Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lääkäri ei uskonut että sattuu, joten nousin kesken

Vierailija
19.03.2019 |

pienen leikkauksen istumaan, kun oli niin idioo**i lääkäri. Tavaroita lensi lattialle ja lääkäri kirosi ja minä kirosin takaisin, että oot urpo, kun et kuuntele potilasta. Olin jo kolme kertaa sanonut, että sattuu ja lääkäri vaan jatkoi. Kiva, kun papereihin tulee varmaan merkintä, että olen hullu ja hankala potilas.

Kommentit (31)

Vierailija
21/31 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö ymmärrä että lääkärille on kauhean turhauttavaa keskeyttää leikkaus kun on päässyt jo alkuun.

Vierailija
22/31 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olisi ollut ihan asiallista sinulta varoittaa lääkäriä, että nyt aiot nousta. Siinä voi olla kuitenkin hyvin arvokkaita välineitä ja on aika ikävää, jos ne rikkoutuvat.

Tässä on mennyt lääkärin aikaakin hukkaan. Tuntipalkka on aika kova.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/31 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus raskausaikana lääkäri puhdisti alapääni Neoamiseptilla. Vaikka minulla oli pakarassa pieni paise. Oli hirveä kokemus! Eihän sitä edes saa laittaa herkille limakalvoille. Terveiset vaan tälle lääkärille oot idiootti!

Vierailija
24/31 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle laitettiin kuparikierukka levittämällä jollain vehkeellä kohdunsuuta. Sattui niin että meinasin tippua pöydältä. Myöhemmin kuulin että olisi pitänyt puuduttaa jos sattuu. Lääkäri teki sen tahallaan. Kiitos MK v.tusti.

Vierailija
25/31 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsille tehdään myös usein toimenpiteitä ilman kipulääkitystä tai puudutusta, pidellään vain väkisin kiinni ja vanhemmat käsketään käytävään odottamaan kun eivät kestä katsoa vierestä. Valitettavasti on kokemusta.

Vierailija
26/31 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkauksia tehdään myös ilman puudutuksia. Joulukuussa 2008 minulta avattiin jalassa ollut mätäpatti ilman puudutusta. Toimenpide ei kestänyt kauan, mutta jokainen vaihe: veitsen viilto, mädän puristaminen, huuhtelu sattui ihan saatanasti. Huusin niin, että varmaan kuului ulos asti. Jos olisin tiennyt etukäteen, oliisn vetänyt pullon kossua.

Olin aivan epäuskoinen: Suomessa, sairaalassa, vuonna 2008. Afrikan poppamies voi sen tehdä, mutta nykyajan Suomessa!

Vierailija
27/31 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Leikkauksia tehdään myös ilman puudutuksia. Joulukuussa 2008 minulta avattiin jalassa ollut mätäpatti ilman puudutusta. Toimenpide ei kestänyt kauan, mutta jokainen vaihe: veitsen viilto, mädän puristaminen, huuhtelu sattui ihan saatanasti. Huusin niin, että varmaan kuului ulos asti. Jos olisin tiennyt etukäteen, oliisn vetänyt pullon kossua.

Olin aivan epäuskoinen: Suomessa, sairaalassa, vuonna 2008. Afrikan poppamies voi sen tehdä, mutta nykyajan Suomessa!

Muuten hyvä, mutta paisetta ei saa puudutettua. Paiseen aiheuttama tulehdus laskee kudoksen pH:ta, joka vuorostaan aiheuttaa puuduteaineen lääkemolekyylin ionisoitumisen solun ulkoisessa tilassa, jolloin se ei pääse hermosolun solukalvon sisäpuolelle salpaamaan kipuaistimusta välittäviä natriumkanavia. Juuri tämän takia esim. tulehtuneen hampaan ronkkiminen ja paiseen avaaminen on niin kivuliasta potilaalle, kun ne puudutteet ei toimi. Toki jos kyseessä on alue, joka voidaan johtopuuduttaa kuten sormi tai alaleuka, niin tilanne on eri, koska puudute voidaan laittaa alueelle, jolla tulehdusta ei ole ja se katkaisee kipuaistimuksen etenemisen hermossa keskushermostoon. 

Vierailija
28/31 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin luomenpoistossa terveyskeskuksessa. Lääkäri unohti puuduttaa. Huusin kivusta kun viilto tehtiin. Väitti että oli puuduttanut. No ei ollut.

Turussa taphtuin 90-luvulla. Pikkusen jäi traumoja.

Luomenpoisto lasvoista uksityisellä sujui lähes yhtä huonosti. Lääkäri (aloitteleva plastikkakirurgi?) kävi välillä lukemassa lääkärikirjasta että miten päin viilto tehdään jottei naamaan jäi arpea. Pari kuukautta myöhemmin Hesarissa kirjoitettiin ko kirurgista.

Vierailija
29/31 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen suuresti, miten Suomessa kivunlievitys on tällä tasolla, vaikka muuten terveydenhoito on laadukasta. Kaikki kipu pitäisi kestää. Ei voi olla totta 2010-luvulla, että toimenpiteissä joutuu huutaa niin, että ikkunat helisee.

Vielä 90-luvulla kouluhammaslääkärissä ei saanut puudutusta. Kaikki tuntemani ikäiseni pelkäävät hammaslääkäriä edelleen traumojen takia.

Vierailija
30/31 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas lääkärien dissausta.

Hoh hoijaa.

Vierailija
31/31 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä lapsena kerroin hammaslääkärille että puudutus ei ollut riittävä / alkanut toimia.

Hän veti hampaan silti irti.

Kiitos tästä.

Kas näin saadaan taas yksi hammaslääkäripelkoinen lisää... Sadisteja alalla. 

Niinpä. Minulla oli lapsena paljon reikiä hampaissa koska vanhemmat ei viitsineet huolehtia. Hampaita porattiin ja jopa juurihoidettiin ilman puudutusta. En ymmärrå mikå logiikka siinä oli. Halusiko hammaslääkäri kiduttaa ja rangaista tyhmää lasta vai mitå?

Joka tapauksessa jäi hirveå kammo enkä todellakaan mennyt hammaslääkäriin ennen kuin juurihoidettu hammas aikuisena lohkesi. Sitten olin ihmeissäni kun laittoivat puudutusta kun korjasivat muita hampaita.

Lapsillamme on nyt aikuisena täysin ehjät hampaat. Teimme kaikkemme sen eteen.