Miksi joku mies olisi yksinäinen?
Onko yksinäisiä miehiä olemassa, rapajuoppoja lukuunottamatta? Tuntuu tämä ongelma koskevan lähinnä nuoria naisia.
Kommentit (75)
vaikka sitä on yritetty kovasti saada yksinäisen leimaa otsaani, en kuitenkaan koe olevani niin kuin jotkut yrittävät jorista.
mutta sitten kun ilmaantuu nainen rakkautensa kanssa se aluksi häkellyttää ja saa miehen kyllä mukaan. silloin sitä kokee enemmän yksinäisyyttä jos ei jostain syystä voi ollahänen kanssaan.
hami4
Miksi kaikesta tehdään sukupuolikysymys? Eikö yksinäisiä ja syrjäytyneitä voisi katsella ilman sukupuolittamista?
[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 11:53"]Näin miehenä kyllä lisäisin että miehet syrjäytyvät kyllä suurelta osin omien elämäntapavalintojensa kautta. Ei silti että olisi tarkoitus syyllistää ketään - mutta kyllä osa miehistä on uskomattoman vastuuttomia ja välinpitämättömiä omasta henkisestä ja fyysisestä hyvinvoinnistaan.
Se on totta, mutta onko heillä aivokapasiteettia muuhun? Minä luulen, että ei ole. Tuollaiset miehet ovat ennen pärjänneet renkeinä tai muuten osittain holhottuina, mutta heillä ei vain ole edellytyksiä sellaiseen itsekurin ja pitkäjänteiseeen päätöksentekoon, jota nykyinen yhteiskunta vaatii.
Samanlaisia naisia on tietysti kanssa, mutta kulttuurimme on heille paljon armollisempi. Elämänhallintataidoiltaan heikko nainen voi halutessaan ottaa miehen ja elää kunniallista elämää kotirouvana.
Ap:n kysymys niputtaa ilmeisesti yksinasuvat ja yksinäisyydestä kärsivät samaan nippuun. Kaksi täysin eri asiaa.
Ei minulle tullut se mieleen, mutta se tuli, että AP on nainen ja keskustelee asioista naiskaverien kanssa. Yksinäiset naiset, olkoonpa sitten omasta valinnastaan tai sosiaalista osaamattomuuttaan, näyttäytyvät hänelle normaaleina ihmisinä, joilla on vain pieni ongelma, mutta yksinäiset miehet ovat hirviöitä luolissaan. Juoppoja, narkkareja, vaarallisia hulluja ja niin edelleen. Tuo on juuri se asenne yhteiskunnassamme (se on yleinen myös miehillä), joka ajaa miehet äärimmäisiin ongelmiin.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2013 klo 18:31"]
[quote author="Vierailija" time="03.04.2013 klo 13:06"]
Miehethän ne vasta syrjäytyvätkin. Kyllä isommalla osalla miehistä menee heikoimmin kuin naisilla.
Hyvä vitsi
Kaikkea muuta kuin vitsi. Etsi vaikka tilastokeskuksen sivuilta päihdeongelmaisten, vankien, itsemurhantekijöiden ja pysyvästi työelämästä syrjäytyneiden sukupuolijakauma. Kaikissa noissa asioissa, joita minä en näe vähääkään huvittavina, miehillä on selvä enemmistö. On aivan kiistatonta, että nainen on oikeasti selvästi vahvempi sukupuoli, joka pärjää paremmin tilanteessa kuin tilanteessa, jos pitäydytään tosielämän ongelmissa eikä miesten keinotekoisesti luomissa urheiluälyttömyyksissä.
[quote author="Vierailija" time="15.01.2015 klo 09:05"]
[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 11:53"]Näin miehenä kyllä lisäisin että miehet syrjäytyvät kyllä suurelta osin omien elämäntapavalintojensa kautta. Ei silti että olisi tarkoitus syyllistää ketään - mutta kyllä osa miehistä on uskomattoman vastuuttomia ja välinpitämättömiä omasta henkisestä ja fyysisestä hyvinvoinnistaan.
