Tänään hakemaan lapsenlapsi mummolaan hoitoon :)
Pikkuinen, 4v tulee meille isovanhemmille nauttimaan yhteisestä ajasta. Tarkoitus on, että on meillä kyläilemässä ensi perjantaiseen asti. Saa lapsen vanhemmat hieman vapaata. Pikkuinen jo kovasti odottaa siellä kotona, että koska mummo ja vaari tulee hakemaan.
Tarkoitus viettää laatuaikaa pienen kanssa. Käydä uimassa, ostelemassa vaatteita jne.
Kommentit (40)
Meillä taas nautitaan koko perheen kesken 4 päivän vapaista. Vihdoinkin aikaa olla kunnolla yhdessä, käydä mummoloissa kahvittelemassa ja nauttimassa yhdessäolosta. Lapsillekin on tärkeää, että isi ja äiti ovat kerrankin monta päivää vain heitä varten eikä tarvitse lähteä aamulla hoitoon.
Pitäkää hauskaa :)
On todella hienoa, että edelleen löytyy sellaisia isovanhempia, jotka haluavat panostaa lapsenlapsiinsa. Liikaa on sellaisia, jotka unohtavat lapsenlapsensa kokonaan, ja tuloksen näkeekin siinä, että katkeroituneet ja väsyneet vanhemmat purkavat ahdistustaan tällaisissa ketjuissa sellaisille, joilla tukiverkko on kunnossa.
Osallistuvat isovanhemmat ovat rikkaus. Olin itsekin isovanhempien hoidossa lapsena ja voi sitä rakkauden ja huolenpidon määrää! Miksi ihmeessä riistäisin saman omilta lapsiltani? Miehelläni ei ollut samanlaisia isovanhempia ja hän on vasta vanhemmalla iällä oppinut arvostamaan isovanhemmuutta.
Muistakaa myös, että olette itse joskus ehkä isovanhempia. Millaisen esimerkin annatte omille lapsillenne, jos ette halua osallistaa isovanhempia lastenlastensa hoitoon?
[quote author="Vierailija" time="30.03.2013 klo 11:53"]
Olisi ihanaa päästä viikoksi eroon lapsesta ja viedä se mummolaan. Onneksi ap et ole lukenut ET-lehteä ja ajattele niin, että sinun täytyis elää lomat itsellesi. On ihana, kun isovanhemmat noin auttavat ja hoitavat viikonkin lastenlasta.
Olisin tosi onnellinen, jos äitini tai anoppi veis viikoksi tuon pennun pois silmistäni. Ja shoppailukaan ei olis pahitteeksi. Ainainen rahapula tässä onkin.
Kateeksi käy
[/quote]
Miksi olet lapsen hankkinut, jos et halua siitä huolehtia?
Mikä helvetin velvollisuus isovanhemmilla on sun pentua hoitaa? Omilla ehdoillaan ja jos itse ehdottavat toki, mutta sinulla ei sen suhteen ole mitään oikeuksia esittää vaatimuksia tai edes toiveita.
Onhan se taas tällä palstalla parissakin ketjussa nähty eilen ja tänään, mitä se "aika itselle" on, kun lapsi on poissa. Jo aamulla aukeaa siideripullon korkki. Todellista laatuaikaa juu...
jestas mitä idiootteja liikkeellä
[quote author="Vierailija" time="30.03.2013 klo 14:04"]
Onhan se taas tällä palstalla parissakin ketjussa nähty eilen ja tänään, mitä se "aika itselle" on, kun lapsi on poissa. Jo aamulla aukeaa siideripullon korkki. Todellista laatuaikaa juu...
[/quote]
Onneks kaikkien laatuaika ei ole tuollaista. Meillä se tarkoittaa sitä, että syödään miehen kanssa jotain helppoa, nopeaa sekä ei ehkä niin terveellistä, mitä silloin kun lapset on kotona. Nautitaan yhteisestä ajasta, käydään saunomassa ihan ajan kanssa yms. muuta ns. "luksusta" mitä ei kerkeä tekemään, kun lapset on kotona :)
Onpa täällä lapsiaan vihaavia ihmisiä, kun eivät soisi näille edes isovanhempia.
