Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ovikello soi aamulla 8.30

Vierailija
30.03.2013 |

Oven takana oli naapurin lapsenlapset, joilla kuulemma oli tylsää ja jotka halusivat tulla meille leikkimään. Sanoin että ei käy, meillä nukutaan vielä. Jäivät sitten pihaan norkoilemaan, kunnes käskin mummolaan takaisin. Palasivat tuntia myöhemmin, jolloin ilmoitin, että meidän lapset voi tulla ulos leikkimään, sisällä ei leikitä. Heidän mummi oli sanonut, että saavat tulla sisään. Minä kielsin.

Rauhallista leikkiä kesti ehkä vartin, sitten meidän lapset tulivat sisälle. MInä lähdin mukaan ulos (lapset siis 6-9v eli ei ihan pieniä). Koko ajan jotain käninää. Lounasaikaan käskin naapurin lapset mummolaan, ei kuulemma tarvitse mennä, kun mummo voi olla kaupassa. Sanoin, että ei kiinnosta minua, meillä mennään nyt syömään ja vieraat lähtee pois.

Ja tuntia myöhemmin ne lapset soitti taas ovikelloa, että kun mummo sanoi, että meille saa tulla. Vastasin, että meillä määrään minä, ei saa tulla. Ja taas ne piti häätää pihasta pois.

Mummoa ei näy missään, se on noin 50v työssäkäyvä tavallinen ihminen eikä mikään raihnainen vanhus.

Miksi ihmeessä lastenlapsia otetaan yökylään, jos heidän kanssaan ei voida olla päivällä?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa että puhuit lapsille suoraan. Monet aikuiset sanoo, että saa tulla, mutta se tarkoittaa sitä että heille sopii ja lapset ei ymmärrä että lupa pitää saada sinulta. Olisit laittanut kaikki lapset mummolle. Nuori mummo niin pitäisi jaksaa, mutta ihan selkeästi ei taida jaksaakkaan. Ei taida olla mummilla tekemistä tarpeeksi. Hienoa että uskalsit laittaa kampoihin.

Vierailija
2/3 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On teillä kivaa siellä landella. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
30.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä onneksi on helpottanut.

12 vuotta sitten naapurin mummon tyttö sai toisen lapsen. No sehän meinasi, että esikoinen heivattiin mummolaan, että äiti saa keskittyä vauvaan ja levätä.

Naapurin lapsenlapsi melkein asui meillä sen kesän. Söi meillä päivällisen ja oli aamusta iltaan. 

No se vielä meni,koska itsekin olin hoitovapaalla. Ja ehkä vielä silloin minussa oli jotain maailmanparantajan vikaakin. Ajattelin, että pitää lapsiressukkaa pitää edes jossain hyvänä, kun äiti ei jaksa ja mummolassa ei mummokaan oikein jaksa (mummo oli 62 vuotias työelämässä oleva ja tosi väsynyt)

Siinä vaiheessa paloi päreet, kun alkoi se pienempikin kulkemaan mummolassa, että äiti saa levätä. Mummo ei todellakaan olisi jaksanut ja se pieni karkasi useasti ulos ja minä sitten noukin sen ojasta ja autotieltä. 

Siihen homma loppui, kun yksi aamu miehen kanssa harrastettiin seksiä kun omat lapset nukkui vielä. Tuuletusikkuna oli auki. Kun menin aukaisemaan rullaverhoa, naapurin mummo oli istumassa meidän takapihalla klo 8.00 lapsenlapsien kanssa meidän hiekkalaatikolla leikkimässä. Siellä oli muori kuunnellut lapsenlapsien kanssa meidän makkarin puuhia.

Silloin piti jo sanoa, että meidän piha ei ole julkinen leikkipuisto ja minä en jaksa vahtia hänen lapsenlapsiaan omieni lisäksi.

Välit tietenkin viileni. 

Ja se hokema, että jos mummo hoitaa lapsenlapsia, niin välit pysyy hyvänä. Nyt kun ne lapsenlapset ovat jo murrosiässä ja he eivät koskaan käy mummolassa ja naapurin mummon tyttökään ei käy siellä.

Eli se olen minä, joka sitä naapurin mummoa auttelen, koska oma tyttö ei  välitä, vaikka mummo on hänen lapsensakin hoitanut.

Tulipa purkaus,mutta niin ärsytti silloin se tilanne, kun pihalle työnnettiin parivuotias ja 5v leikkimään, kun mummo ei jaksanut

[quote author="Vierailija" time="30.03.2013 klo 15:01"]

Oven takana oli naapurin lapsenlapset, joilla kuulemma oli tylsää ja jotka halusivat tulla meille leikkimään. Sanoin että ei käy, meillä nukutaan vielä. Jäivät sitten pihaan norkoilemaan, kunnes käskin mummolaan takaisin. Palasivat tuntia myöhemmin, jolloin ilmoitin, että meidän lapset voi tulla ulos leikkimään, sisällä ei leikitä. Heidän mummi oli sanonut, että saavat tulla sisään. Minä kielsin.

Rauhallista leikkiä kesti ehkä vartin, sitten meidän lapset tulivat sisälle. MInä lähdin mukaan ulos (lapset siis 6-9v eli ei ihan pieniä). Koko ajan jotain käninää. Lounasaikaan käskin naapurin lapset mummolaan, ei kuulemma tarvitse mennä, kun mummo voi olla kaupassa. Sanoin, että ei kiinnosta minua, meillä mennään nyt syömään ja vieraat lähtee pois.

Ja tuntia myöhemmin ne lapset soitti taas ovikelloa, että kun mummo sanoi, että meille saa tulla. Vastasin, että meillä määrään minä, ei saa tulla. Ja taas ne piti häätää pihasta pois.

Mummoa ei näy missään, se on noin 50v työssäkäyvä tavallinen ihminen eikä mikään raihnainen vanhus.

Miksi ihmeessä lastenlapsia otetaan yökylään, jos heidän kanssaan ei voida olla päivällä?

[/quote]

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kuusi