Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksityisautoilun vastustajat! Miten järjestäisitte naisille turvallisen tavan kulkea, jos omaa autoa ei saisi käyttää?

Vierailija
20.03.2019 |

Miten varmistaisitte, että naisten olisi yhtä turvallista kulkea esim. töistä kotiin kuin miesten, mikäli matka tulisi kulkea jollain muulla välineellä kuin omalla autolla? Erityisesti ilta -ja yöaikaan?
Kun matkustaa yksin omassa autossa ovet lukittuina, todennäköisyys joutua ei-toivotun huomion, häirinnän, ahdistelun tai jopa raiskauksen uhriksi on kutakuinkin nolla. Mutta jos matkat pitäisi kulkea jollain muulla tavalla (millä?), miten varmistaisitte, että naiset olisivat yhtä turvassa kuin omalla autolla kulkiessa?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan rauhassa olen julkisilla kulkenut mihin vuorokaudenaikaan tahansa? Ei tää mikään Intia ole.

Vierailija
2/27 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suuremmalla todennäköisyydellä se työmatka jalkaisin on miehelle vaarallisempi. Miten varmistaisit, että miehesi olisi turvassa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisin yhteiskunnasta turvallisemman.

Autoiluhan tappaa aika monta ihmistä vuodessa, säästyisi henkiä. Niiltä naisiltakin.

Vierailija
4/27 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

veli saattamaan tai oma mies taikka burgha on nykyään aika suosittua

Vierailija
5/27 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan rauhassa olen julkisilla kulkenut mihin vuorokaudenaikaan tahansa? Ei tää mikään Intia ole.

Sinä olet onnekas.

Vierailija
6/27 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olkoon, itseä on monet kerrat ahdisteltu enkä uskalla liikkua enää yksin koska on myös seurattu.

Vierailija
7/27 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olkoon, itseä on monet kerrat ahdisteltu enkä uskalla liikkua enää yksin koska on myös seurattu.

Tuosta seuraamisesta tulikin mieleen jatkokysymys yksityisautoilun vastustajille: millä tavalla varmistaisitte sen, ettei kukaan lähde seuraamaan naista asemalta tai pysäkiltä?

-ap

Vierailija
8/27 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös Emma ole ehdottanut kävelyä ja kai hän hyväksyy polkupyöränkin.  Niin hyväksyy hän lentämisenkin, vaikka yritti estää sitä seisomalla.

Vierailija
9/27 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isoin turvallisuusongelma minun työmatkoillani on ollut se kärkikolmion takaa tullut auto, joka ajoi päälle kun pyöräilin. Joo, olisihan sekin matka ollut turvallisempaa taittaa peltilootassa kuin pyörän päällä.

Vierailija
10/27 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuosta seuraamisesta tulikin mieleen jatkokysymys yksityisautoilun vastustajille: millä tavalla varmistaisitte sen, ettei kukaan lähde seuraamaan naista asemalta tai pysäkiltä?

-ap

Älä äänestä enää vihr ja vas niin olet osa ratkaisua etkä ongelmaa. Juuri naisethan noita omaa kansan vihaajia äänestävät.

Vierailija
11/27 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Ei sitä voi varmistaa. Kuten ei sitäkään, ettei autolla liikkujaa voi seurata.

Kuinka paljon sitten vuosittain koituu minkäkinlaisia ongelmia siitä, että joku seuraa autotonta naista työmatkalla?

Suhteuta tämä haittoihin, jotka työmatkailevat henkilöautoilijat aiheuttavat. Kyllä siinä muutama ihminen tulee joka vuosi tapettua.

Vierailija
12/27 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä ostin auton sen jälkeen, kun miesporukka lähti seuraamaan. Soitin silloin miehelleni, että tuu vastaan. Mullakin oli pysäkiltä kotiin vain 200m valaistua tietä , mutta ei oo kyllä ikinä pelottanut niin kovasti.

Vierailija
13/27 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Kuinka paljon sitten vuosittain koituu minkäkinlaisia ongelmia siitä, että joku seuraa autotonta naista työmatkalla?

Suhteuta tämä haittoihin, jotka työmatkailevat henkilöautoilijat aiheuttavat. Kyllä siinä muutama ihminen tulee joka vuosi tapettua.

Kumpi on todennäköisempää? Se, että yksin kävelevää naista lähdetään seuraamaan, vai se, että yksin autoileva nainen saa jonkun seuraajan peräänsä?

Vaikka autoilevaa naista lähdettäisiinkin seuraamaan, niin hän voi vain jatkaa ajamista tai ainakin lukita ovet. Paremmassa turvassa hän siellä autossaan on kuin jalkaisin liikkeellä oleva nainen.

Ja liikenneonnettomuuksia ei satu pelkästään henkilöautoille.

-ap

Vierailija
14/27 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

Kumpi on todennäköisempää? Se, että yksin kävelevää naista lähdetään seuraamaan, vai se, että yksin autoileva nainen saa jonkun seuraajan peräänsä?

Vaikka autoilevaa naista lähdettäisiinkin seuraamaan, niin hän voi vain jatkaa ajamista tai ainakin lukita ovet. Paremmassa turvassa hän siellä autossaan on kuin jalkaisin liikkeellä oleva nainen.

Ja liikenneonnettomuuksia ei satu pelkästään henkilöautoille.

-ap

Ja autolla voi vaikka koukata poliisiaseman pihaan. Tuskin seuraavat sinne.

Vierailija
15/27 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasa-arvoisimmissa yhteiskunnissa on vähiten myös seksuaalista väkivaltaa. Ratkaisut ovat jossain ihan muualla kuin yksityisautoilussa. 

Vierailija
16/27 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurin riski turvallisuudella on se nainen auton ratissa. 

Vierailija
17/27 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vittua?Ei Suomessa ole mikään aito ongelma että naiset joutus pelkää liikkua ulkona :D

Helsingissä ehkä voi olla ku siellä on niin paljon ulkomaalaisia mutta täällä "landella" naurettas mulle jos yhtäkkii rupeisin pelkää yksin ulkona liikkumista

Vierailija
18/27 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-ap

No lopetetaan ensin yksityisautoilu miehiltä ja katsotaan sitten.

Vierailija
19/27 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin toimia maksullisena matka- ja lenkkiseurana ja tuoda isohkon koiranikin, jos joku uskaltaisi muhun luottaa. Kuljen ulkosalla mielelläni ja mulla on paljon vapaa-aikaa.

Ettekö te naiset uskalla ikinä kulkea ulkona yksin? Kuulostaa vähän joidenkin lähi-idän maiden touhulta? Eikö se ole vähän ankeaa se sellainen elämä? Ettekö käy ikinä kävelyllä yms.? Vai puhutaanko nyt tietyistä alueista ja kellonajoista?

Vierailija
20/27 |
20.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amerikassa parkkihallit ja -alueet on naisille kaikista turvattomimpia, just saying...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi