Sukujuhlaongelma
Nyt ottaa päähän. Veljeni kihlattunsa kanssa kävi päivällä ja kertoivat että menevät kesällä naimisiin, jättivät kutsun samalla. Samana viikonloppuna meidän pojan rippijuhlat, veljeni on pojan kummi. Kerrottiin juhlista jo ennen joulua, että osaavat tarvittaessa varata ko. viikonlopun vapaaksi, eli tiesivät tuosta päivästä hyvissä ajoin. Tuolloin ei vielä mitään hääpäiviä ollut tiedossa tai sovittuna. Nyt näyttää siltä, että pojan juhliin ei pääse isovanhemmat, kaksi kummia (veljeni ja yksi serkkumme) eikä muu lähisuku. Kai nyt kaikki menee sinne häihin. Häät lauantai-iltana toisella puolella Suomea, rippijuhlat sunnuntaina (kirkko klo10). Meiltä itseltä jää vastaavasti nuo ainoan veljeni häät ohi. Kyllä harmittaa. Olen yrittänyt miettiä kaikkia vaihtoehtoja, jopa rippijuhlien siirtoa, mutta ei kai tässä mitään ole tehtävissä.
Kommentit (9)
Siellä kirkossa voi siunata kuka vain, vaikka äiti tai isä.....
Olipas outoa veljeltäsi. Eikös hääpaikat pidä varata vuotta ennen, ovat varmasti tienneet hyvän aikaa hääpäivänsä. Outoa olla sanomatta kun mainitsitte rippijuhlista. Onko tuossa nyt joku tahallisen teon mahdollisuus?
Voisitteko kysyä rippipapilta tai joltain että voisiko osallistua toiseen konfirmaatioon? olihan tuo toki ajattelemattonta veljeltäsikin kun tiesi, mutta jos heille ei muu sitten käynyt..
Aika pirullista mutta eihän se auta kun pitää ne rippijuhlat sinun puolen suvulle viikko konfirmaation jälkeen.
Varsinaisena rippipäivänä juhlitte omalla porukalla + miehen suku + ystävät.
Mutta onhan se kamalaa ettet pääse veljesi juhliin.
Mitä veljesi sanoi syyksi kun kysyit?
Ikävätilanne. Meillä oli rippijuhlat, niin siskoni järjesti samalle viikonlopulle valmistujaisjuhlat pojalleen. Ja niitä olisi voinut juhlia kyllä ihan minä viikonloppuna tahansa, koska poika oli gradunsa saanut valmiiksi jo 2 kuukautta aikaisemmin.
Siskoni pääsi tappelemaan siitä, kumman juhliin vanha äitimme menee ja muut sisarukset. Kun kuuli,että rippijuhliin, haukkui minut pataluhaksi.
Jotkut ovat vain jotenkin kummallisia. Ota niistä selvää.
Kerroitteko juhlista silloin jouluna veljellesi? Se ei varmaan vaan yhtään ajatellut, että se päivä pitäisi oikeasti laittaa ylös tai edes painaa mieleen. Ja unohti asian jo ennen kuin lähti teiltä. Miehet on tuollaisten asioiden kanssa joskus niin välinpitämättömiä.
Poika itse kutsui juhliin jo tuolloin joulun aikaan. Sekä veljeni että tuleva vaimo merkkasivat päivän puhelimiinsa, eli oli kummankin tiedossa. Häät ovat melko pienet, morsian ollut aieemin naimisissa eikä halunnut enää mitään isoja juhlia. Mun vanhemmat harmissaan, meidän kaksi lasta ainoat lapsenlapset ja nyt jää nämä juhlat väliin. Sanoin veljelle ja kihlatulleen tänään, että kiitos kutsusta mutta eihän me sinne päästä kun meillä on ne omat juhlat. Tuleva vaimo ei sanonut mitään, eikä veljenikään oikein asiaa kommentoinut. Harmittaa jo sukulaistenkin puolesta kun joutuvat nyt ikäänkuin valitsemaan kaksista juhlista. Pitää varmaan harkita sitä toista kahvitusta meidän puolen suvulle tai sitten juhlitaan sillä porukalla joka paikalle tulee.
Poika itse kutsui juhliin jo tuolloin joulun aikaan. Sekä veljeni että tuleva vaimo merkkasivat päivän puhelimiinsa, eli oli kummankin tiedossa. Häät ovat melko pienet, morsian ollut aieemin naimisissa eikä halunnut enää mitään isoja juhlia. Mun vanhemmat harmissaan, meidän kaksi lasta ainoat lapsenlapset ja nyt jää nämä juhlat väliin. Sanoin veljelle ja kihlatulleen tänään, että kiitos kutsusta mutta eihän me sinne päästä kun meillä on ne omat juhlat. Tuleva vaimo ei sanonut mitään, eikä veljenikään oikein asiaa kommentoinut. Harmittaa jo sukulaistenkin puolesta kun joutuvat nyt ikäänkuin valitsemaan kaksista juhlista. Pitää varmaan harkita sitä toista kahvitusta meidän puolen suvulle tai sitten juhlitaan sillä porukalla joka paikalle tulee.
Siirrätte rippijuhlia parilla viikolla eteenpäin, no problem!