Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinkka paljon suomessa isovanhemmat hoitavat lapsenlapssiaaan?

Vierailija
21.03.2019 |

?

Kommentit (45)

Vierailija
1/45 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja onko se ikääänkuin luonnolllinen jatkimo?

Vierailija
2/45 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli esim etttä vanhus ei kokisi oloaaan yksinäisekkksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/45 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi kirjoitat noiiinnnnn??

Vierailija
4/45 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihtelee paljon. Jotkut hoitaa runsaasti ja jotkut ei yhtään.

Meillä on kahdet paskat isovanhemmat. Terveitä ovat, työelämästä vapaita olleet jo yli 10v, silti KERTAAKAAN eivät ole hoitaneet eivätkä välitä muutenkaan lapsenlapsistaan. Siis eivät soita, käy, kutsu sinne, eivät ylipäätään halua tavata. Molemmat olivat myös itse vanhempina sika piittaamattomia lapsistaan eli elivät omilla ehdoillaan jo silloin. Ja tietenkin ITSE hoidattivat lapsia paljon omilla vanhemmillaan.

Tällainen olisi jossain euroopan sivistysvaltiossa pöyristyttävää perseilyä, siellä ei tulis kuuloonkaan että isovanhemmat ilmoitta että ei kiinnosta, elämme nyt itsellemme!

Suomessa tää taitaa olla yleistä ja suvut on usein kylmiä ja tylyjä eikä toisia auteta.

Vierailija
5/45 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahdollisemman vähän,viinittely ja golffaus menee edelle.Itse kyllä aikoinaan hoidattivat lapsensa vanhemmillaan. Hirveitä nämä 40 lukulaiset.

Vierailija
6/45 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ehkä pari kertaa vuodessa

Vierailija
7/45 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahdollisemman vähän,viinittely ja golffaus menee edelle.Itse kyllä aikoinaan hoidattivat lapsensa vanhemmillaan. Hirveitä nämä 40 lukulaiset.

Itse tulen tulevaisuudessa vuorostani valitsemaan ketä heistä autan kun vielä enemmän rapistuvat.

Vierailija
8/45 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on kahdet paskat isovanhemmat. Terveitä ovat, työelämästä vapaita olleet jo yli 10v, silti KERTAAKAAN eivät ole hoitaneet eivätkä välitä muutenkaan lapsenlapsistaan. Siis eivät soita, käy, kutsu sinne, eivät ylipäätään halua tavata. Molemmat olivat myös itse vanhempina sika piittaamattomia lapsistaan eli elivät omilla ehdoillaan jo silloin. Ja tietenkin ITSE hoidattivat lapsia paljon omilla vanhemmillaan.

Tällainen olisi jossain euroopan sivistysvaltiossa pöyristyttävää perseilyä, siellä ei tulis kuuloonkaan että isovanhemmat ilmoitta että ei kiinnosta, elämme nyt itsellemme!

Suomessa tää taitaa olla yleistä ja suvut on usein kylmiä ja tylyjä eikä toisia auteta.

Miksi he teidän lapsia hoitaisivat? Hyvä kun elävät itselleen.

Vierailija
9/45 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun lapset on mun vanhempien luona lomailemassa pari viikkoa vuodesta, tämä sovittu yhdessä vanhempieni kanssa. Lisäksi nähdään muutenkin keskimäärin kerran kuukaudessa. Kun mennään koko perheellä mun vanhempien luo, niin silloin kyllä hoidan itse lapseni, yhdessä tehdään ruoka jne.

Mun appi on kuollut ja anoppi asuu naapurissa. Olisi kovasti hoitointoinen (tai ainakin sellaista esittää), mutta luottamus mennyt, joten hänelle ei lapsia voi jättää hoitoon sekunniksikaan.

Sellaista arjen apua joskus kaipaisi, mutta toiset isovanhemmat ovat kaukana, lähellä oleva epäluotettava. Eikä välttämättä jaksaisikaan. 

Olen kiitollinen siitä avusta, jota saan. Vanhempani hoitaisivat useamminkin, mutta en koe, että jatkuva asuilu mummolassa on hyväksi lapsilleni.

Vierailija
10/45 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kirjoitat noiiinnnnn??

Klonkku?

