Poika 13v haluaa pelikoneen
Olen käynyt mm Gigantilla, mutta en ymmärrä mitä ne myyjät puhuu. Ainoa että hinnat 800e->
Mistä mä tiedän minkälainen pitäs olla. Poika pelaa fortnitea ja haluaa joskus ammattilaiseksi.
Kommentit (45)
Meinasit et täältä kannattaa kysyä?
Unohda Gigantti ja mene tietokoneliikkeeseen.
Fortnite pyörii ihan ok noilla halvimmillakin pelikoneilla, mutta jos haluaa todella tykin koneen joka ei nikottele missään pelissä niin sitten pitää investoida se 2000-3000 euroa.
https://www.verkkokauppa.com/fi/product/35782/kqvxr/MSI-Trident-3-poyta… joku tälläinen niin eiköhän tällä pelit pyöri vaikkei tykkiä ole nähnytkään - ja valmis vekotin varmaan mielessä. Ja alle tonnin hinta..
Vierailija kirjoitti:
Fortnite pyörii ihan ok noilla halvimmillakin pelikoneilla, mutta jos haluaa todella tykin koneen joka ei nikottele missään pelissä niin sitten pitää investoida se 2000-3000 euroa.
Ja paskat. 800 eurolla saa kelvon pelikoneen jos vaan kasaa itse.
Ja tässä vastaavanlainen Gigantin valikoimista:
https://www.gigantti.fi/product/tietokoneet/poytatietokoneet/ASGL12CP07…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teknisesti ottaen tuossa oltiin ihan oikeassa. 800 euron koneella ei _kaikkia_ pelejä pelata nikottelematta.
Sekin vielä, että pelataanko huvikseen vai tosissaan, halutaanko että fps on aina 150+ ja käytössä 144hz näyttö? Mikä lasketaan nikotteluksi...
Itse varmaan lapselle hankkisin jonkin 800-1000 euron koneen.
En ostaisi 800 euron konetta johonkin pelien pelaamiseen. Fortnitella ei ammattilaiseksi tulla.
Poika pelaa ps4, ohjain tilattiin jenkeistä maksoi noin 300e. On seurannut ammattipelaajia, ne kuulemma kaikki pelaa pcllä, joten haluaa vaihtaa siihen. Kukaan meistä ei tajua mitään mistään tietsikan kokoamisesta.
Olen käynyt useammassa liikkeessä. Ne heti huomaa että naisihminen, joka ei tajua mitään. Aina tarjoavat n 3000e konetta.
Mistä mun sitten pitäs kysyä?
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vähän veikkaan ettei ap ole ihan hetkeen itse kokoamassa pelikonetta. Lisäksi jos tulee ongelmia komponenttien kanssa niin et voi hakea apua koko paketille vaan joudut selvittelemään noita itse erikseen. Toki hc-harrastaja kasaa itse koneensa, mutta aika moni peliammattilainenkin käyttää (ainakin mainosten mukaan) valmiita setuppeja...katsos kun useimmille se pelaaminen on se pääasia eikä hardiksen kanssa nypräily.
Vierailija kirjoitti:
PS4 tulee halvemmaksi.
Ei tule jos aikoo ostaa pelejä useita.
Haluaa vaihtaa johonkin muuhun peliin eli en tarkoita että pelais fortnitea jatkossa.
Ap
Tässä budjettivaihtoehto: https://www.gigantti.fi/product/tietokoneet/poytatietokoneet/HP6900002N…
Fortnite pyörii tälläkin.
Vierailija kirjoitti:
Pelikoneen tärkein osa on näytönohjain.
Millään muulla yksittäisellä osalla ei ole niin paljon merkitystä, kuin näytönohjaimen tehoilla.
Huippuluokan näytönohjaimet maksavat itsessään yli 800 euroa. Sen lisäksi koko muu pelikone päälle.
No eikös Fortnite pyöri tyyliin jossain leivänpaahtimessakin.
Vierailija kirjoitti:
Haluaa vaihtaa johonkin muuhun peliin eli en tarkoita että pelais fortnitea jatkossa.
Ap
Sulle on linkattu tässä useampikin esimerkkikone jolla voi aloittaa harrastuksen. Jos et ole trollailemassa niin tutustu noihin nyt ensin. Sitä konetta voi sitten myöhemmin päivittää esim. näytönohjaimen osalta jos pelaamisesta tulee oikeasti ammattimaista.
Kannattaisiko pojan itsekin vähän perehtyä asiaan ?
Olen vähän hämmästynyt, että 13v pojan äidin pitää selvittää minkälainen masiina tarvitaan .
Mä en näistä mitään ymmärrä, mutta poika sanoo vaihtavansa johonkin toiseen ampupeliin jos saa pcn. Ymmärrän sen ettei fortnitella mitään ammattilaisia ole, se on se idea miksi pcn haluaa.
Ap
Pelikoneen tärkein osa on näytönohjain.
Millään muulla yksittäisellä osalla ei ole niin paljon merkitystä, kuin näytönohjaimen tehoilla.
Huippuluokan näytönohjaimet maksavat itsessään yli 800 euroa. Sen lisäksi koko muu pelikone päälle.