Hauskaa viikkoa ap:lle, puolisolleen ja lapsnelapselleen!
Mitä sitten, vaikka aukeaakin.
Meillä on lapsella nuoret isovanhemmat kummallakin puolella. Tyttö pääsee mummoloihin aina, kun haluaa. Nytkin on koko pääsiäisen miehen vanhemmilla ja me olemme käyneet kavereiden kans kapakassa ja nussineet ihanan vapaasti ja äänekkäästi. Onko hiekkaa pillussa ja vituttaako, kun olette itte puskeneet sellaisen lauman kakaroita, ettei niitä jaksa kukaan ja olette tehneet ne niin mummoikäisinä, ettei isovanhemmat jaksa edes vahtia niitä.
Buahahaaa, siinä haljetkaa vitutukseen. Mulla kuuluu kohta tsup tsup ja sitten nussitaan taas. Illalla baariin,
[quote author="Vierailija" time="30.03.2013 klo 14:04"]
[/quote]
Näin meilläkin. Olen ehkä vähän nipo, mutta en raskisi antaa viikoksi lastamme mummolaan, varsinkin nyt kun on koko perhe pitkillä vapailla. Ja tämä ap.n tapaus ei taida olla ainutkertainen. Lapsi on varmaan useasti isin ja äidin vapaiden aikaan viikon mummolassa.
Mutta jokainen tavallaan. Lapsi on viikot hoidossa ja sitten viikon mummolassa, kun on pääsiäisvapaat. Jokaisella on oikeus viettää aikaansa, miten haluaa. Itse vain kokisin pahana, jos pukkaisin lapsen viikoksi aina mummolaan, kun on itsellä vapaat.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2013 klo 13:55"]
Meillä taas nautitaan koko perheen kesken 4 päivän vapaista. Vihdoinkin aikaa olla kunnolla yhdessä, käydä mummoloissa kahvittelemassa ja nauttimassa yhdessäolosta. Lapsillekin on tärkeää, että isi ja äiti ovat kerrankin monta päivää vain heitä varten eikä tarvitse lähteä aamulla hoitoon.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="30.03.2013 klo 13:58"]
Pitäkää hauskaa :)
On todella hienoa, että edelleen löytyy sellaisia isovanhempia, jotka haluavat panostaa lapsenlapsiinsa. Liikaa on sellaisia, jotka unohtavat lapsenlapsensa kokonaan, ja tuloksen näkeekin siinä, että katkeroituneet ja väsyneet vanhemmat purkavat ahdistustaan tällaisissa ketjuissa sellaisille, joilla tukiverkko on kunnossa.
Osallistuvat isovanhemmat ovat rikkaus. Olin itsekin isovanhempien hoidossa lapsena ja voi sitä rakkauden ja huolenpidon määrää! Miksi ihmeessä riistäisin saman omilta lapsiltani? Miehelläni ei ollut samanlaisia isovanhempia ja hän on vasta vanhemmalla iällä oppinut arvostamaan isovanhemmuutta.
Muistakaa myös, että olette itse joskus ehkä isovanhempia. Millaisen esimerkin annatte omille lapsillenne, jos ette halua osallistaa isovanhempia lastenlastensa hoitoon?
[/quote]
Tämä on niin totta!
Kun vanhemmat ovat itsekkäitä minä-minä-minä ihmisiä, ovat isovanhemmat usein ne ainoat ihmiset, jotka pienestä lapsesta välittävät. Harmi, että itsekkäiden vanhempien lapsi itse helposti unohtaa lapsuuden hoivan ja kun isovanhemmat ovat yksinäisinä vanhainkodissa, ei heitä käydä enää katsomassa.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2013 klo 14:43"]
Näin meilläkin. Olen ehkä vähän nipo, mutta en raskisi antaa viikoksi lastamme mummolaan, varsinkin nyt kun on koko perhe pitkillä vapailla. Ja tämä ap.n tapaus ei taida olla ainutkertainen. Lapsi on varmaan useasti isin ja äidin vapaiden aikaan viikon mummolassa.
