Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en löydä hyväntuntuisia rintaliivejä, ympärysnauha ongelmana ei niinkään kuppi.

Vierailija
21.03.2019 |

Joko ympärys on liian tiukan tuntuinen tai sitten jos kokeilee seuraavaa (rinnakkais)kokoa on se liian löysä ja olkaimet ei pysy paikoillaan ja/tai selkäosa kiipeää liian ylös vaikka käyttäisi sisempiä hakasia. Se napakampi ympärys on aluksi hyvä, mutta päivän aikana se alkaa ahdistamaan. Käytän yleensä napakampaa ympärystää pidentäjäkappaleen kanssa että pystyy hölläämään jos tarvitsee mutta se on vähän ruma varsinkin ohkaisempien paitojen alla.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko mitannut rintojen alta ja rintojen päältä, mitkä ovat mittasi?

Olen mitannut. Alta on 75, päältä tukevat rintsikat päällä 100. Ap

Tietääkseni ne pitäisi mitata ilman rintaliivit päällä.

Mitä kokoa olet nyt käyttänyt?

Vierailija
22/40 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ongelma on että ylävartaloni in lyhyt eli olkaimia ei useasti saa lyhennettyä tarpeeksi ja joudun hylkäämään liivit, vaikka kuppi olisikin oikea. Sillä kyllähän osa painosta tulisi jakautua myös olkaimille.

Ja tukirauta tökkii helposti kainaloon, eli suunniteltu pitkälle.

Itseasiassa olkainten ei kuuluisi lähes ollenkaan kantaa painoa, vaan tuen täytyy tulla ympärysnauhasta. Olkainten tehtävä on lähinnä muotoilla kevyesti kuppia. Kun laskee olkaimet alas olkapäiltä, kuuluisi liivien pysyä vielä paikoillaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erilaisia kokoja riippuen mallista ja valmistajasta. 65/70 I/J tai 30/32 G/GG/H. Ap

Vierailija
24/40 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla ihan nuo AP:n mitat totta. Alko jo ihan naurattaa.

Vierailija
25/40 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei taida olla ihan nuo AP:n mitat totta. Alko jo ihan naurattaa.

?

Mikäs niissä naurattaa? Ap

Vierailija
26/40 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erilaisia kokoja riippuen mallista ja valmistajasta. 65/70 I/J tai 30/32 G/GG/H. Ap

Tästä tietää, että taidat puhua vähän totta. Koska "oikea" kokosi olisi 65 L, jos väittämäsi olisi totta.  Ja me puhutaan silloin tämän näköisestä naisesta https://www.youtube.com/watch?v=77thKNJxMj4

Vierailija
27/40 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tästä tietää, että taidat puhua vähän totta. Koska "oikea" kokosi olisi 65 L, jos väittämäsi olisi totta.  Ja me puhutaan silloin tämän näköisestä naisesta https://www.youtube.com/watch?v=77thKNJxMj4

Mitä hittoa sä oikein horiset😂 Ap

Vierailija
28/40 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, sama. Kerran menin alan liikkeeseen (ei ollut siis mikään Change, vaan oikeasti laadukkaan maineessa Helsingissä) ja mittasivat & siellä tuntui hyvältä. Ostin vielä kolmet, että nyt on varmasti hyviä! Ympärys oli yleensä 75, myivät mulle 70 ja isommalla kuppikoolla. Perkele. Kotona en pystynytkään niitä pitää. Kaupassa käyntikin oli helvettiä, tuntui, että kylkiluut katkeaa ja henki ei kulje... Jäivät pitämättä. Kuka haluaisi ostaa 250 euron rintsikat? Onko ihme, että suomalaisnaiset ostaa harvoin uusia?

