Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskallatteko laittaa lapsenne seurakunnan kesäleirille?

Vierailija
03.04.2013 |

Tuli koulusta mainos, jossa kerrotaan kesäleireistä 7-14 -vuotiaille. Hieman mietityttää, minkälaista toimintaa siellä on, millaisia ohjaajia ja miten lapsen turvallisuus varmistetaan. Myös nuo kirkolliset pedofiilitapaukset eivät oikein innosta, kun uidaan, saunotaan ja nukutaan 4 hengen mökeissä.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en todellakaan. 

Vierailija
2/27 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu. Kymppileirillä oli mukavaa ja nyt olen laittamassa toiselle leirille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman muuta laittaisin omat lapseni jos haluaisivat. Kirkon leirit ovat halpoja ja leirikeskukset hyviä. Minulla on hyviä kokemuksia kirkon piiristä.

Vierailija
4/27 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurakunnat on hyvin tarkkoja turvallisuuskysymyksissä. Ja työntekijöiltä vaaditaan nykyisin rikosrekisteriote, kuten muiltakin lasten ja nuorten kanssa tekemisissä olevilta.

Eli voit olla täysin huoleti turvallisuuden suhteen.  Jokaista leiriä varten on tehtävä turvallisuussuunnitelma, jossa mietitään kaikki teoreettiset turvallisuusriskit ja kuinka toimitaan ettei mitään tapahdu. Ainahan voi sattua ja tapahtua silti onnettomuuksia, ihan niinkuin kotonakin, mutta esim. uintivalvonta on tiukkaa. Ja pedofiliariskikin on hyvin, hyvin minimaalinen.

Vierailija
5/27 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan samaa tuossa mietin itsekin. En todellakaan tiedä vielä laitanko vaiko en!

Vierailija
6/27 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä ei ole kyse siitä uskallanko, vaan haluanko laittaa. Annan lapsen itse päättää aikuiseksi tultuaan, haluaako liittyä johonkin uskonnolliseen yhdyskuntaan. Leireillä on varmasti ohjelmassaan enemmän tai vähemmän uskonnollista propagandaa lapsille.

Vierailija
7/27 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pelkäätte pedofiileja seurakunnassa, niin laittakaan kunnan/kaupungin, poliittisten järjestöjen, liikuntajäjrestöjen, lastensuojelujärjestöjen tms. leireille. Pedofiilejan on vain seurakunnassa, eikö?

Vierailija
8/27 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun muistutit, laitan kristillisen järjestön leirille. Niin on sitten aikuisena pohjaa päättää ihan itse uskostaan ja vakaumuksestaan, katsos.

Vierailija
9/27 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskallan. Lapsi on menossa nyt tulevana viikoloppunakin seurakunnanleirille. On ollut useamman kerran noilla viikoloppu leireillä. Menee myös ensi kesänä jos mahtuu.

Vierailija
10/27 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luotan seurakunnan toimintaan. Minkä tahansa voittoa tavoittelevan firman leirille en ehkä uskaltaisi laittaa.

Vierailija
11/27 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lapsuudessani muutamina kesinä Turun ja kaarinan seurakuntayhtymän järjestämillä leireillä ollut, enkä muista sieltä juuri muita uskonnollisia juttuja kuin leirikirkon, ja taisi meillä iltahartauksiakin olla.

Ei Ev.Lut. seurakuntien leireillä kenellekkään uskoa tuputeta, vaan siitä kerrotaan aika neutraalisti, eivätkä kaikki srk:n työntekijätkään ole uskovaisia, etenkään isosista.

Toki nämä leirit vaihtelevat seurakunnittain, yhdellä leirillä (pieni paikkakunta pohjois-savossa) kävimme yhden raamatun kertomuksen läpi "seikkaillen", eli meidät jaettiin joukkueisiin ja kiersimme rasteja joissa oli jotain tähän kertomukseen liittyvää juttua. Ihan hauskaa sielläkin kyllä oli vaikka uskonnollisempi leiri oli mitä turun & kaarinan leirit. Tosin ehkä olin tottunut siihen että kotonakin luettiin iltarukous vaikkei muuten kovin uskonnollista kotona ollut.

