Sairaan lapsen hoito eron jälkeen?
Miten teillä hoidetaan lasten sairastumiset eron jälkeen, kuka jää kotiin jne? Meillä siis molemmat käy töissä, minä lähihuoltaja ja mies etähuoltaja. Miehellä usein iltavuoroja ja viikonlopputöitä, jolloin periaatteessa voisi hoitaa sairastuneen lapsen päivisin. Ja hoitaakin jos on hänen vuoronsa pitää lapsia. Mutta jos on minun vuoroni pitää lapsia, ei mies suostu lapsia ottamaan.
Oma työnantaja taas vaatii selvitystä siitä että myös lasten isä on ollut töissä, jos minä joudun töistä jäämään kotiin sairaan lapsen kanssa. En tiedä soitteleeko pomo koskaan oikeasti miehen työpaikalle, mutta jos soittaa ja käy ilmi että isällä ei ollut työvuoroa... miten tämä lain mukaan mahtaa mennä? Kun etällähän ei velvollisuutta ole lapsia nähdä yhtään jos ei halua, vain oikeus nähdä. Koen olevani vähän puun ja kuoren välissä tässä.
Kommentit (5)
Vierailija kirjoitti:
Kuullostaa oudolta, että työnantaja kyselee ex-miehen työpaikkaa... Oletko ap kertonut, että olet eronnut?
Kyllä se ex on juridisesti lapsen isä edelleen.
Vierailija kirjoitti:
Meillä menee aina niin että se kenen luona lapset on, vastaa sairaan lapsen hoidosta. Meillä lapset aina 2 viikkoa mulla ja sit 2 viikkoa isällä.
Toki ollaan ex-miehen kanssa hyvissä väleissä ja jos jommallakummalla on tiukka paikka töissä eikä oikein voisi jäädä kotiin niin kysytään toisiltamme että voitko sä jäädä hoitamaan sairasta lasta.
Kuullostaa oudolta, että työnantaja kyselee ex-miehen työpaikkaa... Oletko ap kertonut, että olet eronnut?
En ole kertonut. Mutta siis myös muut eronneet joutuu tuon selvityksen joka kerta toimittamaan jos lapsen kanssa kotiin jäävät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se ex on juridisesti lapsen isä edelleen.
Niin tietysti on, mutta velvoittaako joku laki että exän pitää hoitaa sairasta lasta? Entä jos ihminen on totaaliyksinhuoltaja, mutta exän työpaikka tiedossa, pitääkö se silti kertoa työnantajalle?
Olisi hyödyllistä, jos jollain olisi tietoa tästä asiasta.
Ei voi vaatia mitään selvityksiä koska ette asu samassa taloudessa.
Meillä menee aina niin että se kenen luona lapset on, vastaa sairaan lapsen hoidosta. Meillä lapset aina 2 viikkoa mulla ja sit 2 viikkoa isällä.
Toki ollaan ex-miehen kanssa hyvissä väleissä ja jos jommallakummalla on tiukka paikka töissä eikä oikein voisi jäädä kotiin niin kysytään toisiltamme että voitko sä jäädä hoitamaan sairasta lasta.