Muiden ällön epähygienian kauhisteluketju
Tässä keskustelu jossa tarkoitus on tunnustaa omia likaisia tapojaan:
https://www.vauva.fi/keskustelu/3416573/ma-vaihdan-sukat-ehka-kerran-vi…
Koska kommenteissa valitetaan jos tuolla kauhistelee muiden ällöjä tapoja, tein sille oman ketjun.
Mitkä muiden likaiset, kuvottavat, ällöttävän epähygieeniset tavat jäivät mieleen?
Mulle pahimmat:
1. Ei pestä käsiä vessakäynnin jälkeen.
2. Ei pestä alapäätä vaan annetaan sen haista pissalle ym.
3. Ei pestä rintaliivejä.
4. Käytetään omaa pyyhettä likaisen vessanpeilin pyyhkimiseen ja sen jälkeen vielä käytetään pyyhettä itsen kuivaamiseen ( trollausta...? )
5. Ei vaihdeta petivaatteita vaan nukutaan samalla likaisella päänahkatalisella tyynyliinalla kuukausia
Sit oli jotain övereitä jotka oli varmaan trollausta. Yleinen hampaiden ja kaiken pesemättömyys kuvottaa ja hämmästyttää.
Kommentit (27)
Mua ei haittaa, jos joku ihminen hetkittäin vähän haisee, mutta sellaiset epähygieeniset tavat, jotka voi "siirtyä" minuun, häiritsee paljonkin.
Esim. jos joku vessassa käymisen tai syömisen jälkeen oleskelee kämpässäni pesemättä käsiään. Ärsyttävintä on ehkä se, jos hän pesemättömillä käsillään lainaa tietokonettani.
Muiden luona kyläillessä häiritsee tahmeat tavarat, esim. kaukosäätimet tai peliohjaimet.
En voi käsittää itse tuota ettei jotkut pese käsiä vessassa käynnin jälkeen. Mä pesen aina vessan jälkeen, kun tulen ulkoa kotiin ja ennen kun teen ruokaa tai syön käsin jotain. Ihan aina.
En näe mitään syytä pestä käsiä pissireissun jälkeen. Mä käytän paperia kuivaamiseen, eikä mun alapää ole saastainen. Enhän mä edes koske itseeni käsilläni.
Te fanaatikot olette ihan hupsuja.
Pesemätön pää (siis yläpää) jo pelkästään haisee ikävästi ja yllättävän kauas, toisinaan esim. ruokakaupassa huomaa tätä. Kotipaikkakunnalla näyttäisi löytyvän vielä väkeä, joka kaiketi peseytyy kerran viikossa eli lauantaisaunassa - jos erehtyy lauantai-aamupäivällä kauppaan, niin huh huh.
Tämä pesemättömyys ei kyllä taida rajoittua vain vanhempaan ikäluokkaan. Jokin aika sitten tuntui olevan muodissa lopettaa hiustenpesu kokonaan ja mainostaa asiaa somessa, vieläköhän tuota jatkuu?
Työkaveri haisee pesemättömälle perseelle ja jonkun olevinaan hienon hajuveden sekoitukselle. Tiedoksi, naiset, että pillunkäry ja Poison ei sovi yhteen ja MK-käsilaukku ei pelasta tyyliä jos haisee kuin koditon. Voisi myös flossata hammasvälit.
Vierailija kirjoitti:
En näe mitään syytä pestä käsiä pissireissun jälkeen. Mä käytän paperia kuivaamiseen, eikä mun alapää ole saastainen. Enhän mä edes koske itseeni käsilläni.
Te fanaatikot olette ihan hupsuja.
Tämä on teidän porsaiden yleinen harhakäsitys. Käsiä ei pestä vain siksi, että niillä kosketaan itseen vaan siksi, että niillä on sitä ennen koskettu vaikka mihin. Ja siellä vessassa niillä kosketaan usein oviin, kahvoihin, vetimiin jne. Kädet on hyvä pestä joka tapauksessa, ja vessassa käynti on loistava mahdollisuus siihen.
Toinen teidän kuvokkien harhainen argumentti on, että ette ole koskaan kipeitä ja tämä todistaa, ettei teidän tarvitse pestä käsiä. Kiva teille, mutta entä muut? Juuri julkisista vessoista alkavat usein noroepidemiat. Teidän käsistänne pöpöt leviävät, vaikka ette itse sairastuisi. Sairaille, vanhuksille, vauvoille jne. joku noro voi merkitä sairaalareissua, jopa kuolemaa.
Aina, kun on pakko olla samassa tilassa haisunäädän kanssa 😝 tänään "ihailin" ja nuuhkin ruuhkabussissa edessäni istuvan likaista tukkaa ja päänahkaa. Yritin hengittää suun kautta mutta silti meinasi oksettaa.