Selkäkipu ja lääkitys
Mitä reseptilääkkeitä käytätte selkäkipuun ja millaisella annostuksella. Itsellä kyseessä melko äärimmäiset kivut.
Kävin kuvissa ja kuulemma välilevyjä siirtynyt paikoiltaan, mutta "näille ei ole tapana tehdä mitään." Kipulääkitys siis ainoa suositeltava hoito. Käytän Panacodia, mutta vie sen verran kipua, että pääsen sängystä ylös ja kohta takaisin sänkyyn.
Kommentit (5)
Niin, jumppaa ja kuntoutusta se vaatisi. Se voi olla haastavaa jos kivut on kovat mutta silti pitäisi liikkua. Kipulääkkeitä ei mielellään määrätä, onnekas olet jos edes Panacodia suostutaan kirjoittamaan.
Vierailija kirjoitti:
Parasetamol, naprokseeni ja tramal. Näiden avullä käynyt töissä jo kohta vuoden
Kerrotko vielä minkä verran otat noita. Olin aiemmin sairaalassa ja siellä testattiin eri lääkkeitä ja yksi niistä oli Tramal. Se auttoi, ja sitä myös määrättiin, mutta ei se auttanut yksin. Joku niistä kaikista lääkkeistä yhdessä sen Tramalin kanssa oli auttanut. Mulle tuotiin sillon eteen läpinäkyviä muovikippoja ja niissä lääkkeitä ja koko päivä odottelin mikä alkaa toimia. Varaan nyt ajan lääkärille ja yritän tässä kartoittaa vaihtoehtoja... juurikin sitä mitä sen Tramalin kanssa käytetään. Olen nyt menossa eri paikkaan ja ne tiedot tuntuvat olevan vaikeasti lääkäreiden löydettävissä niistä tietokannoista. Tähän mennessä eivät siis ole löytäneet sairaalan tietoja terveyskeskuksesta. Kiitos vastauksista.
Kipukautena otan kaksi Panacodia illalla, että voin nukkua. Päivät kärsin. Minulla on hyvin korkea kipukynnys enkä halua syödä särkylääkettä ellei ole aivan pakko.
Mulla kestää yksi Panacod paketti vuoden verran koska suostun kärsimään aika kovaakin jatkuvaa kipua. Lisäksi pelkään tottuvani lääkkeeseen ja/tai ettei reseptiä uusittaisi. En osaa kuvitella mitä tapahtuisi jos joutuisin vetämään huonon kauden pelkällä Buranalla :/
Minulla myös välilevy ei ole paikoillaan. Lopetin särkylääkkeet treenauksen ansiosta. Yoga kolme kertaa viikossa oikean ohjaajan kanssa. Treenausta joka vahvistaa vatsalihaksia jotka tukevat selkää. Särkylääkkeet ei ole kovin hyväksi pitkään käytettynä. Liikunta parasta, lepääminen voi pahentaa kipuja. Omasta kokemuksesta puhun.
Parasetamol, naprokseeni ja tramal. Näiden avullä käynyt töissä jo kohta vuoden