Mitä ruokaa ostaisit yksinasuvana työttömänä viikoksi 15 eurolla?
Olettaen, että kaapissa ei ole korkeintaan kuin jauhoja ja mausteita, eikä hyviä tarjouksia olisi. Mitä ruokia näistä tekisit?
Kommentit (59)
Kaalista, jauhelihasta ja keittojuureksista iso, tiivis keitto, tätä riittää kolmeksi päiväksi.
Liha-makaronilaatikko, parin päivän ruoka.
Kanankoipia riisipedillä, seuraavana päivänä voi paistaa loput riisit ja kanat.
Ostaisin kaurahiutaleita, 10 kananmunaa, margariinia, halvinta näkkäriä/hapankorppuja/tms. ja kuivattuja herneitä/papuja tai jauhelihaa, jos se sattuu olemaan erityisen hyvässä tarjouksessa. Kasviksista kaalia, sipulia, porkkanaa, omenoita tai mikä nyt maksaakaan luokkaa 1e/kg. Lisäksi litra tai pari maitoa, jos rahaa jää.
käy illalla kaupassa niin voi ostaa -60% tuotteina niin budjetti onkin jo 37.5e
Vierailija kirjoitti:
Olin joskus tuossa tilanteessa, ja tippa tulee linssiin pelkästä vitutuksesta traumaattisia muistoja kohtaan, koska Suomen hinnoilla tuollainen viikkobudjetti on silkkaa kidutusta.
En enää halua edes muistella mitä söin :'(
Sitten kun se tilanne vielä jatkuu ja jatkuu, kuten itselle kävi kun opiskelin ja olin sairaana, eikä apua saanut mistään. Puuroa rypsiöljyllä ja perunaa rypsiöljyllä. Siinäpä se. Porkkana oli ylellisyystuote, johon ei ollut varaa. Että vituttaa nää pullamössöt, kun väittää ettei Suomessa ole oikeaa köyhyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin joskus tuossa tilanteessa, ja tippa tulee linssiin pelkästä vitutuksesta traumaattisia muistoja kohtaan, koska Suomen hinnoilla tuollainen viikkobudjetti on silkkaa kidutusta.
Sitten kun se tilanne vielä jatkuu ja jatkuu, kuten itselle kävi kun opiskelin ja olin sairaana, eikä apua saanut mistään. Puuroa rypsiöljyllä ja perunaa rypsiöljyllä. Siinäpä se. Porkkana oli ylellisyystuote, johon ei ollut varaa. Että vituttaa nää pullamössöt, kun väittää ettei Suomessa ole oikeaa köyhyyttä.
Jaa kyllä mä koen että Suomessa saa hyvinkin apua. Jokaiselle on turvattu tietty toimeentulotuki. Tämän lisäksi on diakoniatyötä, ruokajonoja yms. Mistä saa hyvin ruokaa. Täällä kyllä jokainen saa syödäkseen ihan varmasti! Sen eteen vain pitää selvittää asioita..
Tässä minun ehdotus:
Makkarakeitto, makarooni-jauhelihasekoitus ja kasvissosekeitto lämpiminä ruokina viikolle, jokaista ruokaa syö 2-3 päivää. Muina aterioina puuroa, leipää ja jogurttia.
Peruna 1,5e
Sipuli 0,5e
Pakastevihannekset 3pss 1e
Lenkki/makkara 1e
Jauheliha 2,5e
Ruispalat 2e
Margariini 1e
Makarooni 25cent
Puurohiutale 1e
Maito 2l 2e
Jogurtti 2l 2e
Yhteensä 14,75e
Toki hinnat vaihtelee eri kaupoissa, mutta yleensä halppistuotteita löytyy kaikista isommista kaupoista
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
siis nää köyhyydestä valittavathan ovat juuri sitä pullamössöä. Jos ei viiden huntin toimeentulotuella selviä niin ei riitä sanat.
Jauhoista saa taikinajuuren ilman hiivaa.
Näläntunne katoaa kun rokin ääni soi...
Tuolla rahalla syö jo herroiksi. Aamuksi paketti kaurapuuroa eurolla. Eurolla paketti kananmunia. Ruisleipä kolmella eurolla. Pastaa ja perunoita. Jauhelihaa ja vaikka jotain kasviksia lisäksi.
Vierailija kirjoitti:
Tässä minun ehdotus:
Makkarakeitto, makarooni-jauhelihasekoitus ja kasvissosekeitto lämpiminä ruokina viikolle, jokaista ruokaa syö 2-3 päivää. Muina aterioina puuroa, leipää ja jogurttia.
Peruna 1,5e
Sipuli 0,5e
Lenkki/makkara 1e
Jauheliha 2,5e
Ruispalat 2e
Margariini 1e
Makarooni 25cent
Puurohiutale 1e
Maito 2l 2e
Jogurtti 2l 2eYhteensä 14,75e
Toki hinnat vaihtelee eri kaupoissa, mutta yleensä halppistuotteita löytyy kaikista isommista kaupoista
No tää ei kyllä riitä yhdelle ihmiselle! 1 leipä viipale aamulla ja 1dl jugurttia ja sitten kuuden tunnin päästä vähän kasvissosekeittoa ja taas illalla yksi leipäviipale..
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä minun ehdotus:
Peruna 1,5e
Sipuli 0,5e
Lenkki/makkara 1e
Jauheliha 2,5e
Ruispalat 2e
Margariini 1e
Makarooni 25cent
Puurohiutale 1e
Maito 2l 2e
Toki hinnat vaihtelee eri kaupoissa, mutta yleensä halppistuotteita löytyy kaikista isommista kaupoistaNo tää ei kyllä riitä yhdelle ihmiselle! 1 leipä viipale aamulla ja 1dl jugurttia ja sitten kuuden tunnin päästä vähän kasvissosekeittoa ja taas illalla yksi leipäviipale..
