Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka tissuttelette, mitä lapsenne tekevät?

Vierailija
29.03.2013 |

Te jotka tissuttelette ja "otatte kaikinpuolin rennosti vaan", minkä ikäisiä lapsia teillä ja mitä tekevät? Touhuatteko heidän kanssaan, käytättekö ulkona jne? En paheksu vaan uteliaana kysyn. Mä olen sellainen etten osaa ottaa tuollalailla rennosti, ja kieltämättä pipokin kiristää eikä se tee hyvää kellekään, kysyn miten teillä muilla elellään?

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No itse olen sitä koulukuntaa, että lasten nähden ei alkoa oteta saunakaljaa enempää.

Minä vein lapset aamulla sukuloimaan pääsiäiseksi, itse menen huomenna iltavuoroon töihin. Siksi vein heidät jo tänään ja aamulla, kun siellä on jotain ohjelmaa juuri tänään.

Siivosin äkkipikaa talon ja nyt nautiskelen omassa rauhassa vähän tässä kalsarikänniä ja näin. Silleen vaan sievästi, että olen huomenna iltapäivällä ajo- ja työkunnossa.

Ja ei ole tämä minun tissutteluni joka viikkoista, ehei. Enemmän sellaista sorttia, että kun tekee mieli ja on tilaisuus. Muutama kerta vuodessa. Voisin yhtä hyvin olla ilmankin.

Vierailija
2/13 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkään en osaa ottaa alkoa lasten kanssa, tosin nykyään hirveän vähän muutenkaan. No, yleensähän ne lapset ovat tässä aina, johtunee lähinnä siitä. Mutta jotenkin en osaa muutenkaan rentoilla, liikaa suoritan vapaapäiviäkin. Sillä kiinnostaakin kysellä erilaisista tyyleistä hieman.. että miten perhe-elämä sujuu toisaalla ja toisenlaisissa tunnelmissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin, jos tissutellaan, lapsi surffailee netissä. Surffailee siellä yleensä aika paljon kotona ollessaan. Mutta ei ehdi paljon olla kotona. Harrastukseen menee matkojen parisenkymmentä tuntia viikossa. Jos on päivän tai viikonlopun kisamatkoja, vielä enemmän.

Ja minulla tietysti menee harrastuskuskaamiseen paljon aikaa myös. Sekä kisapäivien toimitsijavuoroissa, talkoissa jne. Nämä harrastusmatkat ovat meile mukavaa yhdessä oloa, keskustelemme tosi paljon kaikesta ja olen iloinen, että näin pystyn osallistumaan teinille tärkeään maailmaan. 15-vuotias siis meillä.

Vierailija
4/13 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä tissuttelen ja lapset on ihan täällä kotona. Teini pelaa pleikkaa tuossa vieressä ja pienemmät leikkii jotain rosvoleikkiä.

Tissuttelu, miten minä sen ymmärrän ei siis ole mitään kännien vetämistä. Itse olen juonut kolme lasillista punaviiniä, mutta niin hitaasti, että edellinen ehtii haihtua päästä ennenkuin seuraava sinne iskee..Lapset eivät siis mitenkään huomaa minussa mitään eroa, en siis muutu hiljaisemmaksi, kovaäänisemmäksi, jurommaksi, iloisemmaksi, tekevämmäksi tai miksi muutenkaan näin hitaasti tissuttelemalla.

Itse vaan nautin ja jotenkin mielikin rentoutuu punaviinilasillisen jälkeen. Kohta mennään saunaan ja otan sinne ehkä saunaoluen ja olusia saatan juoda enemmältikin viimeistään sitten kun lapset jo nukkuvat. Kännissä kukaan heistä ei tule minua näkemään tänäänkään.

Tissuttelulla on huono kaiku varsinkin lapsiperheessä, mutta kyllä minä uskon siihen, että se voi olla puhtaasti vain siisti ja viaton rentoutumismuoto, ilman että siitä lapset kärsivät.