Vierailija
29/40 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oi, sama. Kerran menin alan liikkeeseen (ei ollut siis mikään Change, vaan oikeasti laadukkaan maineessa Helsingissä) ja mittasivat & siellä tuntui hyvältä. Ostin vielä kolmet, että nyt on varmasti hyviä! Ympärys oli yleensä 75, myivät mulle 70 ja isommalla kuppikoolla. Perkele. Kotona en pystynytkään niitä pitää. Kaupassa käyntikin oli helvettiä, tuntui, että kylkiluut katkeaa ja henki ei kulje... Jäivät pitämättä. Kuka haluaisi ostaa 250 euron rintsikat? Onko ihme, että suomalaisnaiset ostaa harvoin uusia?

Kokeile niihin niitä jatkopaloja, säälihän se on jos jää noin kalliit käyttämättä. Niitä mäkin käytän kun ei ihan täydellisiä liivejä tuunaamatta löydy. Ap

Vierailija
30/40 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko vinkkejä hyvistä esim. Euroopassa valmistetuista liiveistä, mitkä olisi GOTS-sertifioidut/ns. myrkyttömät ja saisi isojakin kokoja? Tai siis pienemmällä ympärysmitalla esim. 70/75, mutta kuppikoot olisi isompia?

Tällaiset esim. mut näitä saa vaan pieniä. :-(

https://www.hessnatur.com/de/damen-t-shirt-bh-aus-bio-baumwolle/p/42722

Vierailija
31/40 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin ensin että et löydä hyväntuulisia liivejä :)

Vierailija
32/40 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko vinkkejä hyvistä esim. Euroopassa valmistetuista liiveistä, mitkä olisi GOTS-sertifioidut/ns. myrkyttömät ja saisi isojakin kokoja? Tai siis pienemmällä ympärysmitalla esim. 70/75, mutta kuppikoot olisi isompia?

Tällaiset esim. mut näitä saa vaan pieniä. :-(

https://www.hessnatur.com/de/damen-t-shirt-bh-aus-bio-baumwolle/p/42722

Oletko etsy.comista katsellut, siellä siis käsityöläiset myy erilaisia tuotteitaan. Ainakin siellä on sellaisia jotka valmistaa mm. braletteja yms isommillekin koille, mutta tuosta GOTSista en osaa sanoa. Ap

https://www.etsy.com

Vierailija
33/40 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on mahdollista, niin matkustakaa johonkin mistä löytyy Bravissimon liike. Siellä kun myyjän avulla saa selvitettyä parhaimmat merkit ja mallit itselleen sekä laittaa koon ylös, niin jatkossa voi tilata netistä ilman hikoilua. Eivät ole edes kalliita. Näin minä olen tehnyt jo 7 vuotta.

Tosin nyt vaikuttaa koko muuttuneen. Lähetin sähköpostia heille ja tilaamieni mallien perusteella he osasivat vinkata, mitä kannattaisi kokeilla.

Vierailija
34/40 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on mahdollista, niin matkustakaa johonkin mistä löytyy Bravissimon liike. Siellä kun myyjän avulla saa selvitettyä parhaimmat merkit ja mallit itselleen sekä laittaa koon ylös, niin jatkossa voi tilata netistä ilman hikoilua. Eivät ole edes kalliita. Näin minä olen tehnyt jo 7 vuotta.

Tosin nyt vaikuttaa koko muuttuneen. Lähetin sähköpostia heille ja tilaamieni mallien perusteella he osasivat vinkata, mitä kannattaisi kokeilla.

Bravissimolta olen joskus tilannut vaatteita, harmi että mallistonsa on sellainen mistä en oikein usein löydä tyyliini sopivia. Ap

Vierailija
35/40 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sielunsiskot, taistelutoverit. Rintaliivit ovat epämukavin vaate mitä nykynainen voi päälleen pukea!

Pienirintaisena en käytä talvisin liivejä ollenkaan. Jos on jostain syystä ohuempi paita päällä, niin rinnuksilla on aina huivi peittämässä nännien elämä. Kesällä kun vaatteita ei ole päällä kerroksittain, on vähän pakko laittaa ne liivit päälle. Yäk. Hikoaa, puristaa ja hankaa. Ja maksaa aivan h*lvetisti! Ja sitten vielä pitäisi olla monta kertaa viikossa nyrkkipyykillä, tosi 2000-lukua...