Kirkkoon ja kristinuskoon kannattaa suhtautua paljon avoimemmin mielin, se tarjoaa nimittäin paljon :)

Vierailija
12/27 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu ja roikkuu vetäjistä. Itse kävin lapsena useat seurakunnan leirit läpi ja hauskaa oli. Menin siis sinne ihan omasta aloitteesta (perheemme tavis tapauskovainen), koska kaikki kaveritkin meni. Leirin vetäjä oli kuivakka vanhapoika, joka kuitenkin ymmärsi mistä lapset tykkäsivät. Oli karkkipommeja kisailua ja mikroautoilua (järjesti siis leirille mikroauton) ja muuta mukavaa. Hän ei kutenkaan tyrkyttänyt uskonjuttuja, kuin sen minimaalisen määrän, mikä oli pakko. Tuolloin oli leirit aina täynnä. Seurakunnan tiukkapipot ei kuitenkaan tykänneet vanhanpojan ei niin kristillisestä tyylistä ja siirsivät hänet syrjään. Sen jälkeen leirejä rupesi vetämään "hurskaampi" tapaus ja leireiltä loppui hauskuus ja tilalle tuli uskonnon pakkosyöttö. Tuloksena luonnollisesti se, että enää ei ollut tunkua leireille ja myös omat kesäleireilyni loppuivat.

Oma poikani ei ole seurakunnan leireillä käynyt, vaan oli useana kesänä yksityisen ei aatteellisen RY:n leirillä ja tykkäsi kovasti.

Mitä taas pedofiliaan tulee, niin ei sitä nyt varmaankaan missään kesäleireillä ilmene, jossa lapset ovat pääosin ihan tavallisista perheistä. Kyllähän nämä uskovaisten pedofiliatapaukset on järjestäin suljettujen ja autoritääristen yhteisöjen ongelma ja niissäkin usein vain perheen sisäisiä tapauksia.

Vierailija
13/27 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu varmasti seurakunnasta, mutta ainakaan omalla lapsuudenpaikkakunnallani siellä ei uskoa pahemmin tuputettu. Leirit olivat leikkimistä, uimista, pelaamista ja sen semmosita. Joku leirikirkko ja iltahartauksia tosiaan oli, mutta paljonpa lapset nyt niistä onkeensa yleensä ottaa :D

Se ohjaajien ammattitaito sitten.. Noh, täällä päin leiriohjaajina on yleensä paikallisia nuoria jotka ovat käyneet lyhyen leiriohjaajakoulutuksen. Olen itsekin ollut parilla lasten leirillä ohjaajana joskus 16-vuotiaana, ja en todellakaan kokenut itseäni mitenkään ammattilaiseksi. Mutta nuorten ohjaajien lisäksi leireillä on kyllä aina täysi-ikäisiä, ja uimista valvoo aina täysi-ikäinen. Eikä siellä koskaan mitään meillä ainakaan sattunut, enemmän tuli haavereita partioleireillä.

Vierailija
14/27 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2013 klo 14:19"]

Riippuu ja roikkuu vetäjistä. Itse kävin lapsena useat seurakunnan leirit läpi ja hauskaa oli. Menin siis sinne ihan omasta aloitteesta (perheemme tavis tapauskovainen), koska kaikki kaveritkin meni. Leirin vetäjä oli kuivakka vanhapoika, joka kuitenkin ymmärsi mistä lapset tykkäsivät. Oli karkkipommeja kisailua ja mikroautoilua (järjesti siis leirille mikroauton) ja muuta mukavaa. Hän ei kutenkaan tyrkyttänyt uskonjuttuja, kuin sen minimaalisen määrän, mikä oli pakko. Tuolloin oli leirit aina täynnä. Seurakunnan tiukkapipot ei kuitenkaan tykänneet vanhanpojan ei niin kristillisestä tyylistä ja siirsivät hänet syrjään. Sen jälkeen leirejä rupesi vetämään "hurskaampi" tapaus ja leireiltä loppui hauskuus ja tilalle tuli uskonnon pakkosyöttö. Tuloksena luonnollisesti se, että enää ei ollut tunkua leireille ja myös omat kesäleireilyni loppuivat.