Se on totta, mutta onko heillä aivokapasiteettia muuhun? Minä luulen, että ei ole. Tuollaiset miehet ovat ennen pärjänneet renkeinä tai muuten osittain holhottuina, mutta heillä ei vain ole edellytyksiä sellaiseen itsekurin ja pitkäjänteiseeen päätöksentekoon, jota nykyinen yhteiskunta vaatii.
Samanlaisia naisia on tietysti kanssa, mutta kulttuurimme on heille paljon armollisempi. Elämänhallintataidoiltaan heikko nainen voi halutessaan ottaa miehen ja elää kunniallista elämää kotirouvana.
Ap:n kysymys niputtaa ilmeisesti yksinasuvat ja yksinäisyydestä kärsivät samaan nippuun. Kaksi täysin eri asiaa.
Ei minulle tullut se mieleen, mutta se tuli, että AP on nainen ja keskustelee asioista naiskaverien kanssa. Yksinäiset naiset, olkoonpa sitten omasta valinnastaan tai sosiaalista osaamattomuuttaan, näyttäytyvät hänelle normaaleina ihmisinä, joilla on vain pieni ongelma, mutta yksinäiset miehet ovat hirviöitä luolissaan. Juoppoja, narkkareja, vaarallisia hulluja ja niin edelleen. Tuo on juuri se asenne yhteiskunnassamme (se on yleinen myös miehillä), joka ajaa miehet äärimmäisiin ongelmiin.
[quote author="Vierailija" time="03.04.2013 klo 18:31"]
Miehethän ne vasta syrjäytyvätkin. Kyllä isommalla osalla miehistä menee heikoimmin kuin naisilla.
Hyvä vitsi
Kaikkea muuta kuin vitsi. Etsi vaikka tilastokeskuksen sivuilta päihdeongelmaisten, vankien, itsemurhantekijöiden ja pysyvästi työelämästä syrjäytyneiden sukupuolijakauma. Kaikissa noissa asioissa, joita minä en näe vähääkään huvittavina, miehillä on selvä enemmistö. On aivan kiistatonta, että nainen on oikeasti selvästi vahvempi sukupuoli, joka pärjää paremmin tilanteessa kuin tilanteessa, jos pitäydytään tosielämän ongelmissa eikä miesten keinotekoisesti luomissa urheiluälyttömyyksissä.
Ei vaan kaikissa kulttuureissa naiset kääntyvät miehen puoleen kriisitilanteessa. Miehet täyttävät lähes kaikki vaaralliset työt ja virat ja tekevät 90% urotöistä. Naiset taas järkyttyvät sanoista.
[quote author="Vierailija" time="07.04.2014 klo 11:53"]
[/quote]
Näin miehenä kyllä lisäisin että miehet syrjäytyvät kyllä suurelta osin omien elämäntapavalintojensa kautta. Ei silti että olisi tarkoitus syyllistää ketään - mutta kyllä osa miehistä on uskomattoman vastuuttomia ja välinpitämättömiä omasta henkisestä ja fyysisestä hyvinvoinnistaan.
[/quote]
Mitenkö ne naiset sitten syrjäytyy?
Ei paljon huvita yrittää kaiken sen syljen ja naamalle kaadettujen tuoppien ja sydämeen iskettyjen jääpuikkojen jälkeen. Tollanen rakkaus on koiralle.
Rapajuopoilla on ryyppy kavereita aina.
soita mulle jos tarvit todellista ystävää0409676580
Hmmm.. Miksi mies ei muka voisi olla yksinäinen? Väitän jopa, että juopottelemattomalla miehellä on suurempi mahdollisuus olla yksinäinen kuin sillä rapajuopolla. Suomessa se seurustelu tapahtuu niin pitkälti alkoholin voimalla varsinkin miesten kesken, että jos et juo niin niihin porukoihin sisään pääseminen on hankalaa kaikkien osapuolten puolesta.