Mutta jokainen tavallaan. Lapsi on viikot hoidossa ja sitten viikon mummolassa, kun on pääsiäisvapaat. Jokaisella on oikeus viettää aikaansa, miten haluaa. Itse vain kokisin pahana, jos pukkaisin lapsen viikoksi aina mummolaan, kun on itsellä vapaat.
[/quote]
[/quote]
Mua vituttais jos mulla olis noin negatiivinen äiti
Toivottavasti hoidatte sen lapsenlapsen sitten itse koko viikon, ettekä työnnä naapurin lapsiperheisiin "joukon jatkoksi, kun meidän Minttu-Ville niiiiin kaipaa leikkiseuraa, eikä viihdy vanhojen ihmisten kanssa"
Ps. siellä vanhainkodissa ei näy niitä lapsenlapsia, joiden hoitamiseen mummot on uhranneet elämänsä.Usko tai älä,että vilkkain seuraelämä on vanhuksilla, jotka ovat satsanneet kavereihin ja itseensä. Ne ovat yksinäisimpiä, jotka ovat keskittyneet lastensa kautta elämiseen ja lastenlasten hoitoon.
[quote author="Vierailija" time="30.03.2013 klo 16:04"]
[quote author="Vierailija" time="30.03.2013 klo 14:43"]
[/quote]
[/quote]
Mua vituttais jos mulla olis noin negatiivinen äiti
[/quote]
Mulla vituttais, jos mulla olis noin tyhmä aikuinen lapsi. Onneksi et ole minun kakara.
Olisin niin ikionnellinen, jos saisimme lapset hoitoon joskus edes yhdeksi yöksi. Kaksi lasta ja kahdet isovanhemmat samassa kaupungissa. Lapset käyvät vuorotellen hoidossa muutaman kerran vuodessa. Yön ajan joo, mutta aikavälillä 18-12. Siinä ei isoja irtiottoja tehdä. Onpahan silti vähän helpompaa, kun on vaan yhden lapsen ilta- ja aamutoimet hoidettavana noina kertoina.
Rahalla saa hoitajia. Jos sitä irtiottoa haluat.Vanhempasi ovat oman osuutensa tehneet
[quote author="Vierailija" time="30.03.2013 klo 16:42"]
Olisin niin ikionnellinen, jos saisimme lapset hoitoon joskus edes yhdeksi yöksi. Kaksi lasta ja kahdet isovanhemmat samassa kaupungissa. Lapset käyvät vuorotellen hoidossa muutaman kerran vuodessa. Yön ajan joo, mutta aikavälillä 18-12. Siinä ei isoja irtiottoja tehdä. Onpahan silti vähän helpompaa, kun on vaan yhden lapsen ilta- ja aamutoimet hoidettavana noina kertoina.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="30.03.2013 klo 16:50"]
Rahalla saa hoitajia. Jos sitä irtiottoa haluat.Vanhempasi ovat oman osuutensa tehneet
[/quote]
Miksi vanhempien pitäisi palkata rahalla vieras hoitaja ja riistää meiltä isovanhemmilta ilo lastenlasten hoitamisesta ja elämäänsä osallistumisesta ?
Jos sinun maailmasi on noin rahakeskeinen, niin soisitko omille vanhemmillesi lastenlastensa seuran JOS HE MAKSAVAT SIITÄ SINULLE KYLLIKSI? Vai onko lähtökohtaisesti aina paras ratkaisu se, joka aiheuttaa eniten pahaa mieltä?
[quote author="Vierailija" time="30.03.2013 klo 16:57"]
[quote author="Vierailija" time="30.03.2013 klo 16:50"]
[/quote]
Miksi vanhempien pitäisi palkata rahalla vieras hoitaja ja riistää meiltä isovanhemmilta ilo lastenlasten hoitamisesta ja elämäänsä osallistumisesta ?
Jos sinun maailmasi on noin rahakeskeinen, niin soisitko omille vanhemmillesi lastenlastensa seuran JOS HE MAKSAVAT SIITÄ SINULLE KYLLIKSI? Vai onko lähtökohtaisesti aina paras ratkaisu se, joka aiheuttaa eniten pahaa mieltä?
