Mieheni (amis) tienaa enemmän kuin kaverini
korkeasti koulutettu mies. Se ottaa kaveriani päähän.
Eikös palkka makseta tehdystä työstä eikä koulutuksesta?
Kommentit (11)
Itse en ihanampaa juuri nyt tiedä.
Mun mies (VTM) tienaa ihan helevetin paljon, minä (FM) varmasti vähemmän kuin moni " duunari" . Onneksi on tuo mies. ;)
Ymmärrät varmaan virheeni kun kerron, että olen käynyt vain ammattikoulun =)))))
Miehen kaveri on hyvin koulutettu ja hyvässä ammatissa, silti myös mun amis rakkaani sattuu tienaamaan enemmän. Itse en ole ollenkaan koulutettu ja tienaan silti paremmin työssäni kun moni koulutettu. Joskus tää elämä on vaan sattumista ja hyvästä onnesta kiinni. Elämässä pääsee eteenpäin ilman koulutustakin, kunhan vain yrittää tarpeeksi.
vaan myös tyln mielekkyys. Kyllä minä tekisin mielummin siistiä ja puhdasta sisätyötä vaikka vähän pienemmällä palkalla kuin paskaista amislaisten duunia.
Vierailija:
vaan myös tyln mielekkyys. Kyllä minä tekisin mielummin siistiä ja puhdasta sisätyötä vaikka vähän pienemmällä palkalla kuin paskaista amislaisten duunia.
Miehellä siis akateeminen koulutus ja sitä vastaava työ, itsellä opiskelu jäi lukioon.
Kaiken huippu on, että työni on helpompaa, mutta joudun ottamaan huomattavasti enemmän vastuuta, kuin mieheni.
Kyllä mulle ainakin maksetaan koulutuksesta. Siistiä sisätyötä eikä ylitöitä, mutta palkka moninkertainen keskipalkkaan verrattuna.
kyllä mieluumin tekisin jotain oikeeta tekevää työtä kuin olisin " siisteissä sisätöissä" , no se on ihan uravalintakysymys mitä kukin haluaa.
mut esim amisaikana samassa koulussa oli metallipuolella oppilaana yks peruskoulun yli 9 keskiarvolla suorittanu jota opettajat oli yrittäny kauan aivopestä tätä kaveria lukioon ym.. mut tää halus muuta
mut ei se amislaisuus aina ole päästä kiinni, on vaan niitä jotka haluaa elämältä jotain muuta...
samoin kuin itselläkin luulisin et ei se lukupäästä olisi kiinni ollu mitkään ylioppilastodistukset tai insinööripaperit mut kun itse halus muuta kuin siistejä sisätöitä.. eli mun silmissä tylsiä töitä.. mieluummin vaikka hieman huonommalla palkalla kuhan saa tehdä sitä mitä hauaa
Toivon että Suomessakin palataan vielä vanhaan hyvään aikaan kun amikset otti lippalakin päästä ja väisti katuojan pohjalle kun maisteri asteli vastaan.
t FM
Tulee käymään juuri päinvastoin.
Käden tatoja osaavista on nyt jo pula, ja ja suuntaus vaan kasvaa. Maistereita on pian kortistossa enemmän kuin amsilaisia. Katuojan pohjilla tallaatte te.