Eikö muita ärsytä tuotteiden ja palvelun laaduttomuus nykypäivänä?
Kävin pitkästä aikaa kaupungilla kiertelämässä kauppoja ja etsimässä jotain mukavaa vaatetta kevääksi. Kaikki paikat ovat täynnä suorastaan paskalaatuista muovirättiä, joissa saumat repsottavat jo kaupan räkissä. Puuvilla (puhumattakaan villasta) tuntuu olevan katoava luonnonvara, sillä kaikki t-paidatkin ovat nykyään vähintään 20% polyesteriä tai viskoosia. Saumat kiertävät miten sattuu ja valmistusmaa on Indonesia. Kegät ovat järjestäen kaikki keinonahkaa. Itse kaupoissa haisee niin voimakkaasti homeenestoaine, että nenää kirvelee. Ja kyllä, samoja laaduttomia rättejä myydään niin Bikbokissa kuin Stockallakin. Jälkimmäisessä vain hintalappu on kolminkertainen. Laatu ei ole sen parempaa.
Kaiken kruunasi muka paremman ravintolan hampurilaisateria: ylikypsäksi paistettua Angus-nautaa, mautonta jäävuorisalaattia, raaka tomaatti, yleissosialistisella grillimausteella sotkettuja ranskalaisia ja vetistä pyssycolaa. Ja sali oli täynnä roskaisia pöytiä. Tämän nautinnon hinta oli vaatimattomat 20 euroa!
Näin Tampereella.
Kommentit (28)
[quote author="Vierailija" time="30.03.2013 klo 14:28"]
Niinpä. Mikähän se ravintola nyt sitten oli, jotta voisimme vertailla kokemuksia. Minusta tuntuu, että ap on ihan turhan valittaja. Tampereelta löytyy kyllä laadukkaita t- ja muita paitoja, mutta niiden hinta pyörii 50 eurosta ylöspäin, ja ilmeisesti se on ap:lle liikaa.
[/quote]
Ap kirjoitti jo parissakin viestissä, että on valmis maksamaan laadukkaasta t-paidasta kunnon hinnan. Taisi jopa mainita 50-70 euroa, joten opettelepa lukemaan...
No sittenhän ap:lla on hyvä tilanne. Laadukkaita t-paitoja kyllä löytyy, jos rahaa on.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2013 klo 14:49"]
No sittenhän ap:lla on hyvä tilanne. Laadukkaita t-paitoja kyllä löytyy, jos rahaa on.
[/quote]
Kerrotko vielä mistä? Laita vaikka pari linkkiä.
Ap on siis kiertänyt kaikki Tampereen kaupat eikä ole löytänyt yhtään 'laadukasta' t-paitaa? Olisi kyllä kiva nähdä ap:n käsitys laadukkaasta t-paidasta ennen kuin alan suotta laittaa linkkejä.
Päättelen tosin, että minun mielestäni laadukas t-paita, joka pysyy kuosissaan muutaman vuoden, ei taida olla ap:n halajamaa laatua. Itse olen näes aina löytänyt laadukkaita t-paitoja liikkeistäkin.
Täältäkin nousee käsi. Käykääpä kirpparilla katsomassa jotain 60-luvulla valmistettua talvitakkia ja näitä nykyisiä. Ero on kuin yöllä ja päivällä. 60-luvun takeissa on napeissa vastakappaleet ja saumat ovat ylimaallisen siistit.
Itse olen ratkaissut ongelman niin, etten osta mitään. En käy shoppailemassa enkä ravintoloissa syömässä. Palvelukin on yleensä niin laadutonta, että tulee vain huono mieli. Mitään älypuhelinta en halua koska jos siinä olisikin jokin vika, niin alkaisi hirveä reklamaatiorumba ja vituttaisi niin paljon, että se ilo uudesta puhelimesta ei sitä korvaisi. Mieluummin vanha ja luotettava. Parempi pyy ...
Ostan vaatteeni kirppareilta ja huonekaluni olen haalinut roskalavoilta. Mutta harmittaako minua, että vieraat ihmiset katsovat minua vanhoissa vaatteissani kuin jotain mielenterveyspotilasta? Ei harmita koska tämä on valintani ja tässä tilanteessa se on mielestäni paras mahdollinen.
Kävit siis dinerissa. Mä olen saanut limsani siellä aina tölkissä. Ja ruoka on hyvää. Mut ei se mikään huippuravintola ole. Mutta aivan loistava omassa kategoriassaan
Vaatteita voi myös teettää. Toki täytyy löytää laadukkaat kankaat ja se osaava ompelija.
Kyllä ärsyttää! Siksi ostankin kaikki vaatteeni alennuksesta. Koska tiedän että se tuote ei ole normaalihinnan arvoinen. Käyn myös usein kirpputoreilla.
Tuntuu että se hinta pompahtaa heti siihen 100 euroon ja yli jos on laadukas tuote.
En vaadi vaatteilta paljon mutta olisihan se ihan kiva jos ei heti ilmestyisi reikiä paitoihin, saumat repsottaisi tai farkut venyisi koosta 36 kokoon 40.