Kunnioitatko uskovien halua viettää pääsiäistä?
Vai oletko ensimmäisten joukossa suureen ääreen julistamassa uskovia pelleiksi? Jopa näin pääsiäisenä?
Tuli vaan mieleen, kun aika monessa ketjussa on tänäänkin ollut naureskelijoita ja paavin/Jeesuksen/kristinuskon/uskovien dissaajia. Eikö ne aloitukset vaan voi skipata yli, eikä tieten tahtoen tulla pilaamaan nää uskoketjut, edes näin pääsiäisenä?
Kommentit (9)
Kyllä mä toisaalta ymmärrän heitä. He saavat siitä jotain välitöntä tyydytystä. Ihminen on syntinen ja tuollaiset viestit todellakin vahvistavat sitä tosiasiaa.
t. uskis
Antaa kaikkien kukkien kukkia vaan. Eihän se nyt multa ole pois, jos naapuri viettää hartaudella pääsiäistä. Voin jopa pitää musavolyymit pienemmällä pääsiäisen ajan, heidän vuokseen.Uuh!
Ja ilman uskovia suomalaisilla olis aika vähän niitä vapaapäiviä. Kyllähän nuo vapaapäivät on aika pitkälle kirkkopyhiä. Jäis lomat kesälomaan, vappuun ja juhannukseen...
Tottakai kunnioitan. Itse en usko mihinkään, mutta uskonnolla on itselleni suuri kulttuurinen merkitys. Oma perheeni viettää kaikkia suomalaiseen perinteeseen kuuluvia juhlapäiviä, mutta uskonnottomasti. Pääsiäistä on vietetty jo tuhansia vuosia, en katso, että minulla oikeutta tuomita ihmisiä, jotka haluavat pitää perinteestä ja uskonnosta kiinni.
Mun puolestani jokainen saa viettää pääsiäistä miten haluaa.
Sehän ei kyllä ole alkuperäisesti mikään kristittyjen juhlapyhä, vaan ihan pakanallinen juhla.
Pääsiäinen oli alunperin kevätpäiväntasaus, sitä on vietetty jo kauan ennenkuin ennen kristinuskoa oli edes keksitty.
www.nic.funet.fi/~magi/metsola/arkisto/juhlat/ostara/
Jumaliin ne "pakanatkin" uskoi, että uskonnollinen juhla yhtä kaikki. Pääsiäinenhän on alunperin juutalainen juhla. Jeesus nyt sattumoisin evankeliumien mukaan ratsasti Jerusalemiin juuri tuolloin.
Se ei nyt ole ihme jos dissaa jotain paavia :D Aivan naurettava pönöttäjä. Jeesusta en dissaa, en erityisesti kristinuskoa, enkä mitään Jumaliakaan.
Mä uskon ihan kaikkiin Jumaliin
[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 19:12"]
Vai oletko ensimmäisten joukossa suureen ääreen julistamassa uskovia pelleiksi? Jopa näin pääsiäisenä?
Tuli vaan mieleen, kun aika monessa ketjussa on tänäänkin ollut naureskelijoita ja paavin/Jeesuksen/kristinuskon/uskovien dissaajia. Eikö ne aloitukset vaan voi skipata yli, eikä tieten tahtoen tulla pilaamaan nää uskoketjut, edes näin pääsiäisenä?
[/quote]Tyhminä pidän.
En sitä heille silti kerro.
Kyllä kunnioitan, sillä omat uskovat tuttavani ovat erittäin hienovaraisia uskontonsa kanssa. Eivät ole ikinä tuputtaneet tai saarnanneet minulle.