Vauvan nukuttaminen ulkona pelottaa. Oonko ihan hysteerinen?
Me ollaan vasta muutettu omakotitaloon ja olen tottunut käymään ainakin yhet vauvan päikkärit vaunuilemassa ulkona. Vauva tykkääki nukkua ulkona ja nukkuu aina pitkät päikkärit ulkona. Nyt ongelmana on se, että mulla pelottaa jättää vauva tonne ulos jatkamaan päikkäreitään, kun itse tulen sisälle. Laitan tietenkin aina itkuhälyttimen päälle. Olenko jotenki hysteerinen? Tuosta pihatieltä näkee suoraan vaunut, vaikka tie ei mikään kovin vilkas ole, mutta kuitenkin on liikkujia. Miten te muut omakotitalo ja rivariasujat teette?
Kommentit (29)
No en jättäisi ilman sitä hyttysverkkoa, itkuhälytintä ja kunnollista jarrua rattaissa. Mutta muuten kyllä lapset ovat aina nukkuneet parhaiten ulkona ja itkuhälytin on kyllä tosi tarkka. Siitä kuuluu kyllä tuulen henkäyskin.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 12:57"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 12:54"]
Mä pelkäisin että joku nisti vie sen muksun.
[/quote]
Siis miksi joku narkomaani varastaisi vauvan? Harvoin ne edes missään omakotilähiöissä liikkuu.
[/quote]
Nimenomaan, mitä helvettiä nisti tekee vauvalla? Nidet ei ole tajunnut ees vielä viedä Pelkkiä Vaunuja (niiden uudelleen myyntiarvohan, tietenkin merkistä/kunnosta riippuen, voi olla tosi hyvä -> rahaa kamaan). Vähiten mä jossain omakotitaloalueella nistejä pelkäisin, pedot, psykot, mielenvikaiset yms on paljon todennäköisempiä uhkakuvia Westwndiä myöten.
Ei kissat vaunuihin mene mutta rotat kyllä.
Aika montakin vauvaa on hoidettu rotanpureman vuoksi. Siinä on verenmyrkytysvaara ja voi toki jäädä kosmeettista haittaakin loppuiäksi.
Eikä nuo ole ollenkaan niin harvinaisia kuin jutussa väitetään. Meidänkin kunnassa oli vastaava tapaus 3 v sitten. Se perhe ei vaan halunnut julkisuutta.
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/ilkka-rotta-puri-vauvaa-kasvoihin/2012/01/1486129
Voi hyvää päivää ! Onko kellään tietoa paljonko Suomessa on avopotilaita ? Jos joku pipipää on menettänyt lapsensa ja sitten näkee vaunut yksin, voihan tällä kilahtaa päässä . Ja ei se itkuvarotin paljoa päästä ylimääräisiä ääniä, jos pipipää otta itkuhälyttimen pois vaunuista ja lähtkävelee vauvan ja vaunujen kanssa.
mun ystävä Amerikasta oli käymässä meillä ja paljon käveltiin ympäri ämpäri . Kun näki ekan kerran yksinäiset vaunut oli automaattisesti soittamassa poliisit heitteille jätöstä. Oli aivan kauhuissaan kun kerroin PMMP meillä normaalia. Jättäkää vaan ketkä pidätte sitä turvallisena mutta turha itkeä jos jotain tapahtuu .
Paljon todennäköisempää on jäädä vaunuineen auton alle kun lykkii tuolla pitkin katuja. Miten uskallatte ottaa sellaisen riskin? Tai voi tulla kolari kun vauva on autonne kyydissä. Turha sitten itkeä jos jotain sattuu kun itse tekee vauvan tänne vaaralliseen maailmaan. Tietoinen riski!
juopot ja muut sekopäät ovat pääsääntöisesti lapsille hyvin ystävällisiä. Keskustelun tason perusteella antaisin kohta oman lapseni mieluummin pultsarille hoitoon kuin yhdellekään hyperventiloivalle paranoidille palstatärisijälle.
Ma luulen, etta naissa sieppaus- ym. tapauksissa kauhua herattaa nimenomaan tilanteen kamaluus, ei niinkaan todennakoisyys. On aivan valtavan paljon todennakoisempaa, etta joudutte molemmat autokolariin ja kuolette matkalla ruokaostoksille kuin etta lapsesi siepattaisi kotipihastasi. Sita nyt vaan tapahtuu todella harvoin. Tilanteen kamaluus saa vaan ihmiset reagoimaan siihen niin voimakkaasti, vaikka jarjella ajatellen se tarpeetonta onkin.
Hyttysverkko on ihan eri asia kuin kissaverkko! Ei hyttysverkot pidättele kissoja ym. Kissaverkko on vahvempaa verkkoa, mitä ei kissat ja muut pedot pysty repimään rikki.
Itse laitoin vaunut aina keittiön ikkunan alle, siitä oli suora näköyhteys vauvaan ja sai puuhailla ja siivota keittiössä ja juoda kahvit rauhassa, ja vauva oli koko ajan näköpiirissä.