Skool! =)

Vierailija
5/13 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapset pelaa tietsikalla. Tissutellaan tässä miehen kanssa lounaalta jäänyttä punaviiniä ja ollaan kumpikin omilla koneillamme. Nautimme näin vapaapäivästä.

Tissuttelu tosiaan kuulostaa pahalta, vaikka kyse on vain muutaman viinilasillisen nauttimisesta illan aikana. Lapset ei kärsi, vaan pelaa koneillaan huoneessaan ja me miehen kanssa emme ole humalassa, vaan hitaasti nautimme hyvästä juomasta.

Usein viikonloppuna nautimme lounaspullon illan aikana tyhjäksi ja ehkä pari saunaolutta. En koe siinä mitään pahaa,koska humalaan en ikinä itseäni juo.

Vierailija
6/13 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä viini kuluu ruokailun yhteyteen, samppanja juhlaan jne. Mieheni on ranskalainen ja asuin itse siellä 10 vuotta. Nyt asumme Helsingissä ja meillä on 2 lasta (10v. ja 7v.).

Arkiruokailussa tosi harvoin käytämme alkoholia. Juhlaruokailuissa on kyllä tarjolla yleensä hyvää viiniä. Onneksi Alkon valikoima on todella hyvä nykyisin, sieltä löytyy laatuviinejä. Otamme silloin tällöin illlalla leffan tai ruokailun yhteydessä lasin viiniä tai vaikka konjakit, kun lapset jo nukkuu.

Meille jotenkin aika normaalia. Ihmettelen tätä alkoholikultturia, jossa tarkoituksena on humalahakuisuus.

Vierailija
7/13 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmelletinkin äsken, kun ei näkynyt lapsiperheitä ulkona. Lapset surffaa netissä, että aikuiset saa tissutella sohvalla.

Ulkona on hieno keli.

Vierailija
8/13 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 17:16"]

No minä tissuttelen ja lapset on ihan täällä kotona. Teini pelaa pleikkaa tuossa vieressä ja pienemmät leikkii jotain rosvoleikkiä.

Tissuttelu, miten minä sen ymmärrän ei siis ole mitään kännien vetämistä. Itse olen juonut kolme lasillista punaviiniä, mutta niin hitaasti, että edellinen ehtii haihtua päästä ennenkuin seuraava sinne iskee..Lapset eivät siis mitenkään huomaa minussa mitään eroa, en siis muutu hiljaisemmaksi, kovaäänisemmäksi, jurommaksi, iloisemmaksi, tekevämmäksi tai miksi muutenkaan näin hitaasti tissuttelemalla.

Itse vaan nautin ja jotenkin mielikin rentoutuu punaviinilasillisen jälkeen. Kohta mennään saunaan ja otan sinne ehkä saunaoluen ja olusia saatan juoda enemmältikin viimeistään sitten kun lapset jo nukkuvat. Kännissä kukaan heistä ei tule minua näkemään tänäänkään.

Tissuttelulla on huono kaiku varsinkin lapsiperheessä, mutta kyllä minä uskon siihen, että se voi olla puhtaasti vain siisti ja viaton rentoutumismuoto, ilman että siitä lapset kärsivät.

Skool! =)

[/quote]

Juuri näin minäkin tissuttelun ymmärrän. Meilläkin pieni lapsi (3v) ja olen ottanut tänään neljä olutta päivän aikana (siis ensimmäisen otin klo 10.30 kun aloin tekemään päivänruokaa ja huomiseksi tarkoitettua kakkua) ja lasin punkkua tunti sitten ruualla. Äsken imuroin ja lapsi katsoo pikku kakkosta, mies lähti käyttämään frendiään jossain autolla. Juon tässä varmaan yhden oluen saunan päälle ennenkuin lapsi menee kasilta nukkumaan ja ehkä yhden/kaksi olutta tai lasin tai kaksi punkkua lapsen mentyä nukumaan tai sitten en juo enään yhtään.

