Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi naiset haluavat naimisiin?

Vierailija
19.03.2019 |

Tuntuu että vaikka muuten eri sukupuolten toiminnassa ei ole paljoa eroja, mutta tuossa asiassa on. Naisille on kova tarve päästä naimisiin, kun miehille se on ihan sama. Miksi näin on? Edes raha ei kelpaa selitykseksi, koska niissäkin pariskunnissa joissa nainen on varakkaampi on hän silti myös halukkaampi naimisiin, vaikka jäisikin mahdollisessa erotilanteessa tappiolle.

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miksi naiset haluavat naimisiin. En kylläkään tunne yhtään avioparia, jossa nainen tienaisi miestä enemmän.

Minä tunnen montakin.

Vierailija
22/40 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiedä miksi naiset haluavat naimisiin. En kylläkään tunne yhtään avioparia, jossa nainen tienaisi miestä enemmän.

Meillä kyllä. Mies ei halunnut yhtään päivittää itseään. Jämähti 70-luvulle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juridinen sopimus. Pahin tilanne olisi, että omaisuus yhteisillä rahoilla ostettu ja merkitty vain toisen nimiin, pari lasta avoliitossa ja sitten puoliso kuolee ja lapset perivät 100% omaisuuden.

Avioliitto ei ole = häät

Vierailija
24/40 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan naimisiin siksi että elämänkumppani olisi lähiomainen myös virallisesti. Tuntuu oudolta, että esim jouduttuani vakavaan onnettomuuteen asioistani saisi päättää kaukana asuvani siskoni, eikä se ihminen kenen kanssa jaan arjen. Tämä konkretisoitui kun tuttavani ei päässyt teholle katsomaan avovaimoaan, kun avovaimon viralliset lähiomaiset (sisarukset) kielsivät sen. Onneksi toipui ja menivätkin sitten pian naimisiin.

Vierailija
25/40 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan halunnut, mielestäni se on turhaa kun ei ole lapsia. Ajattelen , että avioliiton tarkoitus on turvata lasten tulevaisuus, ja jos aikoisin hankkia lapsia silloin haluaisin naimisiin.

Vierailija
26/40 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tämähän on itsestään selvyys. Nainen vanhenee eri tavalla kuin mies, ja hänen on saatava mies "sidottua". Mies avioituu, koska tykkää tyytyväisestä naisesta. Ja kai miehelläkin voi olla menettämisen pelko, tai halu osoittaa kiintymyksensä määrä. Arvot ja talousasiat eivät ole sukupuolesta kiinni.

Olen kuitenkin ihmetellyt avioitumisen suosiota Suomessa, sillä täällä on myös iso joukko, jotka eivät ole kristittyjä.

Vierailija
27/40 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin, että rakkaani merkitsisi minut omakseen.

Ikää on niin, että lapsia ei tule, raha ei merkitse.

Haluaisin vain kaikkien näkevän, että kuulumme toisillemme.

Häitä en halua.

Vierailija
28/40 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua nyt vaan kosittiin. En itse aikanaan puhunut poikakaverille sanaakaan tulevaisuudesta, naimisiinmenoista, häistä tai lapsihaaveista. En sanaakaan. Ei tuo edes kysynyt.

Vierailija
29/40 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikun paljon poikaporukoissa enkä tiedä ketään joka ei haluaisi naimisiin jossain vaiheessa. En sano etteikö sellaisia ole, enkä että ihmisten edes tarvitsisi mennä naimisiin, mutta väittäisin että onnellinen avioliitto on monille yksi elämäntavoitteista. Mediassa romantiikka toimii kuitenkin usein tavoitteena ja/tai palkintona, että kai se on vaan niitä opittuja juttuja. Itse haluaisin joskus naimisiin koska näen avioliiton korkeimpana rakkauden eleenä, halutaan toista niin kovasti että ollaan valmiina yrittämään selvitä loppuelämä yhdessä vaikka tiedetään kuinka todennäköistä on että eroon päädytään. 

Vierailija
30/40 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehet haluavat naimisiin? Mua on elämäni aikana kosinut seitsemän eri miestä. Tuntuu, että aina kun tapaan mukavan miehen, viiden minuutin kuluttua se on jo tarjoamassa sormusta. En ymmärrä.

Kerran suostuin (13 vuotta sitten), liitto ei kestänyt, joten ei enää koskaan kiitos.

Nykyinen avopuoliso on kosinut jo neljästi ja loukkaantuu joka kerta uudelleen kun kieltäydyn.

Miksei voi vaan elää yhdessä ja rakastaa ilman avioliittoa?

Vierailija
31/40 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua, en oo koskaan halunnut enkä näillä näkymin tuu koskaan haluamaankaan. Ainakaan ton nykyisen kanssa. Lähinnä ahdistaa ajatus naimisissa olosta. Pakko pitää ns takaovi auki että pääsee lähteen helposti jos haluaa.

