Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kenelle sairaalasta annetaan tietoja?

Vierailija
30.03.2013 |

Tilanne on siis tämä, että äitini on sairaalassa, odottaa leikkausta suht huonossa kunnossa. Isäni on äidin lähin omainen. Minusta kuitenkin tuntuu, että vanhempani eivät kerro minulle ja veljelleni äidin tilanteesta kaikkea (haluavat kai suojella)

Kysymykseni kuuluukin, että jos soitan sairaalaan, niin annetaanko minulle tietoja äidin tilanteesta ja saako äitini tietää, että olen niitä kysellyt?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

soita sinne ja kysy, antavat tietoja jos antavat, kenet äitisi on laittanut lähiomaisekseen?

Vierailija
2/3 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä tietoja annetaan lähiomaisille, eli siis myös sinulle voitaisiin antaa. Jos äitisi on halunnut että tietoja ei saa antaa kuin isällesi, niin silloin eivät voi tietenkään antaa tietoja kenellekkään muulle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä miten äitisi on asian määritellyt. Meillä ei asioita kerrota lähiomaisellekaan, jos potilas itse on puhekykyinen.

Potilas voi myös kieltää tiettyjen tietojen antamisen, eli saatamme osan kertoa ja osaa ei.

Ja kyllä, jos äitisi on tajuissaan, ainakin meillä todellakin kerrotaan että "tytär soitti ja kysyi kuulumisia" tms.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yksi