Humalassa en ole ollut eikä ole tarkoituskaan. Mies saattaa olla illalla humalassa josta sitten saisin aihetta jäkättää jos haluaisin. Mutta mies ei ole lapsen nähden kännissä ja se on pääasia joten suotakoon hänelle se pieni iltakänni kerran kahdessa kuussa.

Mielestäni suhtaudumme alkoholiin ihan normaalisti, juominen ei ole salassapidettävää, humalahakuista tai täysin kiellettyä.

Vierailija
9/13 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää ei varsinaisesti liity tissutteluun, hiukan liippaa joten vastaanpa kuitenkin.

Käytiin anoppilassa syömässä pitkän kaavan mukaan ja tarjolla oli punaviiniä. Join puolitoista lasillista, senttimäärää en osaa arvoida. Lapset olivat ruokailun ajan ruokapöydässä muun seurueen mukana. Minun lisäkseni yksi toinen seurueen aikuisista otti ruoan kanssa viiniä, lasten isä jätti vällin kun oli autokuskina. Ihan mukavasti meni ruokailu, lapsetkin (2 x 4 v) näyttivät tykkäävän seurustelusta ja jaksoivat olla pöydän ääressä koko aterian ajan. :)

Yleensä ei oteta alkoholia lasten nähden ollenkaan, saunakaljatkin avataan sitten kun lapset ovat nukkumassa. Hiukan juhlavammat ruokailut sukulaisten tai tuttavien kanssa ovat poikkeus, silloin yleensä juodaan viiniä jos on tarjolla. Viinin määrä on tainnut aina olla alle kaksi annosta kaikilla niillä jotka ovat viiniä samassa seurueessa ottaneet.

En pode näistä huonoa omaatuntoa enkä koskaan mieti että onkohan tämä soveliasta. Jos olisi tilanne jossa seurueen kaikki muut aikuiset ottaisivat viiniä tai olutta ruoan kanssa, saattaisin ehkä itse jättäytyä vesilinjalle. En kokisi sitä uhrauksena.

Ei me olla alkoholinkäytöstä (lasten aikaan) varsinaisesti mitään sovittu, käytäntö vain on muotoutunut tällaiseksi. Mulle olisi ihan o.k jos vaikkapa mieheni joisi saunakaljansa lasten läsnäollessa. Itse oten mieluummin vasta sitten kun lapset ovat nukkumassa; voi rentoutua kokonaisvaltaisemmin. :)

Vierailija
10/13 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tissuttelee (valitetttavasti) mies kaikki illat ja viikonloppuisin päivätkin, ja lapset on ihan kotona. Ei se lapsille sinänsä mitään haittaa aiheuta, koska tosiaan juominen on tissuttelua eikä mies tule näkyvästi humalaan. Siis juo yleensä arki-iltaisin 3-5 isoa olutta hitaasti, eikä se tuollaiseen noin 100 kg mieheen juuri vaikuta. Viikonloppuisin tasaista tissuttelua lounaasta iltaan. Minua tissuttelu joskus ärsyttää vaikka en tarkkaan osaa sanoa miksi, koska tosiaan mies ei ole kännissä tai mitään - ehkä ärsyttää lähinnä rahanmeno ja ne hiton tyhjät tölkit. Ja se, etten itse voi millään elää samalla tavalla, ei siitä mitään tulisi jos molemmat vanhemmat tissuttelisivat aina.

Minäkin kyllä joskus silloin kun otan, otan ihan lasten nähden enkä juo juovuksiin itseäni. Mutta mulla sitä tapahtuu tyyliin jouluna ja juhannuksena ja joskus jossain häissä vaikka, en pitkin arkipäiviä tai joka viikonloppu edes tissuttele. Minuun viina vaikuttaakin paljon vahvemmin kuin mieheen, minusta tulee jo tissutteluannoksilla semmoinen vähän etäinen ja vetämätön, kun taas mies jaksaa tehdä kaikenlaista vaikka ottaa olutta.

Vierailija
11/13 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset ovat 10 ja 12 vuotiaat nyt.