Mä en ikinä ikinä jättäisi vauvaa ulos nukkumaan yksin. Ihan sama millainen asuinalue, omakotitalo tai kesämökki, en ikinä enkä koskaan missään tilanteessa.
No ei ne kissat nyt ihan verkkoja repimällä ole vaunuihin menossa... jotain rajaa hei mielikuvituksellekin...
Mulla oli itkuhälyttimenä Cobran radiopuhelimet, ja toimi tosi hyvin. Paras paikka pitää hälytintä oli mulla ainakin kuomun päällä siellä hyttysverkon ja läpän välissä, kun sattui olemaan sellaiset vaunut, missä oli siinä päällä luukkuhomma. Hälytin otti äänet tosi herkästi ylöspäin suoraan.
Molemmat lapset nukutin ulkona, nukkuivat pihalla paljon paremmin kuin sisällä. Joku tivasi, että miksi pitää ulkona nukuttaa. Miksi ei? Saa samalla raitista ilmaa ja happea, ei siihen kuole, kun on sopivasti vaatetta päällä. Raittiissa ja hapekkaassa ilmassa nukkuu paljon paremmin. Toki oli aina verkko vaunun edessä, pakkasella vielä joku peitekin edessä, ettei raaka ilma mene vaunuun. Kyllä jokainen äiti varmasti osaa tunnustella vauvan unien jälkeen, onko raajat, niska ja kasvot pysyneet lämpiminä.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 17:24"]
Ei kissat vaunuihin mene mutta rotat kyllä.
Aika montakin vauvaa on hoidettu rotanpureman vuoksi. Siinä on verenmyrkytysvaara ja voi toki jäädä kosmeettista haittaakin loppuiäksi.
Eikä nuo ole ollenkaan niin harvinaisia kuin jutussa väitetään. Meidänkin kunnassa oli vastaava tapaus 3 v sitten. Se perhe ei vaan halunnut julkisuutta.
http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.shtml/ilkka-rotta-puri-vauvaa-kasvoihin/2012/01/1486129
[/quote]
Oravatkin menee ja mä pelkään harakoita, kun niitä on täällä ihan hirveesti.
Tiedän kyllä yhden vauvan, jonka kissa raapi aika ikävän näköisesti. Nopeasti se kissakin raappaisee, vaikka heti kun kuulee itkun menisikin paikalle.
Meillä on se metallinen verkko ja itkuhälytin. Ihmisiä mun ei täällä maalla tarvii pelätä.
Jos sulla on kerta itkuhälytin, niin siitähän kuuluu kaikki äänet tosi hyvin.
Laita vaunujen sisäpuolelle sisälle mennessäsi joku pieni kello roikkumaan. Niin varmasti kuulet jos joku vaunuja vähänkin heiluttaa. Ja varsinkin jos vielä on kissaverkko ja hyttysverkko päällä, niin niitä ei niin vaan saa pois ilman, että vaunut heiluu ja kello kilisee.
Etkö saa vaunuja niin, etteivät näy kadulle?
Ei silti, niin ne näkyy meilläkin. Mutta itkuhälyyttimestä kuuluu hyvin jos joku koskee vaunuihin ja näen ne myös ikkunasta joten en pelkää.
Onhan niitä vauvoja vaunuineen viety. Eihän tästä edellisestä ole kai kun n.3 vuotta aikaa. Kissat ja oravat ovat uteliaita... Ei ole kiva löytää vauvaa tukehtuneena, kun kissa on hakenut lämmintä nukkumapaikkaa....
Harvinaistahan se toki on, että mitään tapahtuu.
ps.oma lapseni ei nukkunut ulkona
[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 12:54"]
[/quote]
Siis miksi joku narkomaani varastaisi vauvan? Harvoin ne edes missään omakotilähiöissä liikkuu.
Laita ne vaunut ainakin sellaiseen paikkaan, ettei räystäältä tippuva lumi pääse putoamaan päälle. Niinkin on käynyt. Muistatteko vielä lööpit? Tai siitä vaunuista kadonneesta vauvasta, joka löytyi lumihangesta?
[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 12:57"]
Onhan niitä vauvoja vaunuineen viety. Eihän tästä edellisestä ole kai kun n.3 vuotta aikaa. Kissat ja oravat ovat uteliaita... Ei ole kiva löytää vauvaa tukehtuneena, kun kissa on hakenut lämmintä nukkumapaikkaa....
Harvinaistahan se toki on, että mitään tapahtuu.
ps.oma lapseni ei nukkunut ulkona
[/quote]
Sen kyllä kuulee hälyyttimestä selvästi, jos joku elukka menee vaunuihin. Niin hiljaa ei pysty kissakaan liikkumaan. Hysteriaa.
Kiitos vastanneille! Mulla justiinsa kummitteli se juttu, kun se yksi vauva oli viety ja piilotettu lumihankeen. Pitääkin hankkia se hyttysverkko vaunuihin varsinkin nyt kun kesä on tulossa ja se itkuhälytin johon saa kuvan mukaan. Ja asettaa esteitä vaunujen eteen. Ehkä näillä saisin mielenrauhan. T:AP