Ei pitäisi kertoa mitään nimestä ennen ristiäisiä!
Menin kertomaan vauvan nimen ystävälleni, joka selvästi meni vaikeaksi eikä tykännyt nimestä lainkaan. Nyt aloin sitten itsekin epäilemään valintaa...
Nimi jota mietimmeon siis Sanna Maria. Sanna isoäitini mukaan, Maria on miehen edesmenneen äidin nimi.
Ystäväni ehdotti Sara Maria. Mutta tuli taas jotenkin paha mieli tästä, kun oltiin jo ihastuttu vauvan nimeen.
Kommentit (13)
Tietysti se mitä ensin ajattelitte. Sanna Maria on nätti nimi, ja tykkään että ihmiset antaa lapsille normaaleja, ei kikkailtuja nimiä.
Samaa mieltä, ei kannattaisi kertoa. Eikä muiden mielipiteistä kannata välittää.
Ristiäisillä ei ole mitään tekemistä nimenannon kanssa.
Se on hyvä normaali nimi, jonka ihmiset osaa kirjoittaa.
Tuosta nyt tulee tietenkin mieleen Santa Maria eli Pyhä Maria. Oletteko kovinkin uskonnollisia?
Ei tietenkään kaikki tykkää samasta. Sinä tykkäät, joten se on hyvä nimi.
Itse inhoan kaikkia j-kirjaimella alkavia tytön nimiä ja ne on vieläpä niin suosittuja. Jokainen silti antaa sen nimen mistä tykkää.
Jätä noin typerän ystävän mielipiteet omaan arvoonsa. Ei hän päätä lapsenne nimeä.
Minun lapsilleni ei pidetty nimiäisiä (eikä ristiäisiä, koska emme kuulu kirkkoon), vaan molemmilla oli nimi mietittynä valmiiksi ja se annettiin heille heti kun olivat syntyneet. Äitini piti tietenkin ilmoittaa kummankin kohdalla ettei hän pidä nimestä. Ilman että olin kysynyt hänen mielipidettään.
Sanna Mariasta tukee mieleen Sanna Marin ja Neitsyt Maria eli Santa Maria.
Lemppaisin ystävän, jos hänen sanomista tulee paha mieli. Ei siis kutsua ristiäisiin, niin pysyy kaikilla vierailla siellä hyvä mieli.
Sanna Maria