Hyviin liiveihin ei ole tällä hetkellä yksinkertaisesti varaa, kun olen työtön. Ne kun maksavat jopa 20%-50% kuukausittaisesta käteen jäävästä rahasta, no way. Ennemmin syön sillä rahalla ja kuljen sitten vaikka kokonaan kommandona jos valita pitää. Niillä parinkympin halpisrintsikoilla ei tee yhtään mitään.

Vierailija
36/40 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sielunsiskot, taistelutoverit. Rintaliivit ovat epämukavin vaate mitä nykynainen voi päälleen pukea!

Pienirintaisena en käytä talvisin liivejä ollenkaan. Jos on jostain syystä ohuempi paita päällä, niin rinnuksilla on aina huivi peittämässä nännien elämä. Kesällä kun vaatteita ei ole päällä kerroksittain, on vähän pakko laittaa ne liivit päälle. Yäk. Hikoaa, puristaa ja hankaa. Ja maksaa aivan h*lvetisti! Ja sitten vielä pitäisi olla monta kertaa viikossa nyrkkipyykillä, tosi 2000-lukua...

Hyviin liiveihin ei ole tällä hetkellä yksinkertaisesti varaa, kun olen työtön. Ne kun maksavat jopa 20%-50% kuukausittaisesta käteen jäävästä rahasta, no way. Ennemmin syön sillä rahalla ja kuljen sitten vaikka kokonaan kommandona jos valita pitää. Niillä parinkympin halpisrintsikoilla ei tee yhtään mitään.

Olkaa luovia. Lähimpään kauppaan. Itsellä se oli K-marketti, siellä on monenlaista. Kokeilemaan erilaisia. Yhdet oli ympärykseltä hyvät ja niitä oli 2 kpl paketeissa.

Saman valmistajan (tietääkseni) liivejä oli myös äitiysliiveissä alessa. Ostin neljät, kahdet tavalliset ja kahdet äippäliivit, riittävät toistaiseksi eivätkä ole kuluneetkaan, koska pesen ja hoidan. Hinta oli 5 euroa kaksien liivien setti. Ei ole mieskään valittanut, vaikka käytän niitä "hassuja" äippäliivejä, yksi hakanen joskus tipahtaa auki niistä. Avainsana on juuri tuo oikea ympärysmitta, ja se, että kupit erottelevat rinnat. 

Vierailija
37/40 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ongelma täälläkin. Itse pitäisin mieluiten kaarituettomia liivejä mutta niitä ei kaupoista enää löydy paitsi sitä yhtä kamalaa mummomallia joissa on 5cm topatut olkaimet ja niitäkin vain valkoisena ja beigenä. Olen siis yli 50. Nuorena oli myynnissä,ihan hyvännäköisiä kaarituettomia ja silti rintaa kohottavia tukevia malleja. Kaikki koot ja rinnakkaiskoot on kokeiltu. Kaarituet painaa ja toinen pää pistää kainaloon. Usein pidän jotain kevyttä urheiluliiviä arkena mutta ohuemman vaatteen ja juhla-asujen kanssa tarvitsisi kyllä muunlaiset liivit. Netistä en oikein uskalla tilata kun ne voivat olla ihan erilaiset livenä.

Vierailija
38/40 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin sanonut merkin, mutta olin leikannut sen pois.  Osta yhdet kalliimmat, nämä olivat muistaakseni 90 euroa, joissa on leveä vyönauha, leveät olkaimet.

Sitten hyväksi havaittu uudelleen.

Triumph oli mukavat yllä, näitä ei enää itselläni ole.

Vierailija
39/40 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vika!

Vierailija
40/40 |
22.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä pesen liivit aina koneessa, pesupussissa ja hienopesussa, hakaset kiinni. Ilman linkousta tai pienimmällä linkouksella. Hyvin ovat kestäneet.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi kuusi