Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tiedätkö ihmisiä, jotka ovat vielä 60+ -ikäisinä superinnoistuneita työstään?

Vierailija
20.03.2019 |

Tuntuu, että sen ikäiset vaan laskevat aikaa, milloin pääsee eläkkeelle.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tunne. 

Vierailija
2/13 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja esimerkiksi minun ikäpolvellani on tuossa iässä vielä 10 vuotta työikää jäljellä. Mitenhän sitä jaksaa?!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen vain sellaisia 60+ tyyppejä, jotka hampaat irvessä roikkuvat työelämässä kartuttaakseen eläkettä tappiin saakka. Työmotivaatio ja kehittymiskyky 0.

Vierailija
4/13 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En nyt supertyytyväisiä, mutta sellaisia normaalin tyytyväisiä kyllä. Esim. Kätilö.

Vierailija
5/13 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni, tutkija yliopistolla ja edelleen nauttii työssäolosta, kokee sen melkein kuin harrastukseksi, kun pääsee tutkimaan sitä, mistä on kiinnostunut.

Vierailija
6/13 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen muutaman. 

Vierailija
7/13 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näyttäisi tuolla politiikan parissa sellaisia reliikkejä olevan yllättävän paljon.

Vierailija
8/13 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näyttäisi tuolla politiikan parissa sellaisia reliikkejä olevan yllättävän paljon.

Kuten Eero Lehti, joka nukkui kesken täysistunnon. Varsinainen kansanedustaja.

Vierailija
9/13 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini. Hän on aina tehnyt töitä intohimolla ja kun yksi paikka alkaa "olla nähty" hän on rohkeasti vaihtanut toiseen työpaikkaan tai toisiin työtehtäviin. Nykyiseen työhänsä hänet headhuntattiin yli 55-vuotiaana. 

Minä olen perinyt tuon rohkeasti uuden kokeilemisen, en halua kituuttaa 30 vuotta työssä joka ei tunnu antavan minulle enää mitään. 

Vierailija
10/13 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä,sh akuuttisairaanhoidossa :)

Vierailija
11/13 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn sellaisella luontaishoitajalla ja hän vaikuttaa kyllä innostuneelta työstään. Käy usein jotain kursseja ja sanoo, että ei lopeta töitä jos terveys pysyy hyvänä, ehkä vähän vähentää kun täyttää 70. On jotain 65 v, vaikka ei kyllä uskoisi, on esim. näyttänyt mulle jotain joogaliikkeitä, jotka tekis mulle hyvää (harrastan siis joogaa), mutta ne on kyllä semmosia, että en mä niihin taivu. Muutenkin hirveän pirteä ja energinen, tuntuu tekevän päivässä sen mitä mä viikossa ja oon sentään paaaaljon nuorempi. 

Vierailija
12/13 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tunnen vain sellaisia 60+ tyyppejä, jotka hampaat irvessä roikkuvat työelämässä kartuttaakseen eläkettä tappiin saakka. Työmotivaatio ja kehittymiskyky 0.

Täällä sama homma mutta olen 25

Vierailija
13/13 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnen ja useita! Yhdistävä tekijä on se että ovat korkeasti koulutettuja ja hyvässä asemassa. Aion itsekin jatkaa ainakin 70v työrlämässä, tykkään työstä ja aivoja rasittava ajatustyö suojaa alzheimerilta. (olen johtotehtävissä).

Mun oma äiti jättäytyi pois työelämästä 56v iässä (siis ihan terve, jäi vain ”kotorouvaksi”) ja oli duunari, ei kummempaa koulutusta. Nyt on 64 ja suoraan sanottuna tyhmä kuin saapas ja alkava muistisairaus (unohtelee, höösää, sekoilee). Elämän sisältö on vain tv ja 7 päivää-lehti. Tuntuu kuin koko aivotoiminta olisi romahtanut.