Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Toivotko koskaan, että olisit syntynyt rikkaaseen perheeseen, jonka lapselle kaikki tulisi hopeatarjottimella?

Vierailija
19.03.2019 |

Että olisit saanut osaksesi mammonaa ja siloitellun tien hyviin tuloihin ja korkeaan yhteiskunnalliseen asemaan etkä kykenisi edes ymmärtämään, miltä köyhyys tuntuu?

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä toivon, ihan joka päivä.

Vierailija
22/27 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei välttämättä takaa vielä mitään että on syntynyt rikkaaseen perheeseen. Itse tutustuin aikaa sitten ihmiseen jolle oli ostettu yli sadan neliön lukaali Helsingin kärjessä ( ei ollut hänen nimisään tosin) ja hän opiskeli eri asioita mm. Lontoossa, jossa sama kuvio toistui. Sukulaiset käytännössä elättivät hänet, oli tavaraa ja vaatteita, mutta! Se ei auttanut mitään, sillä hän käytti kaiken aikansa silmittömään ryyppäämiseen ja lopulta hän kuoli siihen lomakohteessa.

Eli vaikka lähtökohdat olisivat vaikka mitkä, niin pitää olla myös kykyä käyttää sitä oikein, muuten siitä ei ole mitään hyötyä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos synnyt varakkaaseen perheeseen niin on leima ”pappa betalar” - ja jos et itse menesty (edes niillä rahoilla) niin sitten supistaan ”on saanut kaiken valmiina”.

Ystävät kaikkoavat, saat kuraa niskaasi, ”ystävät” mielistelee hyötymistarkoituksessa ja sua vihataan vain rahojesi tähden. Kaikilla on susta mielipide ja negatiivinen sellainen.

Vierailija
24/27 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen toivonut. Elämä olisi miljoona kertaa helpompaa kun ei tarvi stressata talousasioista ja ei ole pakko raataa pskatöissä alisteisessa asemassa.

Vierailija
25/27 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En toivo. Joskus nuorena kyllä, kun luulin, että se olisi helppoa ja kivaa. Mutta nyt kun olen omilla ansioilla, valinnoilla ja teoilla päässyt sellaiseen asemaan, jossa viihdyn mainiosti, niin en toivo enää. Itseasiassa luulen, että olisin kasvanut täysin toisenlaiseksi ihmiseksi jos asiat olisi käynyt helpommin.

Ei raha ja "hopeatarjotin" ole tuonut onnea ihmisille automaattisesti. Ystäväni on kroonisesti masentunut, koska ei voinut ja halunnut täyttää vanhempiensa toiveita lääkäriuran suhteen, eikä kelvannut heille taiteilijana. Yksi ystävistäni kuoli alkoholismiin, vaikka kasvuolot oli mitä ihanteellisimmat ulkoapäin katsottuna.

Vierailija
26/27 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnyinkin, mutta vanhemmat lopetti rahan tulon, kun täytin 18v. Tiedän miltä köyhyys tuntuu, koska en ole koskaan ollut kesätöissä, koska en koskaan ajatellut tarvitsevani työkokemusta.

Nyt oon ollut työttömänä 5 vuotta, koska opiskelin kaiken lisäks ammatin josta ei ole mitäääään hyötyä.

Vierailija
27/27 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin! Vastoinkäymisiä on ollut enemmän kuin 100 normaalin elämän eläneellä ihmisellä yhteensä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan yhdeksän