Vierailija
11/45 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo mun vanhemmat ei ole koskaan auttaneet mua missään vaan heittivät lapsensa (kaikki kolme) ulos kodista kun 18v tuli täyteen. Kyllä itketti kun piti lähteä kotoa mukanaan vain repullinen vaatteita ja muutama sata mk onia säästöjä mukana. En saanut mitään apua tai tukea esim asunnon etsintään. Itse poti äkkiä löytää työ jolla maksaa asunto ja lukio loppuun. En ole saanut killinkiäkään rahaa enkä mitään apua, väkuttämistä tai huolenpitoa tuon 18v merkkipaalun jälkeen. Tietenkään eivät välitä lapsenlapsistaankaan yhtään, yksissäkään ristiäisissä tai synttäreillä ei ole näitä näkynyt....

Arvaa vaan tuunko auttamaan näitä paskapäitä vanhuksina!

Vierailija
12/45 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi-kolme päivää viikossa.

Vierailija
13/45 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi he teidän lapsia hoitaisivat? Hyvä kun elävät itselleen.

No esim siksi kun aikanaan saivat itse valtvasti lastenhoitoapua. Ja se hoitamttomuus vielä menettelis mutta kun nää perseet ei halua edes pitää yhteyttä millään lailla. Ovat hylänneet kaikki lapsensa.

Vierailija
14/45 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heiluttelet sitten vuorostasi vaippaa nenän edessä kun makaavat itse pas*at housuissa jossain hoitolaitoksessa.

Vierailija
15/45 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat vanhempani asuvat senverran kaukana ja sen verran huonokuntoisia (muistiongelmat ja meidän vakavasti allergiset lapset eivät hyvä yhdistelmä) että lapset olivat mummolassa ehkä yhden viikonlopun vuodessa ja lisäksi vanhemmat tulivat kyllä meille avuksi jos jotain erityistä (jos me olimme jonkun lapsen kanssa sairaalassa, synnytysten ajaksi jne).

Appi oli niin huonokuntoinen että jutteli lasten kanssa jos käytiin siellä muttei kyennyt muuhun.

Anoppi on hoitanut paljon lapsiamme. Aina jos olemme tarvinneet hoitoapua ja muutenkin on halunnut olla paljon lasten kanssa. Kuitennkin lasten sairauksista johtuen pystyimme antamaan vain yhden lapsen vuorokaudeksi tai kaikki lapset pariksi tunniksi kerrallaan. Tämä siksi ettei ruuat/lääkkeiden annosten sekaantumis vaara olisi ollut muuten liian iso. Paljon anoppi oli vaan meillä ja touhusi lasten kanssa esim ulkona. Tätä parhaimmillaan noin joka toinen päivä.

Vierailija
16/45 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiaan vaihtelee paljon. Omat vanhempani hoitivat aina pyydettäessä mun lapsiani ja siskoni lapsia. Ja halusivat lapsenlapsiaan mummolaan ja mukaansa ulkomaillekin ja muille reissuille silloinkin, kun ei ole ollut mitään varsinaista lastenhoitoavun tarvetta. Lisäksi minä ja siskoni olemme hoitaneet tarpeen mukaan toistemme lapsia ja näin serkuksillakin on läheiset välit. 

Mulla ei ole vielä lapsenlapsia, mutta siskollani on. Näitä lapsia hoitaa omian vanhempien lisäksi molempien vanhempien vanhemmat, molempien vanhempien sisarukset, toisen vanhemman serkut ja toisen vanhemman täti eli minä. Tämä vanhempi sukupolvi eli näiden lasten isovanhemmat sekä isotäti eli minä ottaa lapsia luokseen muulloinkin kuin vanhempien tarvitessa lapsenvahtia. Ihan vain siksi, että ne pikkunaperot ovat niin rakkaita ja hauskoja. 

Vierailija
17/45 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman verran auttavat kuin me hoidamme omia isovanhempiamme eli kun otan dementikkomummon meille 3 tunniksi, saan 3 tuntia lastenhoitoapua.

Vierailija
18/45 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä miten nykyään, mutta itse olin isän vanhempien luona 2-10v todella paljon (3-5 päivänä viikossa useampia tunteja kerrallaan, monasti koko päivänkin). Siis -90 lukua

Melko varma olen, että omatkin vanhempani ottaisivat mielellään välillä hoitoon lapsenlapsensa, mikäli sellaisia sattuu syntymään vielä kun ovat hyvissä voimissa.

Vierailija
19/45 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika vähän. Monet lapset on viikko/viikko -systeemillä vanhemmillaan, jolloin ei tule sitä tarvetta omaan aikaan samalla tavalla kuin ydinperheessä.

Vierailija
20/45 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tulen tulevaisuudessa vuorostani valitsemaan ketä heistä autan kun vielä enemmän rapistuvat.