En tiedä mitä AP hakee tuolla yksinäisellä, sinkkuutta, kaverittomuutta, vaiko ihan täydellistä yksinäisyyttä jossa elämään ei kuulu yhtään ketään? Itse en ole ihan täysin yksinäinen, koska kuitenkin sukulaisten kanssa olen tekemisissä ihan riittävästi ja heidän kanssaan pääsee juttelemaan ja muuta sellaista. Tyttöystävää ei ole, eikä ole koskaan ollutkaan. Kavereitakaan ei ole, mutta niitä on sentään joskus ollut. Sitten voisi pohtia miksi minulla ei ole naista. Syitähän siihen riittää niin paljon kuin jaksaisi vaan kirjoittaa, ujous, rumuus, tylsyys, laiskuus ja pelko aloitteiden tekemiseen jne. Miksi ei ole kavereita? Koska lähes kaikki kaverini olivat peräisin koulusta ja kun vaihdettiin kouluja niin se yhteyksissä oleminen väheni, tai oikeastaan loppui kuin seinään. Yksi syy oli varmasti sekin, että osan kanssa en jaksanut olla vapaa-ajalla juuri koskaan ja osa taas ei halunnut olla minun kanssani. Osa taas oli niitä sankareita, jotka näkivät minut hyvänä itsetuntonsa kohottajana jota oli mukava pilkata ja painaa alas. Ujona hemmona ei vaan ole enää uskaltanut hankkia niitä kavereita ja toisekseen niin moni ikäiseni mies käyttää aika paljon vapaa-ajastaan siihen baareissa pyörimiseen ja naisten iskemiseen, että ei kiinnosta sellainen ollenkaan. Harrastukissa toki tapaa ihmisiä, mutta ei niitä mielestäni voi oikeiksi kavereiksi kutsua.
Terveisin Naispelko22
Vierailija kirjoitti:
Käy ihmeessä vilkaisemassa vaikka itsemurhatilastoja. Miehet nimenomaan ovat niitä yksinäisiä, vaikka eivät ehkä samalla tavalla vingu sitä esimerkiksi tällä foorumilla..
Kyllä tällä foorumilla pahimmat vinkujat ovat nimenomaan miehiä. Tosin lassukat eivät edusta miesten enemmistöä missään mielessä.
Vierailija kirjoitti:
Siksi, ettei miehellä ole mitään halua alkaa "salaryman-hommaan"Eli suomalaisittain siksi keskiluokkaiseksi perheenisäksi, rouvan ja parin muksun, OK/rivari-velan orjaksi, ne pari hassua Levin tai etelänreissua vuodessa jne. Ja en vielä edes sanonut sitä, että pitää lähteä kaikkiin "yhdessä" valittuihin kotkotuksiin mukaan kun mieluummin olisi kotona tai kavereiden kanssa kalassa/reissussa. Entinen pomoni oli juuri tällainen positiivinen MGTOW-tapaus. Tekniikan tohtori, urheilullinen, komea - Jason Stathamin näköinen, hyvä liksa, omaisuuttakin ihan mukavasti. Ennen kaikkea täysi vapaus päättää mitä tekee ja milloin tekee ja kenen kanssa tekee. Vientiä riittää naisten taholla, krantumpikin akateeminen on kuin sulaa vahaa hänen käsittelyssään. On meinaan sen verran terävä sanansäilä ja "alfa"-olemus ettei uskoisi ihan heti hepun olevan tekniikan alan huippukoulutettu. Kerran kapakkakierroksella hän avautui sen verran että oli hänellä joskus pitkäkin juttu yhden sairaanhoitsutypykän kanssa melkein naimisissa, mutta häntä vaan alkoi ärsyttää se kaikki paska mitä nainen tuo mukanaan omasta maailmastaan hääjärjestelyiden tiimoilta. Joten hän veti liinat kiinni viime hetkellä ja päätti olla ikipoikamies.