[/quote] Ei se rahakaan kaikkea ratkaise. Täälläpäin ei ole esim. MLL: n hoitopalvelua. En välttämättä halua hoitajaa kotiin, vaan olisi hauskaa olla joskus kotona kahdestaan miehen kanssa. Eikä hyvää hoitajaa saa hetkessä. Pitäisi tutustua, haastatella, nähdä hoitaja lasten kanssa ym.
Kuka haluaa maksaa,kun saa ilmaiseksi hoitajan. Kyllä isovanhempien velvollisuus on hoitaa lapsenlapsiaan. Ei kannata vinkua vanhainkotiin seuraa, jos ei halua auttaa lapsiaan lasten hoidossa.
Ei ole isovanhempien velvollisuus hoitaa lapsenlastaan mutta ap oli aivan innoissaan ja kuvaili, että niin oli myös lapsi. Miksi tällainen aiheuttaa näin pahaa verta? Onko pakko heti maalailla vanhempia, jotka viis välittävät lapsestaan ja tekevät tätä yhtenään? Lapsellista ja katkeraa.
Jos isovanhemmat ja lapsi nauttivat, niin asiassa ei ole mitään väärää. Jos isovanhemmat eivät jaksa tai lapsi kaipaa vanhempiaan, sitten ollaan väärällä polulla. Veikkaan, että tuossa ap:n tapauksessa kaikilla on läheiset välit ja juuri se taitaa tässä montaakin mammaa ärsyttää.
Hauskaa viikkoa lapsenlapsen kanssa!
[quote author="Vierailija" time="30.03.2013 klo 13:32"]
Kyllä huomaa, kuinka katkeria nykyajan ihmiset ovatkaan :/
Pitäkää hauskaa lapsenlapsenne kanssa! on hienoa huomata, että on vielä edes vähän isovanhempia, jotka haluavat viettää aikaa lapsenlapsen kanssa! :) Meilläkin menee tänään 3v poika yöksi vanhempieni luokse ja voi juku, kuinka innoissaan poika siitä on, mutta ei läheskään yhtä innoissaan, mitä minun vanhempani! Vanhempani haluavat lasta käymään siellä usein, käyvät pojan kanssa saunassa, herkuttelevat ja kyllä, ostavat myös vaatteitakin :) Vanhempani jopa, kun ovat kierrelleet kirppareita ja ovat löytäneet uudet verhot, uudet lakanat, uudet housut, pehmolelun yms. esikoiselle tai kaksospojillemme. On se ihan kauheaa, kun vanhempani haluavat hemmotella lapsenlastaan! Ja ai kauhistus, anoppikin kyselee meitä aina kylään, ottaa esikoista yökylään, tarjoaa apuaan ja ostaa uusia vaatteita yms. ihan kysymättä edes lupaa! Ja kauhistus, miehen siskokin on aivan innoissaan ja tarjoaa apuaan, tykkää kun voi olla avuksi. Kieltääkkö tässä nyt sitten pitäisi?
"Ei, ette te nyt voi ottaa yökylään, ette missään nimessä" "Ei, ei me huolita noita vaatteita, kun se on kauheata hyväksikäyttöä ja osoittaa meidän laiskuutta sekä köyhyyttä" "Ei, ei tulla käymään, vaikka lapset ja te siitä kuinka nautitte!"
Hei haloo, antakaa nyt isovanhempien nauttia yhteisestä ajasta lapsenlapsien kanssa! Mekin aiomme tänään nauttia siitä, että kun muutaman viikon ikäiset kaksopojat saadaan nukkumaan, ei tarvitse tapella esikoisen kanssa nukkumaanmenosta, vaan voidaan käpertyä toistemme kainaloon ja muistella, miksi toinen onkaan niin ihana ja nauttia siitä hiljaisuudesta, 2-3 tunnin pätkissä :D
Niinhän nuo neuvolassakin sanovat, levännyt äiti, on parempi äiti :)
[/quote]
Jep, neuvolassa tiedetään, että normaali nainen ei jaksa eikä kestä äitiyttä. Siksi koko suvun täytyy koota voimansa, jotta pelastetaan edes ne lapset.
Levännyt äiti on parempi äiti. Koskaan kukaan ei sano, että lapsi tarvitsee myös äitiä, ei aina isoäitejä, kummeja ja muita hoitajia.