Täh?
Jos tekee makkarakeiton paketillisesta makkaraa, kilosta pottua ja pakastevihanneksista, siitä riittää 4-6 annosta eli lounas ja päivällinen ainakin 2 päiväksi. Samoin paketillisesta jauhelihaa ja pussista makaroonia ja 3 ruoka oli kasvissosekeitto loppu potuista ja pakastevihanneksista.
Aamuisin vaikka puuroa ja välipalalla/iltapalalla leipää ja jogurttia. Ruispalapussissa on 24 viipaletta leipää eli 3 viipaletta päivälle ja 2 litrasta jogurttia saa syyä mukillisen päivässä. Minusta tuossa on yhdelle ihniselle oikeinki hyvin ruokaa viikolle. T: Köyhä itsekki
Joku nettimeemi oli varastoinut saunan täyteen sokeria. 15€ saanee noin 25kg.
Makaroni, jauheliha 700g, maito, kananmunia (makaronilaatikko)
Kaurahiutaleita (kaurapuuro)
Keräkaali (ajaa salaatin asemaa, leikkaan isoja paloja ja syön sellaisenaan)
Jauhoja ja kuivahiivaa (sämpylät)
Teepusseja
Halvin margariini sämpylän kanssa
Lidlin hinnoilla näihin menee n.13e.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä minun ehdotus:
Peruna 1,5e
Sipuli 0,5e
Lenkki/makkara 1e
Jauheliha 2,5e
Ruispalat 2e
Margariini 1e
Makarooni 25cent
Puurohiutale 1e
Maito 2l 2e
Toki hinnat vaihtelee eri kaupoissa, mutta yleensä halppistuotteita löytyy kaikista isommista kaupoistaNo tää ei kyllä riitä yhdelle ihmiselle! 1 leipä viipale aamulla ja 1dl jugurttia ja sitten kuuden tunnin päästä vähän kasvissosekeittoa ja taas illalla yksi leipäviipale..
Täh?
Jos tekee makkarakeiton paketillisesta makkaraa, kilosta pottua ja pakastevihanneksista, siitä riittää 4-6 annosta eli lounas ja päivällinen ainakin 2 päiväksi. Samoin paketillisesta jauhelihaa ja pussista makaroonia ja 3 ruoka oli kasvissosekeitto loppu potuista ja pakastevihanneksista.Aamuisin vaikka puuroa ja välipalalla/iltapalalla leipää ja jogurttia. Ruispalapussissa on 24 viipaletta leipää eli 3 viipaletta päivälle ja 2 litrasta jogurttia saa syyä mukillisen päivässä. Minusta tuossa on yhdelle ihniselle oikeinki hyvin ruokaa viikolle. T: Köyhä itsekki
Niin tuosta määrästä syö makkarakeittoa 2 pv ja jauhelihamakaronimössöä 2 pv vielä jää kolme päivää ja sitä ei kyllä kauhean hyvin tuolla peruna/ vihanneskeitolla pärjää.
Jos ajattelee että syö vaikka 1 makkaran ja kolmeperunaa ja vähän kasviksia joka aterialla, samoin jauhelihaa on raakana 100g per ateria.
Mä jättäisin lihan ostamatta tuolla budjetilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä minun ehdotus:
Peruna 1,5e
Sipuli 0,5e
Lenkki/makkara 1e
Jauheliha 2,5e
Ruispalat 2e
Margariini 1e
Makarooni 25cent
Puurohiutale 1e
Maito 2l 2e
Täh?
Jos tekee makkarakeiton paketillisesta makkaraa, kilosta pottua ja pakastevihanneksista, siitä riittää 4-6 annosta eli lounas ja päivällinen ainakin 2 päiväksi. Samoin paketillisesta jauhelihaa ja pussista makaroonia ja 3 ruoka oli kasvissosekeitto loppu potuista ja pakastevihanneksista.Aamuisin vaikka puuroa ja välipalalla/iltapalalla leipää ja jogurttia. Ruispalapussissa on 24 viipaletta leipää eli 3 viipaletta päivälle ja 2 litrasta jogurttia saa syyä mukillisen päivässä. Minusta tuossa on yhdelle ihniselle oikeinki hyvin ruokaa viikolle. T: Köyhä itsekki
Niin tuosta määrästä syö makkarakeittoa 2 pv ja jauhelihamakaronimössöä 2 pv vielä jää kolme päivää ja sitä ei kyllä kauhean hyvin tuolla peruna/ vihanneskeitolla pärjää.
Jos ajattelee että syö vaikka 1 makkaran ja kolmeperunaa ja vähän kasviksia joka aterialla, samoin jauhelihaa on raakana 100g per ateria.
Keitossa kyllä riittää vajaa puolikas makkara per nokka per ateria ja jauhelihaa makaroonilaatikossa 50-75 g per ateria. Ja menee ihan suositusten mukaan. Toki tuon jauhelihan voi vaihtaa härkäpapurouheeseen niin tulee proteiinia enemmän samalla rahamäärällä. Toki ihmisen paino ja aktiivisuus vaikuttaa energiantarpeeseen.
Mun ostokset
Maito
10kpl munapaketti
Margariini
Jauheliha
Nakkipaketti
2kg peruna
1kg porkkana
2 kpl sipuli
2 kpl hiiva
2 pss makaronia
1 kg onenoita
Kaurapuuropakwtti
1kg kanankoipia
Öljypurkki
Mausteita oon hamstrannu hesestä (suola, pippuri ja grillimauste)
Näillä ajattelin elää viikon ja rahaa meni 15€