei ihan lievään kohtaukseen saa, itse jouduin käymään ensiapupolilla kun oli niin raju alku.
Mun kohtaukseni ovat aika lieviä eikä pahoinvointia ole lainkaan. On vain tunne että "aivot" jää heilumaan vaikka liike oikeasti on jo loppunut. Joudun usein ottamaan käsillä tukea.
ap
Kannattaa tosiaan tehdä liikesarjahoitoa, mullakin on auttanut. Teen niitä oikeastaan koko ajan säännöllisesti, vaikka pahoja kohtauksia ei olekaan onneksi ollut yli pariin vuoteen.
Epleyn liikesarjaa olen itse tehnyt.
vähän riippuu, onko ne tuntemukset yläpäässa vai ala?
Joo, tuotahan se on. Itse sain ekan huimauskohtauksen 2014 ja nyt on ollut 5 vuotta "pieni krapula" koko ajan. Välillä parempi, välillä pahempi.