Lomamatkoista
Miten pitkiä teillä ne on, viikko / kaksi / kolme.....? Entä matkabudjetti?
Kommentit (5)
Moni asia vaikuttaa:
-Budjetti, tähä taas vaikuttaa se paljonko saa esim. töistä bonuksia, jos erityisen hyvä vuosi voi panostaa matkailuunkin enemmän.
-Kohde, on ns. edullisia ja sitten vastaavasti kalliita kohteita. Jos menee Japaniin tai Norjaan rahaa kuluu enemmän mitä Thaimaassa tai Unkarissa.
-Kesto riippuu kohteesta, jos on pitkä lento tai kode missä paljon nähtävää, ei ole järkeä viikoksi mennä vaan pari viikko on minimi. Sitten taas Jokut Tukholma/Tallinna jotka lähellä ja joissa usein tulee käytyä, niin pari yötä riittää.
Ei olla oltu koskaan missään kaukomatkoilla, mun lentopelkoni vuoksi. JOten viikko on riittänyt, Norjassa tosin joskus ollaan oltu automatkalla lähemmäs kaksi.
Meillä on pieni perhe, kolme aikuisen hintaa maksavaa, joten noin 1500 on ollut matkan hinta. Matkakassa sitten päälle. Minä olen vähän pihi kohteissa, mies taas tykkää maksaa laittaa rahaa tuliaisiin ja matkamuistoihin, sekä elämyksiin paikan päällä.
Meilläkin aina viikko. Kaksi viikkoa samassa kohteessa olisi liikaa.
Matkabudjetti 3000-5000e ( all inc. ja hotelli ihan rannalla)
Paikan päällä ei sitten mene rahaa kuin shoppailuun, taxiin ja pääsymaksut esim. eläinpuistot, vesipuisto, joku nähtävyys ym.
10-14vrk ollaan yleensä, en mielellään lähde viikon matkoille. Ollaan oltu joskus kuukauden reissussakin. Matkabudjetti tilanteen mukaan.
Aina viikko. Ei varsinaisesti koskaan mitään budjettia. Suosin tarjouksia yms.