Oma poikani ei ole seurakunnan leireillä käynyt, vaan oli useana kesänä yksityisen ei aatteellisen RY:n leirillä ja tykkäsi kovasti.

Mitä taas pedofiliaan tulee, niin ei sitä nyt varmaankaan missään kesäleireillä ilmene, jossa lapset ovat pääosin ihan tavallisista perheistä. Kyllähän nämä uskovaisten pedofiliatapaukset on järjestäin suljettujen ja autoritääristen yhteisöjen ongelma ja niissäkin usein vain perheen sisäisiä tapauksia.

[/quote]

Mukavaa, että joku luottaa seurakunnan työntekijöihin. Vaikka itse en ole pedofiliaa ympärilläni huomannut, niin muistutan kuitenkin, että pedofiileja saattaa olla joka puolella, missä lapsia tai nuoria ylipäätänsä on.  Ei kannata tuudittautua siihen, että ovat perheensisäisiä asioita kirkon piirissäkään.

t: srk:n leirityössäkin toiminut

Vierailija
15/27 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi, just mietin itsekin kun tyttö toi kirjeen koulusta, että sinne pedofiilien käpälöitäväksi en uskalla laittaa. Mullakin oli riparilla sellainen ohjaaja 42 v. joka ehdotteli seksuaalisia juttuja - meille, 15-vuotiaille leiriläisille!!!

Vierailija
16/27 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2013 klo 15:27"]

Hyi, just mietin itsekin kun tyttö toi kirjeen koulusta, että sinne pedofiilien käpälöitäväksi en uskalla laittaa. Mullakin oli riparilla sellainen ohjaaja 42 v. joka ehdotteli seksuaalisia juttuja - meille, 15-vuotiaille leiriläisille!!!

[/quote]

Teitte varmaan valitukset ja rikosilmoitukset?

Millaisia asioita ehdotti?

Vierailija
17/27 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2013 klo 15:27"]

[/quote]

Mies vai nainen? Millaisia juttuja ehdotteli? miten vanhemmat reagoivat, kun kerroitte asiasta?

Vierailija
18/27 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eristi tunnin jälkeen luokkaan ja alkoi kysellä, onko poikaystävää ja onko jo tehty 'sitä' ? Ja että onpas mulla kuulemma hyvin kehittyneet rinnat. Tiedotti meille lähtevänsä naisiin kun lähti leiriltä käymään jossakin. Muisti mainita, että leirillä on tapana vierailla iltaisin toistemme mökeillä (siis tytöt ja pojat asuivat erillisissä mökeissä).

Ei kerrottu vanhemmille koskaan, vaikka ihan hyvin olis voinut. Päiviteltiin sitä äijää vaan tyttöporukassa.

Vierailija
19/27 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurakunnan leireillä ei ainakaan omassa lapsuudessani tuputettu mitään uskonnollista propagandaa, lähinnä muistan, että siellä leikittiin ja uitiin ja kivaa oli. Isosista ei varmaan yksikään ollut uskovainen.

Eli kyllä uskaltaisin laittaa omatkin lapseni seuriksen kesäleirille.

T. Agnostikko.

Vierailija
20/27 |
03.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.04.2013 klo 15:38"]

Eristi tunnin jälkeen luokkaan ja alkoi kysellä, onko poikaystävää ja onko jo tehty 'sitä' ? Ja että onpas mulla kuulemma hyvin kehittyneet rinnat. Tiedotti meille lähtevänsä naisiin kun lähti leiriltä käymään jossakin. Muisti mainita, että leirillä on tapana vierailla iltaisin toistemme mökeillä (siis tytöt ja pojat asuivat erillisissä mökeissä).

Ei kerrottu vanhemmille koskaan, vaikka ihan hyvin olis voinut. Päiviteltiin sitä äijää vaan tyttöporukassa.

[/quote]

Hieman vaikea uskoa, koska tuossahan ei ole päätä eikä häntää. Lisäksi tuo, ettei kukaan kertonut vanhemmille tuollaisesta käytöksestä (edes siitä , että menee naisiin) ei tee juttua uskottavaksi.

Ikävää tietenkin teille, jos onkin totta :(

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi