Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko muoti-ilmiö olla "huono äiti"?

Vierailija
29.03.2013 |

onko näin?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkenna mitä tarkoitat huonolla äitiydellä.

Vierailija
2/14 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaa vähän, että mitä tarkoitat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarkenna sen enempää, jokainen päätelköön itse. Mutta onko se muotia?

Vierailija
4/14 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko muoti-ilmiö tehdä järjettömiä avauksia vauvapalstalle?

Vierailija
5/14 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole muoti-ilmiö. Ihanaa, että ei tarvitse esittää täydellistä vanhempaa. Vaikka tekisi parhaansa, kaikki ei silti aina mene putkeen. En asu Suomessa, ja tässä maassa on erittäin tärkeää, miltä asiat näyttävät ulospäin. Kellekään ei tulisi mieleenkään sanoa toisille vanhemmille, jos toimii jossain asiassa huonommin/laiskemmin kuin "pitäisi". 

Vierailija
6/14 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tervettä vastapainoa tiukkapipoiselle suorittaja äitityypille, joka ei itse voi hyvin eikä hänen perheensä.

Hölläillään muulloinkin kuin perjantaina ;)

Vierailija
7/14 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On muotia olla huono äiti! Siinä näytetään rohkeasti, että minä uskallan, minä voin, minulle ei kukaan voi mitään, kun päätän laiminlyödä lastani ja osoittaa, että olen ensisijaisesti minä. Lapsi ei kärsi siitä, että teen mitä tahdon, sillä kun äiti voi hyvin, voi lapsi hyvin.

Valitettavasti niin ei ole. Lapsi tarvitsee äitiään ihan eri tavalla kuin nykynaisista "huonot äidit" haluavat tarvitsevan. Kertoessaan ääneen olevansa muuta kuin suorittajaäiti yleensä kertoo myös sen, että lapseni voi huonosti, mutta v****ako minä siitä välitän.

Vierailija
8/14 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on muotia olla maailman paras äiti, vaikka riittävän hyvä äiti olisi lapselle paraempi vaihtoehto kuin joka asiassa nipottava ja suorittava vanhempi.

Vierailija
9/14 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa, tämä on niin katsojasta riippuvainen määritelmä mikä on huono tai hyvä äiti. Näissä keskusteluissa tupataan suosia mustaa ja valkoista eli ääripäitä. Joko toitotetaan huonoista laiminlyövistä, ongelmaisista äideistä tai soimataan perfektionististä suorittajanipottaja äitityyppiä.

Toivoisin että muotia olisi niin nyt kun tulevaisuudessakin sijoittua sinne välimaastoon riittävän hyväksi ja rennon epätäydelliseksi äidiksi.

Vierailija
10/14 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no, onko muotia olla äiti, joka vie lapsensa päivähoitoon vaikka itse kotona? Onko muotia olla äiti, joka jättää pienen lapsen ja lähtee viikoksi lomalle? Onko muotia olla äiti, joka huutaa lapsilleen? Muotia olla äiti joka ei jaksa lastaan?

Tämä ei tarkoita mt-ongelmaisia äitejä tai perheitä,joissa vakavia ongelmia, mm.ls-tapauksia.

Vaan ns.normiäitejä, jotka laittavat itsensä lasten edelle. Onko se muotia, tai ainakin hyväksyttävämpää?

Ja isiä en ota tähän keskusteluun, isistä voi avata toisen ketjun halutessaan

Vierailija
11/14 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä jos "huono äiti" on lainausmerkeissä niin se tarkoittaa eriasiaa kuin huono äiti. Nykyään isät ottavat enemmän vastuulleen lasten hoitoa, jolloin äideille jää ns. omaa aikaa. Äidin ei tarvitse enää antaa kaikkea aikaa lapsilleen ja perheelleen. Äideillä voi olla myös omaa elämää, sitä se "huono äitiys" on. Ja edellä mainittu on muotia, sillä se on ensimmäistä kertaa mahdollista lähdes kaikille.

Vierailija
12/14 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

se, että isät osallistuvat on positiivista, mutta yhä edelleen perheissä riidellään ajankäytöstä ja jopa siitä kuka lapsia hoitaa kun oikein kukaan ei lasten kanssa jaksaisi olla. 

Eli onko tämä huono äitiys muotia? Moni on vastannut, että on ja moni, että ei, mutta perusteluja?

Vierailija
13/14 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No eipä ne 70-80 -äiditkään juuri loistaneet varhaiskasvatuskyvyillään... Vapautta lapsilla oli, mutta eivät silloin ollut suorittajavanhemmuutta olemassakaan. Silloin oli "muotia" antaa lasten olla vaan ja kasvaa. Nykyään vanhemmuus on HALLUSSA, ei hukassa, eli se on se muoti-ilmiö. Lapsista ei ole koskaan historiassa huolehdittu niin hyvin kuin länsimaisissa yhteiskunnissa 2000 -luvulla.

Uutena muoti-ilmiönä on sitten suorittajavanhemmuuden kritisointi ja "riittävän hyvä vanhemmuus", mikä ei siis tarkoita huonoa vanhemmuutta, vaan pipon löysäämistä ja järjen käyttöä. Kaikkea ei tarvitse suorittaa koko ajan, lapsi ei kuole eineslihapulliin, korvikemaitoon, sisäleikkipäivään tai siihen, että saa joskus pelata pleikkaa kuusi tuntia putkeen. Perusasiat kun on kunnossa voi välillä ottaa ihan rennosti ja lötkösti vaan.

[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 13:40"]

no, onko muotia olla äiti, joka vie lapsensa päivähoitoon vaikka itse kotona? Onko muotia olla äiti, joka jättää pienen lapsen ja lähtee viikoksi lomalle? Onko muotia olla äiti, joka huutaa lapsilleen? Muotia olla äiti joka ei jaksa lastaan?

Tämä ei tarkoita mt-ongelmaisia äitejä tai perheitä,joissa vakavia ongelmia, mm.ls-tapauksia.

Vaan ns.normiäitejä, jotka laittavat itsensä lasten edelle. Onko se muotia, tai ainakin hyväksyttävämpää?

Ja isiä en ota tähän keskusteluun, isistä voi avata toisen ketjun halutessaan

[/quote]

Vierailija
14/14 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se tavallaan. On huono äiti -blogia ym. Mielestäni se on hyvä asia, jos ei tarvitse olla olevinaan täydellinen tai kaikitietävä tai pitää aina menee hyvin -kulisseja pystyssä. Silloin se on lapsen etu. Tällainen "huono äiti" ei tietenkään ole oikeasti huono.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi viisi