Kävin Prismalla kysymässä töitä ja
...käännyttivät minut vain pois sanoen, ettei enää nykyään edes oteta vastaan niitä, jotka tulevat töitä kysymään vaan käskivät laittamaan hakemusta verkossa. Miksi työnhaku on tehty näin vaikeaksi? Eikö enää todellista yritystä ja aktiivisuutta arvosteta ollenkaan?
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kai mikään kauppa palkkaa enää itse, vaan siitä huolehtivat rekryfirmat.
maailman turhimmat välistävetäjät
Juu, kyllähän Prisman myymäläpäälliköllä olisi aikaa käydä läpi hakemukset ja pystyisi valitsemaan soveliaimmat. Ei tuommoista kannata ulkoistaa. S-Ryhmä palkkaa kesätyöntekijöitäkin vain 14 000. Mitä sitä noitakaan rekryjä keskittämään.
Helppoa se on täyttää sähköinen hakulomake.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mikä siinä on, että sitä verkkohakemusta ei voi täyttää? Miksi pitää periaatteesta toimia toisin kin tuönantaja ohjeistaa?
Voi toki täyttää, mutta sinne se hukkuu satojen muiden hakemusten joukkoon ja työt jää saamatta.
Jää ne duunit saamatta silläkin, kun kyselee töitä niiltä, jotka eivät vastaa palkkauksesta.
Tuhansien hakemusten läpikäynti vie muuten työaikaa ihan samalla tavalla kuin muukin työ, mutta sen aiheuttajista (hakijoista) vain pieni osa tulee tuottamaan yritykselle hyötyä. Oletteko ikinä hoksanneet? Jokainen hakija pidentää sitä aikaa, joka tyypillä menee hakemusten käsittelyyn. Ei ehkä paljon, mutta pidentää kuitenkin. Senkin tyypin palkka on kulu, ja käytetty aika pois muista töistä, vaikuttaa henkilöstörakenteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Netti on kaavakkeita täynnä, ja eikun täyttämään. Ei se vaikeeta ole.
Olen täyttänytkin, mutta mistään ei mitään kuulu. En ajatellut että siinä mitään menettääkään jos käy paikan päällä kysymässä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei noin isoissa paikoissa rekrytoida tuolla tavalla. Pienissä firmoissa tuo voi onnistua, jos yrittäjä on juuri paikalla.
Kysyin työntekijältä, sanoi että kysyy johtajalta ja sieltä suunnalta vastaus oli juuri tuo mitä aloituksessa kerroin. Kyllä se vaan ennen meni niin, että katsottiin hyvällä jos kävi paikan päällä kysymässä. Ap
Meidän Prismassa oli jo tammikuussa standi, jossa luki, että kesäpaikat on täytetty.
Vierailija kirjoitti:
En koskaan sanonut ettenkö laittaisi/olisi laittanut myös sähköisiä hakemuksia. Vaan koska ne eivät tuota tulosta, ajattelin käydä ihan paikan päällä kysymässä. Vaan ei. Ap
Vierailija kirjoitti:
Meidän Prismassa oli jo tammikuussa standi, jossa luki, että kesäpaikat on täytetty.
Jaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En koskaan sanonut ettenkö laittaisi/olisi laittanut myös sähköisiä hakemuksia. Vaan koska ne eivät tuota tulosta, ajattelin käydä ihan paikan päällä kysymässä. Vaan ei. Ap
No nyt tiedät, ettei paikan päällä kysymisestä ole mitään hyötyä.
Rekrytoinnista vastataan ihan eri paikassa kuin prisman infossa. :D
Tietty, jos kysyit, että "onko teillä täällä PrismaLLA töitä tarjota", niin toki saattoivat hieman ihmetellä mitä tarkoitat ja parempi oli ohjata nettiin tekemään hakemus. Jospa selkiytyisi mitä haluat.
Olen saanut jokaisen työpaikkani (5kpl) menemällä mielenkiintoiseen firmaan ja kysynyt kuka päättää työntekijöiden palkkauksesta. Aina on ollut aikaa työhaastattelulle ja kuukauden päästä olen soittanut ja kysynyt työtilannetta niin on kerrottu koska voin aloittaa 👍
M32
Kävin kerran kyselemässä töitä niin vartija oli suunniltaan. Ihmetteli miten olin päässyt ovikoodin läpi virastoon. Sanoin että tupakalla käyneet jättivät oven auki ja muistan myös oven tunnusluvun. Noh työttömänä ollaan.
Mä haen töitä vaan paikanpäältä tai puhelimella. Mitään lomakkeita en ala täyttämään netissä enkä sähköpostia käyttämään.