Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä 1,5m "pitkä"

Vierailija
03.04.2013 |

Mistä lyhyet ostatte housunne? Ja minkälaiset korjaukset teet ennenkuin ovat käyttökelpoiset? Vinkkejä kaivataan....

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

*nostelee*

Vierailija
2/17 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ginan farkkulegginseissä jää nilkkaan sopivasti rypylle ylimääräinen, joten ei tarvii lyhentää. muuten pitää vaan ommella ja lyhentää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.04.2013 klo 08:46"]

Olen 158 ja lyhytjalkainen. Ostan vaatteet milloin mistäkin, en oikeastaan edes etsi sopivan mittaisia vaan itse aina lyhennän lahkeet.

[/quote]

Niin... Housut kun vain on pidemmälle ihmiselle muotoiltu mittasuhteiltaan...

Vierailija
4/17 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espritillä ja Your facella on ainakin short vaihtoehto suorissa housuissa. Rennommissa housuissa vaikeampi löytää sopivaa. Nike tuli mieleen urheiluosastolta. Caprit nyt tosin on mulla nilkkapituiset, mahtaako se pituus olla enää edes muodikas? Suosittelen kokeilemaan myös Gudrun Sjödeniä. Farkuissa on monet sadat eurot säästyneet, kun en periaatesyistä osta 200 egen Armaneja mitkä pitäisi kuitenkin lyhentää. Kannattaa boitokoida vastaavia ja kertoa se myyjillekkin, josko jonakin päivänä menisi viesti valmistajille perille. Heh, sinne Kiinaan siis..

Vierailija
5/17 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilaan Lands' Endiltä tai edullisemmin huonolaatuisempia New Look.comista.

Joskus selaan myös ebaysta, siellä saa haettua lahkeen tuumakoon perusteella, varsinkin USAn ebaysta löytyy noita lyhyempiäkin lahjepituuksia ihan hyviltäkin merkeiltä, kun sielläpäin taitaa olla vähän isommat markkinat.

Vierailija
6/17 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muuten hiton harmi, että Suomessa ei ole ns. petite-valikoimia kaupoissa! Ranskassa ja briteissä löytyy joka tavaratalostakin erityisiä petite- eli pienten naistnen mallistoja joista lyhyet naiset löytää juuri heille mitoitetut vaatteet!

Vierailija
7/17 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Petite valikoimia kaipaillaan kovasti, sekä pituuden että myös pienempien kokonumeroiden osalta. Jatkuvasti tulee uusia plus-koon vaateketjuja ja normikokojen mitoitus kasvaa. Nykyään 34 koon rinnanympärys on jo 80-84cm, mistä sitä pienemmät löytävät vaatteita? Koot 30-32 voisi kuulua petite valikoimaan vaikka kun edes 32 kokoa ei enää löydy monista liikkeistä ollenkaan, ennen oli ainakin H&M divided, nykyään sieltäkään ei löydy.. Ja moni alle 160cm pitkä voi hyvinkin olla normaalipainoisena kokoa 30-32 tai XXS.

Kuluttajien kannattaa myös itse esittää toiveensa vaateliikkeille ja pyytää niitä petite mallistoa. Voi lähettää sähköpostia, kaupassa sanoa myyjälle tai ottaa asiakaspalveluun yhteyttä. Niin se viesti menee perille.

Toivotaan että asiaan tulee pian muutos :)

Vierailija
8/17 |
06.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille vinkeistä. :D On tosi harmi ettei pienten mallistoja ole, tosiaan xl-kokoja kyllä löytyy...

Vierailija
9/17 |
06.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 155 ja puoli cm(!), ja housunkäyttöni on kyllä aika vähissä.

Yleisimmin käytän hametta tai mekkoa koska housuja en jaksa metsästellä. Sitäpaitsi veri kiertää hyvin kun ei kiristä reisistä = ei sellua!

Guessiltä olen löytänyt farkkuja joskus (koko 24), mitkä istuvat helkutan hyvin kun lyhennyttää 20cm lahkeista (sellaset kinkkanat alaspäin levenevät), mutta eivät kestä hintansa vertaa käytössä. Mageet mutta eivät kestä normifarkkukäyttöä.

Henkkamaukalta nuorten byysat menevät jotkut mallit.

Nuorempana ostin kaikki housut kirppareilta/uffilta ja ompelin sivusaumat uusiksi kaventaen vyötäröltä ja polvista ja lyhentäen lahkeensuusta. Nykyisin ei aika riitä moiseen.

Hyviä vinkkejä täällä! On hämmentävää miten paljon meitä pieniä onkaan. Itse en edes tajua miten pieni olen kun luuloni ovat niin suuret... :)

Vierailija
10/17 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallisia koon 36  housuja käytän. Käytän korkeita korkoja niin ei ole lahkeet liian pitkät. Ulkoiluvaatteissa joiden kanssa en käytä korkokenkiä, käärin vaan lahkeet.

Vierailija
11/17 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen 157 cm , housukoko 32 ja silti on aina lahkeet liian pitkät. Ostan vain kaupoista, joista saa lyhennyksen +  yleensä tarvitaan myös vyötärön kavennus. Lisäksi pitää valita sellainen malli, jonka voi lyhentää ja tämä vähentää valinnanvaraa selvästi. Kesämallistoista löytyy joskus pohjepituisiksi tarkoitettuja housuja, jotka käy minulle normaalipituisiksi housuiksi ilman lyhennystä. 

Vierailija
12/17 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Gina Tricot, Promod, Vero Moda.. näistä edullisista liikkeistä. Oon 155 ja ei ole ollut ongelmia housujen kanssa, ikinä ei ole tarvinnut mitään korjailuja tehdä.

Vierailija
13/17 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen jopa vähän alle tuon. Ostan aina housuni lasten osastolta.

Vierailija
14/17 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Farkut yms. ostan nuortenosastolta senttikoossa. Paremmat housut (esim. töissä käytettävät "suorat housut") ostan 34-kokoisina, mutta lahkeet joutuu lähes aina lyhentämään. Lyhennän itse tai jätän liikkeeseen lyhennettäväksi.

Vierailija
15/17 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 157 cm ja jopa pituisekseni lyhytjalkainen, joten lahkeet pitää aina lyhentää tai kääntää, vaikka käyttäisi korkokenkiä. Minulla on koko elämäni aikana tainnut olla kahdet tai kolmet housut, joita on voinut käyttää sellaisenaan, tosin silloin piti olla korkeat korot. HM:n koko-oppaan mukaan jalkani pituus on noin kymmenvuotiaan lapsen jalan pituinen, joten aikuisten housuja ei vain ole tällä pituudella.

Ostan vähän mistä milloinkin, nykyään yleensä Sokokselta tai Stockalta. Lasten osastot eivät käy, sillä ne vaatisivat "tasapaksumman" vartalon, leveä lantio + melko paksut reidet mutta selkeästi kapeneva vyötärö ei istu lasten tai edes teinien vaatteiden kanssa.

Vierailija
16/17 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 158 ja lyhytjalkainen. Ostan vaatteet milloin mistäkin, en oikeastaan edes etsi sopivan mittaisia vaan itse aina lyhennän lahkeet.

Vierailija
17/17 |
21.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, kesä ja legginsit. =)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi viisi