Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en löydä hyväntuntuisia rintaliivejä, ympärysnauha ongelmana ei niinkään kuppi.

Vierailija
21.03.2019 |

Joko ympärys on liian tiukan tuntuinen tai sitten jos kokeilee seuraavaa (rinnakkais)kokoa on se liian löysä ja olkaimet ei pysy paikoillaan ja/tai selkäosa kiipeää liian ylös vaikka käyttäisi sisempiä hakasia. Se napakampi ympärys on aluksi hyvä, mutta päivän aikana se alkaa ahdistamaan. Käytän yleensä napakampaa ympärystää pidentäjäkappaleen kanssa että pystyy hölläämään jos tarvitsee mutta se on vähän ruma varsinkin ohkaisempien paitojen alla.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ihan sama ongelma. Ärsyttävää.

Vierailija
2/40 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää ostaan liikkeestä. Vaikka change.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile Simone Pereleä, aivan eri tuntoisia päällä kuin muut. Etenkin ne t-paitamallit.

Vierailija
4/40 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile jatkossa eri malleja sekä materiaaleja.

Vierailija
5/40 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on ihan sama ongelma. Ärsyttävää.

Eikö olekin. Joskus ostin sellaiset long line-rintsikat kun ajattelin että ne voisivat toimia, mutta ei nekään oikein olleet hyvät. Hiostivat ja se alaosa rullautui. Varmaan hyvät sellaisilla kenellä ei ole ollenkaan vatsamakkaraa. Pysyivät kyllä paikallaan, siitä pisteitä. Ap

Vierailija
6/40 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta sellaiset liivit missä hakasia on kolme päällekkäin. Ne ovat tukevammat ja mukavammat päällä kuin sellaiset, joissa hakasia on päällekkäin vain kaksi. Nuo kaksiriviset pureutuvat ihoon inhottavasti, mutta kolmeriviset ovat mukavat.

Vierailija
7/40 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla samaa ongelmaa. Lisäksi itselläni on löysä nahka. Siis ympäri kehoa, jolloin kaikista rintaliiveistä ilmestyy makkarat selkään. Jos ostan liivit joissa makkaraa ei tule, ne ovat niin löysät etteivät pysy päällä ollenkaan vaan pyörivät. Tästä syystä käytän vain toppeja. Onneksi rintani ovat b-c, joten en tarvitse mitään tukivirityksiä niiden tueksi.

Vierailija
8/40 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaa ilman.

Vierailija
9/40 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso Lumingerien mallistoa ja mittoja sekä

https://www.abrathatfits.org/calculator.php

Vierailija
10/40 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta sellaiset liivit missä hakasia on kolme päällekkäin. Ne ovat tukevammat ja mukavammat päällä kuin sellaiset, joissa hakasia on päällekkäin vain kaksi. Nuo kaksiriviset pureutuvat ihoon inhottavasti, mutta kolmeriviset ovat mukavat.

Mulla kyllä on kolmerivisiä rintsikoita, mutta ei ne juuri eroa kaksirivisistä sen puristavan tunteen suhteen. Ap

Vierailija
11/40 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katso Lumingerien mallistoa ja mittoja sekä

https://www.abrathatfits.org/calculator.php

Lumingerie on tuttu ja kokokin on oikea :) Rintsikat on hankalat kapistukset, en ole löytänyt sellaisia jotka ovat todella mukavat ja huomaamattomat päällä vaikka varmaan kymmeniä malleja ja eri kokoja olen käynyt läpi. Aina jostain alkaa nipistämään päivän mittaan. Tai sitten eivät tue kunnolla. Ap

Vierailija
12/40 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä sattuman kauppaa, jos joskus löytää hyväntuntuiset rintaliivit. Silloin kannattaa ostaa useammat. Paitsi että olen huomannut, että saman merkit samanmalliset, samankokoiset liivit voivat silti istua eri tavalla. Vaikeata on.

Oma metodini on kerätä mahdollisimman monet eri kokoiset ja malliset rintaliivit sovitettavaksi, ja sitten kun niistä seulotaan se parhain, niin sovitan saman kaltaisia. Ostan aina monet liivit kerralla, koska hyvien löytyminen on niin työn ja tuskan takana, etten vaan jaksa.

Vierailija
13/40 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on kyllä sattuman kauppaa, jos joskus löytää hyväntuntuiset rintaliivit. Silloin kannattaa ostaa useammat. Paitsi että olen huomannut, että saman merkit samanmalliset, samankokoiset liivit voivat silti istua eri tavalla. Vaikeata on.

