Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä mieltä olette tämän suhteen tulevaisuudesta?

Vierailija
20.03.2019 |

Olen 38 vuotias nainen. Olen tapaillut nyt vuoden itseäni 10 vuotta vanhempaa, eronnutta miestä. Mies on "seurusteluorientoitunut", hänellä takana 20 vuoden suhde ja myös aiempia "ei niin hyviä" suhteita. Kummallakaan ei lapsia. Taloudellinen tilanne molemmilla hyvä, mm. omat asunnot lähellä toisiamme. Molemmat itsenäisiä.

Tapaamisemme jälkeen olemme viettäneet käytännössä päivittäin aikaa toistemme kanssa, jakaen harrastukset ja lomamatkat. Läheisille olemme esitelleet toisemme.

Suurin kysymys on itselleni jatkuuko tämä? Miksi jatkuisi? Miksi emme kykyne tekemään yhteisisä tulevaisuuden suunntelmia emmekä puhu seurustelusta? Mitä mies minulta tarvitsee koska hän on jo kokenut parisuhteen. Kauanko toisen "harkintaa" jaksaa?

Mitä mieltä olette, mitä vaaditaan että parisuhde on parisuhde?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 v sitoutumiskammoinen käppänä jonka vähintään yks muija jo lempannut. Jep jep.

Vierailija
2/7 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteelta tuo kuulostaa. Sinä et kuitenkaan ole selvästi tyytyväinen. Jokainenhan itse määrittelee, mitä parisuhteelta haluaa. Ja kenen vuoksi on valmis kompromksseja tekemään, jos toiveet ei mätsää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä teidän on sitten viisainta vaan jatkaa nykyisellä tavalla, kun et tunne että kaikki olisi vielä 'kunnossa'. Mieti mitä parisuhteelta haluat ja kysy sama häneltä ja katsokaa sitten miten teillä käy ajatukset yksiin.

4/7 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaipa tuo parisuhteen määritelmän jo täyttää, jos siis olette yhdessä ajatuksella, että olette uskollisia toisillenne. Jos suhteenne taas ei perustu uskollisuudelle, minusta se ei ole silloin parisuhde enkä missään nimessä suostuisi jatkamaan tapailua siltä pohjalta.

Sano miehelle suoraan, että haluat sitoutua.

Vierailija
5/7 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm...mitähän sinä sitten parisuhteelta odotat? Sitä, että muuttaisitte yhteen? Hän kosisi? Tuohan kuulostaa ihan ideaalisuhteelta. Sopisi minulle kyllä heti. Ja sen tuo 50v mies tajuaa - sinä vielä et. Muistan itse kun olin ikäisesi määrittelin parisuhteen juurikin noilla edellä määrittelemilläni asioilla. Nyt määrittelen sen niin, että olen parisuhteessa niin että olen onnellinen. Siihen ei välttämättä tarvita yhteistä osoitetta vaan tilaa hengittää. Siltikin voi olla yhdessä vaikka on erossa. 

Vierailija
6/7 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, 20 v liitto kuitenkin takana totista sitoutunutta parisuhdetta ja elämän jakamista siis. Mies haluaa ehkä taukoa niin totisesta kumppanuudesta. Kun on eronnutkin niin on kokenut myös ne mahdolliset ongelmat sitoutumisesta.

Haluaa hetken levätä ja se on mukavampaa kun on löytänyt ihanan naisystävän, jonka kanssa ei kuitenkaan halua kiirehtiä vaan nauttia seurustelun sujuvuudesta. Jos on kuitenkin sen verran sitoutunut sinuun, ettei pyöritä muita naisia yhtäaikaa, niin ymmärtäisin tuon - ettei halua kiirehtiä vakavoittamaan suhdetta ja arjen jakamista vaan nauttia tilanteen mukaan arjen ja suhteen sujumisesta.

Jos itse haluat löytää vakavampaa sitoutumista, naimisiinmenoa ym. niin sitten pitää etsiä toinen. Minun mielestäni teidän suhteenne kuulostaa oikein kivalta, yritä viihtyä. Jos kuitenkin haluat löytää pepun paidallesi niin pitää etsiä toinen mies kuin vasta eronnut.

Vierailija
7/7 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap. Kiitos kommenteista, todellakin pohdittava mitä itse odotan ylipäätään parisuhteelta. Itselleni kihlat, yhteinen pankkilaina eikä lapset ole olleet hyvän elämän päämäärä, ennemminkin päinvastoin -olen juossut näitä asioita tietoisesti karkuun. Nyt sen sijaan ehkä pienesti  odotan jotakin sanallista/ symboolista tunnustusta siitä, että olen se sopivin. 

Siinä olette varmasti oikeassa että mies haluaa "levätä, aikalisän" mistään vakavammasta suhteesta. Kolmansia osapuolia en usko että suhteessamme on, koska olemme molemmat niin ihastuneita. Sen sijaan en ole 100% varma haluaisiko mies tapailla vielä muita ja toisaalta testata myös omaa vetovoimansa. 

Harmi kyllä en pysty tällä hetkellä edes itse sanomaan että haluan sitoutua, koska koen että toinen ei ole tähän valmis. Tapailu siis jatkukoon.