N30

Vierailija
32/40 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei minun miehelle tainnut olla ihan sama, kosi 8 kk:n seurustelun jälkeen ilman mitään ennakkovaroitusta. Meinasin p*skoa alleni säikähdyksestä, mutta eipä se ollut yhtään hassumpi idea näin jälkiviisaana ja 12 vuotta avio-onnea takana :D

Vierailija
33/40 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se juontaa alunperin juurensa biologiasta. Jokaisen yksilön perimmäinen tarkoitus on saada geeninsä siirrettyä seuraavalle sukupolvelle mahdollisimman tehokkaasti ja varmasti, mutta sukupuolten välillä on tässä(kin) suhteessa iso ero.

Mies pystyy siittämään lähes lukemattoman määrän lapsia, itse asiassa yksi mies pystyisi ainakin teoriassa pitämään koko maailman naiset raskaana vuosikymmeniä, jos vaan käytännön järjestelyt voisi jotenkin junailla. Ja tästä syystä ihan peliteorian valossa miehen paras strategia geeniensä levittämiseen on tehdä lapsia mahdollisimman monen naisen kanssa.

Nainen puolestaan voi elämänsä aikana saada vain muutaman lapsen (tai voi saada vaikka 15-20, mutta käytännössä tämä oli etenkin ennenvanhaan hyvin riskialtista sekä äidille että lapsille), joten hänen paras strategiansa geeniperimänsä jatkamiseksi on tehdä pari kolme lasta, ja sitten keskittyä niiden hoitamiseen ja kasvattamiseen. Ja koska nainen, huomattavasti enemmän kuin mies, on etenkin pienten lasten kanssa täystyöllistetty, niin ennen kun ei vielä ollut vielä sosiaaliturvaa ja muita hyvinvointiyhteiskunnan etuja, tähän tarvittiin miestä takaamaan elanto, suojaamaan metsän pedoilta ja vihamielisiltä ryöväreiltä jne.

Eli kun mies oli saanut naisen raskaaksi ja halusi lähteä jallittamaan seuraavaa naista, naisen tarkoitus olikin pitää hänet kiinni lapsessa/lapsissa jotka hän oli ko. naiselle siittänyt. Joten nainen tarjoaa seksiä ja ruokaa ja puhtaita vaatteita ja muita mukavuuksia saadakseen miehen jäämään. Ja kun tämä ei riittänyt, niin sitten keksittiin käsite 'avioliitto', jolla oli sekä yhteiskunnan että uskonnon siunaus, eli pantiin kaikki mahdollinen paine päälle jolla saatiin mies sitoutumaan liittoon ja lapsiinsa. Eli seksiä et saa jos et mene avioon, ja kun olet mennyt niin siitä ei sitten lähdetä mihinkään huitelemaan ja muita naisia panemaan.

Saattaa kuulostaa näin nykyihmisestä raadolliselta ja sovinistiseltä ja vanhanaikaiselta, mutta näin se vaan on yhteiskunta toiminut vuosituhansia, kun taas tämä meidän ns. tasa-arvoinen sivistysyhteiskuntamme ei ole edes sataa vuotta vanha.

Vierailija
34/40 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua naimisiin tai lapsia, kuitenkin kaikki miehet, joita olen tapaillut olisivat tahtoneet mahdollisimman pian naimisiin ja saada lapsia. Viimeisin tapailukumppani haluaisi mun jo muuttavan hänen kanssaan yhteen, vaikkei olla tunnettu kuin pari viikkoa.

Vierailija
35/40 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se juontaa alunperin juurensa biologiasta. Jokaisen yksilön perimmäinen tarkoitus on saada geeninsä siirrettyä seuraavalle sukupolvelle mahdollisimman tehokkaasti ja varmasti, mutta sukupuolten välillä on tässä(kin) suhteessa iso ero.

Mies pystyy siittämään lähes lukemattoman määrän lapsia, itse asiassa yksi mies pystyisi ainakin teoriassa pitämään koko maailman naiset raskaana vuosikymmeniä, jos vaan käytännön järjestelyt voisi jotenkin junailla. Ja tästä syystä ihan peliteorian valossa miehen paras strategia geeniensä levittämiseen on tehdä lapsia mahdollisimman monen naisen kanssa.

Nainen puolestaan voi elämänsä aikana saada vain muutaman lapsen (tai voi saada vaikka 15-20, mutta käytännössä tämä oli etenkin ennenvanhaan hyvin riskialtista sekä äidille että lapsille), joten hänen paras strategiansa geeniperimänsä jatkamiseksi on tehdä pari kolme lasta, ja sitten keskittyä niiden hoitamiseen ja kasvattamiseen. Ja koska nainen, huomattavasti enemmän kuin mies, on etenkin pienten lasten kanssa täystyöllistetty, niin ennen kun ei vielä ollut vielä sosiaaliturvaa ja muita hyvinvointiyhteiskunnan etuja, tähän tarvittiin miestä takaamaan elanto, suojaamaan metsän pedoilta ja vihamielisiltä ryöväreiltä jne.