Enkä ole niin montaa vuotta tissutellut ja nekin yleensä suunnittelen etukäteen. Tämän kuun toinen tissuttelu tapahtuu sunnuntaina.. mä en tosin silloin tee kotitöitä, joko töllään telkkaria tai istun koneella ja laulaa lallatan kovaa ja korkeelta.

Yhteiset touhut silloin ovat sitä telkkarin tuijotusta, ehkä Singstar turnajaiset.. Niin viimeksi nuo keksi, että jokainen vuorollaan näyttää lempparibiisin Youtubesta. Se oli kivaa. Siis kaikki neljä.. toimii selvinkin päin! :)

Yleensä ovat kyllä kavereidensa kanssa joko linnoittautuneet huoneisiinsa tai kavereilla. Kuten sunnuntaiksi on sovittu kaverikyläilyt, kun pari kaveria on nyt meillä, jos tulee jotain muutoksia, niin isäntä on sitten selvinpäin kotona. Se tissutteli eilen, pelas ja kikatti muiden nelikymppisten kanssa pleikkarilla.

että semmoista lähiöelämää ;D

Vierailija
12/13 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 17:51"]

Meillä tissuttelee (valitetttavasti) mies kaikki illat ja viikonloppuisin päivätkin, ja lapset on ihan kotona. Ei se lapsille sinänsä mitään haittaa aiheuta, koska tosiaan juominen on tissuttelua eikä mies tule näkyvästi humalaan. Siis juo yleensä arki-iltaisin 3-5 isoa olutta hitaasti, eikä se tuollaiseen noin 100 kg mieheen juuri vaikuta. Viikonloppuisin tasaista tissuttelua lounaasta iltaan. Minua tissuttelu joskus ärsyttää vaikka en tarkkaan osaa sanoa miksi, koska tosiaan mies ei ole kännissä tai mitään - ehkä ärsyttää lähinnä rahanmeno ja ne hiton tyhjät tölkit. Ja se, etten itse voi millään elää samalla tavalla, ei siitä mitään tulisi jos molemmat vanhemmat tissuttelisivat aina.

Minäkin kyllä joskus silloin kun otan, otan ihan lasten nähden enkä juo juovuksiin itseäni. Mutta mulla sitä tapahtuu tyyliin jouluna ja juhannuksena ja joskus jossain häissä vaikka, en pitkin arkipäiviä tai joka viikonloppu edes tissuttele. Minuun viina vaikuttaakin paljon vahvemmin kuin mieheen, minusta tulee jo tissutteluannoksilla semmoinen vähän etäinen ja vetämätön, kun taas mies jaksaa tehdä kaikenlaista vaikka ottaa olutta.

[/quote]

Ehkä ei kestä elämäänsä ns. selvinpäin?

Vierailija
13/13 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

12 jatkaa, kun luki muut viestit. Tissuttelu juu ei kännejä, mutta kyllä siitä illan/yön mittaa tulee hiprakkaan. Juopottelen olusta ja/tai siideriä. Silloinhan muksut ovat jo unten mailla. Sen takia juodaan eri päivinä, että jos ns. lähtee lapasesta... voipi kuppilakin kutsua.

Lapset (silloin 7v ja 9v) ovat kerran nähneet mut kännissä, se oli multa todella harkitsematonta, noloa ja vaikka mitä..  Uuden vuoden skumppa mätkähti päähän ja jalkoihin, liukastua kompuroin rakettikatsomossa ja polvi meni sijoiltaan. Eikun sairaalaan uudelleen sijoitukseen. :/ Olihan lasten kanssa selvä mies, äitini miehineen ja anoppi miehineen. Siskon kanssa juotiin kuohuvaa ja voi kamala.. :( Elämäni eka morkkis!

Ei lapset onneksi hätääntyneet, kun eivät ne oikein edes hoksanneet tilannettakaan, kun olivat miesten seurueessa. Aamulla ihmettelivät mun kyynärsauvoja..  Olinkin sitten reilu vuoden juomatta kokonaan, kun häpesin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi