Mikä sairaus aiheuttaa kovaa koko kehon nivelsärkyä?
Akuuttina alkanut kova särky oikeastaan lähes kaikissa kehon nivelissä, todella hankala ja kivulias päästä liikkeelle, tulehdusarvot koholla. Mikä voisi olla?
Kommentit (17)
Fibromyalgia on mahdollinen jos reuma-arvot ei ole koholla. Tuntuu koko ajan kuin olisi treenannut liikaa, kipu vaeltaa paikasta toiseen. Inha tauti.
No, jos sä tiedät, että tulehdusarvot on koholla, niin etköhän sä ole käynyt lääkärissä jo tuosta, joten kysy siltä. Jos se ei tiedä vielä, niin miten hemmetissä sä luulet meidän tietävän mikä sua vaivaa?
Ei ole itsestäni kyse. Olen läheisestäni huolestunut. ap
[quote author="Vierailija" time="30.03.2013 klo 11:40"]
Ei ole itsestäni kyse. Olen läheisestäni huolestunut. ap
[/quote]
No, siinä tapauksessa sun läheinen on varmasti käynyt lääkärissä kun tietää tulehdusarvonsa. Kysyy siltä lääkäriltä asiaa. Se kertoo kun se tietää.
olen nro 4 ja voin todellakin sanoa että ei ne lääkärit valitettavasti mitään tiedä. Itse kärsin vuosikausia kaikenmaailman oireista ja monia aika huvittaviakin diagnooseja olen saanut ihan spesialisteiltakin ja myöhemmin selvisi että aivan metsään oli heidän veikkaukset menneet. Moni sairaus on niin hankalasti diagnosoitava että aika taitava lääkäri saa olla että osaa tehdä oikean diagnoosin.
Ja valitettavan mosesti kyse on siitä että ketään ei oikeasti kiinnosta potilaan vaivat vaan laitetaan johonkin kokeisiin ym ja sanotaan että tule sitten kuukauden päästö uudestaan jos vielä vaivaa ja sitten kun menee niin taas siellä istuu eri kölvi ja taas alkaa sama homma alusta. Rahaa ja aikaa kuluu ja ihminen ei pääse hoitoon.
Usein potilas joutuu lääkäriltä toiselle ja viikot ja kuukaudet kuluu ja sitä diagnoosia ei kuulu. Ja sairaus etenee.
Monikin sairaus.
Minulla vika oli kilpirauhasen vajaatoiminnassa. Vuosien varrella tuli jos jonkinlaista fibromyalgia- ja reaktiivinen artriitti- diagnoosia, mutta kun viimein sain tyroksiinit vuosien kärsimisen jälkeen niin siihen loppuivat oireet. Oireita oli kyllä muitakin, lopulta useita kymmeniä, mutta alkuun haittasivat vaan kovat säryt ja väsymys. Lukuisten irrallisten ja väärienkin diagnoosien jälkeen tämä tyroksiinikin oli vain koelääkitys, sillä kilpirauhasarvot olivat lähes normaalit, mutta näin vain kävi. Nyt on jo seitsemän vuotta tervettä, oireetonta elämää takana kymmenen sairaan vuoden jälkeen.
Sinun läheiselläsi syy voi olla jokin muu, mutta ei kannata antaa periksi vaan tutkia kunnes syy löytyy.
No eikös tollasta tulehdusta saata tulla ties minkä yersinian jälkitilana.
Reaktiivinen artriitti, minkä tahansa tulehdustaudin jälkitilana. Reuma (niitä sitten on montaa eri muotoa) Voi olla myös pahanlaatuinen sairaus, kuten lymfooma tai muu syöpä. Eipä tuo ilman tutkimuksia selviä...
Yksi mahdollinen on myös borrelioosi. Mulla arvot oli koholla ja jäi koholle joten sekään diagnoosi ei ollut selvä mutta pääsinpähän lisätutkimuksiin
3
No vaikka ja mikä. Reuma,borrelioosi,myyräkuume, jopa sukupuoliherpes aiheuttaa tuota.
Joittenkin tulehdustilojen (esim. virtsatietulehdus) jälkeen voi tulla tulehdus niveliin, ns. reaktiivinen artriitti. Mulla oli, oli tosi kivulias. Itkin kivusta, mutta meni kyllä ohi aikanaan.
Minulla fibromyalgia alkoi noin. Polvet niin kipeät, etten päässyt kyykystä ylös. Ylipainoa ei ole.. Näin keväällä fibromyalgiaoireeni pahenevat hetkeksi ja kesä taas parantaa. Ja syksy pahentaa ja pakkaset parantaa. Toki sinulla voi olla jotain muuta??
Kuumetta, särkyä, tulehdusarvot koholla.
Ihan uupunut.
Reuma.