Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenko lesbo? :<

Vierailija
30.03.2013 |

Olen alkanut ihmettelemään että olenkohan ehkä lesbo (tai bi)? Ajatus tuntuu tosi oudolta, mutta tuntuu kuin minulla olisi jotain vetoa yhteen kaveriini... Ajatus ei ole koskaan tullut mieleen ja se tuntuu tosi kamalalta.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksuaalisuus ei ole mustavalkoista: suurin osa ihmisistä sijoittuu hetero-homoseksuaali-jakaumalla johonkin kohtaan ääripäiden VÄLISSÄ, ei sinne ääripäihin niinkään. Joku voi toki olla 100% hetero eikä koskaan elämässään tunne vetovoimaa samaan sukupuoleen, mutta se, että tunnet pääsääntöisesti vetoa vastakkaiseen sukupuoleen mutta joskus tai jossain määrin myös omaan sukupuoleen, on täysin normaalia, vaikka olisit siis nimellisesti "hetero" ja eläisit elämäsi heteroseksuaalisissa suhteissa. Voisi siis sanoa, että sijoitut sillä seksuaalisuuden janalla jonnekin "heterompaan" päähän.

Miksi tämä asia ahdistaa sinua? Mitä väärää siinä on? Tunteet ovat tunteita: voit ihastua mieheen tai naiseen ihan siinä missä vaikka sinisilmäiseen tai ruskeasilmäiseen, suomalaiseen tai ulkomaalaiseen, duunariin tai akateemikkoon...Joko ne tunteet johtavat johonkin tai sitten eivät, riippuen elämäntilanteestasi, muusta kontekstista ja toisen osapuolen tunteista. Saa kai sitä vapaassa maassa ihastunut olla vaikka presidenttiin, ei kukaan ketään tunteista saisi tuomita. - Miksi sinulla on niin kauhea tarve lokeroida seksuaalisuutesi tyhjentävästi?

Vierailija
2/11 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse ihan täysi lesbo mutta voin vastata minulla oli sama juttu.Myöhemmin minä olin kaverini kanssa jo yhdessä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
01.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen täysin hetero, mutta muutamakin kaverini (joilla on jopa lapsia!) on tullut kaapista viime vuosien aikana. Eikä siinä mitään, hieno juttu. Heteronormatiivisuus alkaa murtua. 

Toinen asia sitten se, että he ovat tulleet molemmat kaapista nimenomaan mulle, koska ovat ajatelleet että olen bi / lesbo. En kuitenkaan ole koskaan tuntenut seksuaalista kiinnostusta naiseen. Mies se olla pitää, ja aika miehinen mies, eikä mikään neiti, koska minusta ei saa sellaista tekemälläkään, ja nössöjä en katsele.

Itse asiaan - on se mahdollista. Voi olla että oletkin lesbo tai bi. Mikäs siinä.

Vierailija
4/11 |
18.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän että pelästyt, kun oot ennen luullut et oot ihan normaali. Tai siis, että pidät vastakkaisesta sukupuolesta.. Mutta olet silti sinä. Lesbo tai ei. Korjaisin kuitenkin vielä tuon "Luullut et oot ihan normaali" tästä viestistä, että olet normaali, olit Bi, Lesbo tai Homo :)

Terkkuii ♥ Junnuz_

Vierailija
5/11 |
04.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä ikääsi, mutta nuorena (ja miksiei vanhempanakin) on normaalia kokea seksuaalista vetovoimaa omaa sukupuolta kohtaan, vakka olisikin täysin hetero. Ei tästä tarvitse pelästyä, tunteen on tunteita, ja niihin ei oikein pysty vaikuttamaan.

Olen sitä mieltä että jos on lesbo (tai bi), on siitä "tietoinen". Itse olen aina tietänyt tykkääväni omasta sukupuolesta, vaikka josksus yritin uskotella itselleni muuta, olemalla myös vastakkaisen sukupuolen kanssa.

En kuitenkaan voi taata, mutta jos olet lesbo (tai bi), eikä kyseessä olekkaan ohimenevä kokeilu/ ajatus, niin eihän siinä mitään. Olet silti se sama upea nainen, ja varmasti tämänkin asian kanssa oppii elämään! Eikä siinä ole mtään kamalaan, vaikka ajatuksenahan tällanen varmasti ahdistaa. Meitä on moneksi, onneksi !

Vierailija
6/11 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan kun lesbous olis jotenkin normaalia, se on niin kaunistakin

Vierailija
7/11 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla (=nainen) ja puolisolla (=mies) on ollut yhteinen "ihastus", nimittäin eräs suklaasilmäinen k-kaupan kassa :) Se oli oikeastaan ihan söpöä ja hauskaa, ei tullut mitään identiteettikriisiä eikä varsinkaan parisuhdekriisiä. 

Mutta en tosiaan tiedä, minkälaista ihastumista varsinaisesti tarkoitat. Tunteet on kuitenkin tunteita, siinä kaikki. 

Vierailija
8/11 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet. Hyvää kevättä. :)

Vierailija
9/11 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitte? Ärsyttää oikein se, että pitäisi miettiä jonkun toisen seksuaalisuutta. Ei tosin tämä sun juttusi niinkään, mutta nykypäivän homokeskustelu.

Ketä kiinnostaa toisen seksuaalisuus? Miksi siitä pitäisi tietää? Heterollakin voi olla vaikka mitä ajatuksia. Voiko sopia, että perinteet säilyy ja jokainen saa olla kuten haluaa? Laissa on jo rekisteröitymismahdollisuus homoseksuaaleille.

Vielä kysymykseesi. Ole vain, mikä olet. Se on sinun ja vain sinun asiasi.

Vierailija
10/11 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.04.2013 klo 01:01"]

Mitä sitte? Ärsyttää oikein se, että pitäisi miettiä jonkun toisen seksuaalisuutta. Ei tosin tämä sun juttusi niinkään, mutta nykypäivän homokeskustelu.

Ketä kiinnostaa toisen seksuaalisuus? Miksi siitä pitäisi tietää? Heterollakin voi olla vaikka mitä ajatuksia. Voiko sopia, että perinteet säilyy ja jokainen saa olla kuten haluaa? Laissa on jo rekisteröitymismahdollisuus homoseksuaaleille.

Vielä kysymykseesi. Ole vain, mikä olet. Se on sinun ja vain sinun asiasi.

[/quote]

Ymmärrän pointtisi mutta jos ärsyynnyt niin kannattaako vastata? Ap oli hämmentynyt tunteistaan eikä suinkaan kysynyt sinun lupaasi tuntea niitä. 

Tällä palstalla puhutaan anonymiteetin turvin aika paljon yksityisasioita :)

terv. ei-AP

Vierailija
11/11 |
05.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinun tätyyy kysyä, en usko että olet.