Että käy kateeksi. Minä, DI, en ollut tarpeeksi "koulutettu" tuollaiseen päätökseen aikanani, meinaan tässä keskiluokkaisuuden huipentumassa ei ole MITÄÄN tavoittelemisen arvoista.Harmi vaan että sen tajuaa nyt kun on liian myöhäistä, eikä silloin kun häntäni vei järjen yli...se meinaan on naisten onni, että häntä vie tietyssä vaiheessa miestä enemmän kuin olisi suotavaa. Jos parikymppisillä kolleilla olisi tämä kokemus mikä nelikymppisellä on, niin eipä yksikään juippi menisi kimppaan naisen kanssa. Mutta ainakin voin opastaa nuorempia kundeja duunissa varomaan sitä vihoviimeistä virhettä, jos mielivät oikeasti elää tyytyväisenä loppuelämänsä...
Ai tämä tapaus. :D Tunnistaa kirjoitustyylistä. Milloin hän esiintyy itse nuorta miestä "neuvovana" johtajana, milloin taas itse poikamiehenä. ja tämä sama teksti suurinpiirtein sanasta sanaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Käy ihmeessä vilkaisemassa vaikka itsemurhatilastoja. Miehet nimenomaan ovat niitä yksinäisiä, vaikka eivät ehkä samalla tavalla vingu sitä esimerkiksi tällä foorumilla..
Kyllä tällä foorumilla pahimmat vinkujat ovat nimenomaan miehiä. Tosin lassukat eivät edusta miesten enemmistöä missään mielessä.
Tämä ja muut foorumit ovat ainakin mulle miehenä ainut mahdollinen väylä avautua ja keskustella elämän varjopuolista sekä mieltä painavista asioista. Todellisessa elämässä tähän ei ole mahdollisuutta ja olen huomannut, että kaiken pahan ja tuskan loputon patoaminen pään sisälle ei ole pidemmän päälle terveellistä.
Vierailija kirjoitti:
Se vielä, että Kiinassa naiset ilmoittavat usein vähimmäispituudeksi miehellä 175cm, Suomessahan se on käytännössä 180cm. Etelä-Koreassa naiset ovat vielä tiukempia pituuden suhteen. Pituus on ykkösvaltti missä tahansa maassa riippumatta siitä, mikä on kyseisen väestön keskipituus. Kuten Kiinan tapauksessa, se mukautuu keskipituuteen jossain määrin mutta merkityksetön se ei koskaan ole - koko väestön tasolla puhuttaessa.
Täällä joku lassukka keksii numerot ihan omasta päästään. Kiinassa miesten keskipituus on 167 cm, naisten 159 cm. Siellä 175 cm pitkä on jo hujoppi. Minunkin mieheni on alle 170 cm, eikä se ole koskaan haitannut minua. Pituus on ykkösvaltti parinvalinnassa todella harvalle ihmiselle.
Vierailija kirjoitti:
Siis yksinäisiä miehiä on tosi paljon. Mies voi jäädä yksin ihan siksi että on introvertti ja ujo, sellaista kun ei naiset pidä miehekkäänä eivätkä sellaiseen ihastu. Ja usein yksinäinen mies onkin TOSI yksinäinen, monelta puuttuu puolison lisäksi kaveritkin täysin. Kotona istuvat, jotkut pelaa koneella, jotkut juo kaljaa tylsyyteen ja yksinäisyyteen.
Mun veli on hyvä esimerkki yksinäisestä. Hän on 35 v, akateemisesti koulutettu, ihan fiksu mies. Mutta hän on myös lyhyt (167 cm) ja ujo. Ei ole koskaan löytänyt seurustelukumppania, ne kerrat kun on uskaltanut naisia lähestyä hänet on tylysti torjuttu. Enää ei edes jaksa yrittää lähestyä ketään. Pelaa sitten vaan illat tietokoneellaan kotona ja käy töissä päivät.
Ihan asiallisena vinkkinä veljellesi että voisi yrittää tutustua ulkomaalaisiin, erityisesti aasialaisiin naisiin. Jos ei täällä kotimaassa kerta natsaa. Aasialais- ja latinonaiset eivät itsekään ole kovin pitkiä. Fiksu ja hyvin toimeentuleva mies löytää kyllä vastaavanlaista seuraa sieltä. Löytyy tietysti paljon onnenonkijoitakin, mutta myös asiallisia ihmisiä. Ihan niin kuin missä tahansa.
Ja tosiaan en nyt mitenkään vitsinä tätä heitä. Kyllä jokaisella on oikeus (ja vähän velvollisuuskin) etsiä onneaan myös oman mukavuusalueensa ulkopuolelta. Rohkea rokan syö!
Lappi on täynnä yksinäisiä miehiä, koska naiset muuttavat etelämpään ja kaupunkeihin. Maatiloilla on yksinäisiä miehiä, koska raskas työ esimerkiksi karjatilalla ei monesti kiinnosta naisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se vielä, että Kiinassa naiset ilmoittavat usein vähimmäispituudeksi miehellä 175cm, Suomessahan se on käytännössä 180cm. Etelä-Koreassa naiset ovat vielä tiukempia pituuden suhteen. Pituus on ykkösvaltti missä tahansa maassa riippumatta siitä, mikä on kyseisen väestön keskipituus. Kuten Kiinan tapauksessa, se mukautuu keskipituuteen jossain määrin mutta merkityksetön se ei koskaan ole - koko väestön tasolla puhuttaessa.
Täällä joku lassukka keksii numerot ihan omasta päästään. Kiinassa miesten keskipituus on 167 cm, naisten 159 cm. Siellä 175 cm pitkä on jo hujoppi. Minunkin mieheni on alle 170 cm, eikä se ole koskaan haitannut minua. Pituus on ykkösvaltti parinvalinnassa todella harvalle ihmiselle.
Oletko pidempi kuin miehesi, sellaisia pareja en taida tuntea yhtään joissa nainen olisi pidempi ja muutenkin olen pistänyt merkille että mitä pidempi nainen sitä enemmän pituudella on parivalinnassa väliä.
Vierailija kirjoitti:
Suomessahan nuorissa miehissä on eniten syrjäytyneitä
20-25 vuotiaissa työn ja koulutuksen ulkopuolella on 20% miehistä joka on ihan liikaa!
Vierailija kirjoitti:
Kokeilepa mennä vaikka miesvaltaiselle alalle sivarina.
Ne muut miehet alkaa kiusata sitä sivaria
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 11:15"]
[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 11:12"]
Itse asiassa niillä juopoilla sitä seuraa juuri tuppaa olemaan. Yksinäisiä miesjuoppoja harvemmin on. Naisjuopot on mun kokemuksen mukaan lähes poikkeuksetta yksinäisiä. Esim. baarissa yksinäinen mies usein saa seuraa helposti muista miehistä, kun taas naisena yksin ollessa ei seuraa tunnu saavan.
[/quote]
Moniet miesjuopot eivät lopulta huonojen kokemusten vuoksi edes vaivaudu sinne baariin, vaan tissuttelevat kotonaan. Itse olen viettänyt kymmeniä viikonloppuiltoja yksin baarissa, mutta ei kukaan ole ikinä tullut juttelemaan. Enimmillään olen vaihtanut muutaman sanan jonkun kanssa juomaa tiskillä odottaessa (ennen kuin hän on poistunut omaan seurueeseensa).
[/quote] Itse asiassa naisjuopot ne vasta kotiin jäävätkin. Jos meet mihin tahansa räkälään ja kapakoihin, miehet niissä on yliedustettuina. Yhtä lailla naiset juovat, mutta jäävät kotiin, yksin juomaan. Joskus naisia on kapakoissakin, mutta useimmat ovat olleet yksin, niinkuin minäkin.