Oma metodini on kerätä mahdollisimman monet eri kokoiset ja malliset rintaliivit sovitettavaksi, ja sitten kun niistä seulotaan se parhain, niin sovitan saman kaltaisia. Ostan aina monet liivit kerralla, koska hyvien löytyminen on niin työn ja tuskan takana, etten vaan jaksa.

Saman merkin, mallin ja koon liivit eri värisenä voi olla ihan eri tuntuiset päällä. Mustien/tummien liivien elastaani on yleensä paljon napakampaa ja siten kireämmän tuntuista kuin valkoisten/vaaleiden. Ap

Vierailija
14/40 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytän lähestulkoon vain triumpin sport liivejä. Ainoat mukavat, ympärysmitta tosin vain 75 koosta alkaa. T-paitaliivit eivät ole joten nännit näkyy ohuen paidan kanssa kylmemmällä säällä.

Vierailija
15/40 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko mitannut rintojen alta ja rintojen päältä, mitkä ovat mittasi?

Vierailija
16/40 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen muutaman kilon lihottuani huomannut, että ihan mitkä hyvänsä liivit istuvat oikeastaan vain alhaisen rasvaprosentin kanssa, muuten lapaluisen alle ilmestyy ns. selkäallit ja liivit puristavat, vaikkeivät ole erityisen napakat. Otaksuisin että korsetti olisi tällöin paras vaihtoehto, siis sellainen jossa alaosa laskeutuu melko alas. Itse olen kaiken lisäksi melko rintava, niin että tissit painavat paljon ja vetävät liivejä eteen.

Vierailija
17/40 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko mitannut rintojen alta ja rintojen päältä, mitkä ovat mittasi?

Olen mitannut. Alta on 75, päältä tukevat rintsikat päällä 100. Ap

Vierailija
18/40 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ongelma on että ylävartaloni in lyhyt eli olkaimia ei useasti saa lyhennettyä tarpeeksi ja joudun hylkäämään liivit, vaikka kuppi olisikin oikea. Sillä kyllähän osa painosta tulisi jakautua myös olkaimille.

Ja tukirauta tökkii helposti kainaloon, eli suunniteltu pitkälle.

Vierailija
19/40 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma niksinsä on ostaa aina oikean kokoinen kuppi, sitten lyhennän ympäryysmitan oikean kokoiseksi ja siirrän olkaimia takana aavistuksen keskemmälle. Aina on oikean kokoiset eivätkä olkaimet tipu.

Opetelkaa ihmiset ompelemaan tai käyttämään ompelijaa. Miksi kärsiä huonosti istuvista vaatteista, kun siihen on keino miten välttää se? Tuntikausia kaupoissa juoksemassa ja sinä aikaan olisi ehtinyt kotona jo muokata vaikka millaista vaatteetta tai kaavoittaa ja tehdä ihan mitoilla ne omat vaatteet. Sama koskee neuleita. Ei tarvitse enää koska laittaa akryylineuleita päälle, kun kutoo omat vaatteensa.

Vierailija
20/40 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, mulla on ihan sama ongelma kuin sulla! Ja olen kokeillut tyyliin kaikkia malleja kaikista hintaluokista, käynyt alan liikkeissä sovittamassa jne, mutta totuus vaan on että näiden vuosikymmenten aikana en ole sellaisia liivejä löytänyt, että se ympärys tuntuisi luonnolliselta ja mukavalta. Kotona pärjää ilman rintsikoitakin, mutta E-kupin tisseillä ei oo kovin kiva kulkea ihmisten ilmoilla tai töissä ilman liivejä. Plus se liikkuminen sattuu kun tissit heiluu. Ja mulla on myös niin painavat rinnat, että kuppiosa valuu aina alaspäin, vaikka olis kuinka tiukat ja täydellisen sopivat liivit... Että ryhdikkyydestä ei tietoakaan! Ei vaikka on ihan ammattilainen ne rintaliivit valinnut. Olenpa nyt ottanut tavaksi vain yrittää kärvistellä puristavissa, kiristävissä, hankaavissa liiveissä ja yritän olla välittämättä. Välillä oon miettiny että oisko sellanen korsettirintaliivi parempi idea? Sais tissit ylös ja kunnon tuki koko rintakehälle eikä varmaan pureutuis ihoon se ympärys samalla tavalla ku normi liiveissä (oli niissä sitten 2, 3, tai vaikka 4 hakasta). Oiskohan kellään kokemusta ko. vaihtoehdosta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kaksi