Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Viittaavatko nämä oireet kilpirauhasen vajaatoimintaan?

Vierailija
04.04.2013 |

Tällaista on ollut jo pidempään, nyt voimakkaasti:

Unettomuutta

Käheä ääni

Kipuja milloin missäkin nivelessä, lihaksessa, jäykkyyttä, vaeltelevaa kipua milloin missäkin

Lihomista

Kasvojen turvotusta, varsinkin silmäpussit

Aina väsyttää

Masentuneisuutta

Ei saa mitään aikaan

Vaikea keskittyä

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

osa noista. vajaatoiminta aiheuttaa aineenvaihdunnan hidastumista, mikä aiheuttaa lihomista, väsymystä ja haluttomuutta. masennus myös voi olla oire vajaatoiminnasta. mene ihmeessä ja otata verikokeet, sittenhän tiedät.

t. kroonikko jo vuodesta 1984

Vierailija
2/7 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ne sitäkin olla, mutta nuo on kylläkin ajoittain useimmilla ihmisillä tavallisia oireita, joiden takaa ei löydy mitään sairautta, ja usein menevät itsestään ohi. Mullakin on nyt noista lähes kaikkia kun on kevätväsymys iskenyt. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tuota kilpparijuttua suvussa paljon, pari vuotta sitten tyttärellänikin todettu. Tuli vaan mieleen, olisko nyt sitten iskenyt minuunkin. Ap

Vierailija
4/7 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ainakin vajaatoiminta on aihettanut myös turvotusta sormissa ja jaloissa, lihastunnottomuutta (ei saa normaalisti kontaktia lihakseen eli esim. jännitettyä vatsaa), lihasten jumiutumista yhdeksi toimimattomaksi klimpiksi, kuivat kädet ja etenkin sykkeen ja hengítystiheyden merkittävä alentuminen. Janontunteen puuttuminen tai väheneminen myös.

Mutta helpoiten saat asian selville labrakäynnillä!

Vierailija
5/7 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hengitystiheyden aleneminen, todella. Olen monesti ihan kauhuissani siitä, miten harvoin hengitän. Että mikä minua oikein vaivaa. Ap

Vierailija
6/7 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla. Vertaa nykyistä oloasia oloon joskus vuosia sitten, onko se erilaista? Toki kilpparin vajaatoiminta kehittyy usein vuosien saatossa aika huomaamattomasti. Ja käy niissä kokeissa, niin sieltähän se selviää. 

Vierailija
7/7 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista. Olen nyt sitten menossa tutkimuksiin huhtikuun loppupuolella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kahdeksan