Eli kun mies oli saanut naisen raskaaksi ja halusi lähteä jallittamaan seuraavaa naista, naisen tarkoitus olikin pitää hänet kiinni lapsessa/lapsissa jotka hän oli ko. naiselle siittänyt. Joten nainen tarjoaa seksiä ja ruokaa ja puhtaita vaatteita ja muita mukavuuksia saadakseen miehen jäämään. Ja kun tämä ei riittänyt, niin sitten keksittiin käsite 'avioliitto', jolla oli sekä yhteiskunnan että uskonnon siunaus, eli pantiin kaikki mahdollinen paine päälle jolla saatiin mies sitoutumaan liittoon ja lapsiinsa. Eli seksiä et saa jos et mene avioon, ja kun olet mennyt niin siitä ei sitten lähdetä mihinkään huitelemaan ja muita naisia panemaan.

Saattaa kuulostaa näin nykyihmisestä raadolliselta ja sovinistiseltä ja vanhanaikaiselta, mutta näin se vaan on yhteiskunta toiminut vuosituhansia, kun taas tämä meidän ns. tasa-arvoinen sivistysyhteiskuntamme ei ole edes sataa vuotta vanha.

Näin nykyihmisestä kuulostaa lähinnä vatipäiseltä ja ignorantilta. En ole feministi, mutta naurattaa aina kuinka yliksen "evoluutiopsykologit" syyttävät naistieteilijöitä adgendasta kun omat turinannekin ovat niin p*skaa agendaa täynnä. Unohtuu objektiivisuus ja kyky ottaa muutamat tosiasiat huomioon koska lopputulema on itseä miellyttäväksi päätetty. - Mies haluaa siittää kaikki nuoret ja kauniit ja nuoret ja kauniit antavat mielihyvin (tosin vain) alfan siittää itsensä............ joojaa

Miehiä on erilaisia (muitakin kuin betoja ja alfoja). Osa miehistä haluaa panna menemään. Isompi osa haluaa sitoutua (ainakin joiksikin vuosiksi jos ei lopuksi ikää) yhteen naaraaseen. Koska miehetkin hyötyvät siitä laumasta ja sen harmoniasta ja on hyvä jäädä varmistamaan oman jälkikasvun ja heistä huolehtivan naisen asema laumassa. Lauma taas ei menesty lainkaan jos siellä naidaan ristiin rastiin, tulee draamaa ja lauma hajoaa. -> Miehen geenejä kantava jälkeläinen ei selviä sitten yhtä todennäköisesti. Muutenkin mies, joka jättää lapsensa, saa geeninsä jatkumaan epätodennäköisemmin vaikeina aikoina - koska hylättyjen yh-naisten huollettavat selviävät huonommin aikuisuuteen eivätkä menesty yhtä hyvin. Miestä siis tarvitaan muuhunkin kuin siementämään, miestä tarvitaan isäksi (ainiin senhän hoitaa se beta, joka ei välitä geenejensä levittämisestä vaan ilomielin kasvattaa toisen miehen lasta.....)

Mietin, että selittelevätkö nämä "evoluutioteoreetikot" noilla sepustuksilla itselleen miksi isä jätti äidin. "Koska miehen biologia käskee levittää siementä ympäri maailmaa". Ehkä isänne oli vaan suuri p*ska ja äitisi hankala nainen. Ei vaadi mitään ymmärrystä biologiasta ja evoluutiosta, siinä on vastaus.

Vierailija
36/40 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni oli se joka halusi naimisiin. Minulle olisi sopinut avoliitto. Mies sanoi ettå olen varmasti hänen. Hän on ainoa mies jonka kanssa olen ollut.

Vierailija
37/40 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua naimisiin tai lapsia, kuitenkin kaikki miehet, joita olen tapaillut olisivat tahtoneet mahdollisimman pian naimisiin ja saada lapsia. Viimeisin tapailukumppani haluaisi mun jo muuttavan hänen kanssaan yhteen, vaikkei olla tunnettu kuin pari viikkoa.

Ole onnellinen, ainakin he ovat todella pitäneet sinusta. Eikai ne muuten tollasia ehdottelisi.

Vierailija
38/40 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä vähemmän sananvaltaa naisilla yhteiskunnassa on, sitä keskeisemmässä asemassa avioliitto on. Ja mitä vapaampi on naisen oikeus päättää omasta avioliitostaan, sitä harvemmin nainen menee naimisiin.

Tästä ei voi vetää mitään muuta johtopäätöstä kuin sen, että juuri miehelle on tärkeää sitoa nainen avioliittoon.

Vierailija
39/40 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluan saman sukunimen joka yhdistää. Vielä ollaan erilliset, kohta yhtenäiset.

Ei tarvitse esitellä erikseen voi sanoa esim yervetuloa immosille.

Vierailija
40/40 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kerran olin ja toista kertaa en mene koskaan.

M36

Ihan varmaan menet, kun löytyy seuraava typerys.

Just sen takia en mene kun en aio olla enää se typerys. Edellisestä jäi vain velkaa.

M36

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi