Kenelle tämmöiset kämpät on tehty??
https://www.etuovi.com/kohde/k79324
Keittiö vain olkkarin yhdellä sivulla, vaikka kuva hämäävästi muuta väittää. Minne tuolla laittaisit telkkarin? Makkari niin pieni, että mahtuuko tuolta jalkopään ja seinän välistä edes kävelemään??
Kommentit (62)
Kaupunkien on vain kasvettava, etenkin keskustasta. Se, ettei itsemaksavilla ole niissä varaa enää asua kuin koirankopeissa ei ole estä tai hidaste.
Lapseton siskoni muutti just tuollaiseen. Kokkaa harvemmin eikä aina muutenkaan juuri kotona ole.
Meillekin tuo toimisi eläkepäivinä kaupunkitukikohtana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä huonosti suunniteltu pohja.
Ansiokasta sinänsä noin pieniin neliöihin mahduttaa kaksio, jossa inva-mitoitettu kylppäri ja eteinen sekä kohtuullisesti keittiökalustetta. Mutta joo, miksi on pitänyt yrittää kaksiota, alkovillinen yksiö olisi noilla neliöillä järkevämpi.
Omin silmin nähtynä noin pieni kaksio on aivan järjetön näky. Kävin oman lapseni kanssa katsomassa muutamaa asuntoa ja yksi niistä oli 32m2 saunallinen kaksio. Meinasin kuolla nauruun siinä hallin kokoisessa kylppärissä kun muu asunto oli komeron kokoinen. Joo, ymmärrän invamitoitukset, mutta mitä iloa sitä isosta eteisestä ja kylppäristä on jos pyörätuolilla ei mahdu makkariin?
Minäkin osaan linkittää myynti-ilmoituksen!
Vierailija kirjoitti:
Auts, 49m2 kolmiossa. Siinähän on oikein perheasunto.
Yks mikä on pistänyt silmään on se, että nykyään kaikki talot tehdään vuokratonteille.
Vierailija kirjoitti:
Heh tsekatkaa tämä: https://old.etuovi.com/kohde/k69329?sc=M1356175746&pos=1
Periaatteessa ei keittiötä ollenkaan. En edes yksinasujana suostuisi asumaan näin epäkäytännöllisessa asunnossa, johon on väkisin tehty lisähuone.
Mahtaa olla surkean pienet huoneet, jos alle 50 neliöön on ympätty 3 huonetta! Ja hintaa noin suolaisesti, vaikka on jossain hevon Oulussa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä huonosti suunniteltu pohja.
Ansiokasta sinänsä noin pieniin neliöihin mahduttaa kaksio, jossa inva-mitoitettu kylppäri ja eteinen sekä kohtuullisesti keittiökalustetta. Mutta joo, miksi on pitänyt yrittää kaksiota, alkovillinen yksiö olisi noilla neliöillä järkevämpi.
Omin silmin nähtynä noin pieni kaksio on aivan järjetön näky. Kävin oman lapseni kanssa katsomassa muutamaa asuntoa ja yksi niistä oli 32m2 saunallinen kaksio. Meinasin kuolla nauruun siinä hallin kokoisessa kylppärissä kun muu asunto oli komeron kokoinen. Joo, ymmärrän invamitoitukset, mutta mitä iloa sitä isosta eteisestä ja kylppäristä on jos pyörätuolilla ei mahdu makkariin?
Jos henkilö jotuu pyörätuoliin niin ei kantavan väliseinän poistaminen on varsin helposti toteutettavissa. Kylppärin muutos isommaksi olisikin jo sitten isompi homma.
-arkkitehti-
Vierailija kirjoitti:
Voin vain kuvitella, millainen pujottelu on mennä yöllä vessaan törmäämättä mihinkään.
Kun olin nuori, minulla oli aina tv sängynpäädyssä.
Kun olen keski-ikäinen, tv on ikävä kyllä olohuoneessa.
Kun lapseni lähtee pois ja saan taas oman makuuhuoneen, tv siirtyy sinne.
.
Miksi tv:n pitäisi olla olohuoneessa???
Onko tuo joku uusi trendi tehdä minikokoiseen makuuhuoneeseen kaksi ovea? Ehkä tämän suunnittelun kukkasen avulla on onnistuttu taas nipistämään neliöitä. Tuossa linkitetyssä kolmiossa vessa on lähes yhtä suuri kuin asunnon makuuhuoneet.
Vierailija kirjoitti:
Kun olin nuori, minulla oli aina tv sängynpäädyssä.
Kun olen keski-ikäinen, tv on ikävä kyllä olohuoneessa.
Kun lapseni lähtee pois ja saan taas oman makuuhuoneen, tv siirtyy sinne.
.
Miksi tv:n pitäisi olla olohuoneessa???
Eikö sinulla käy koskaan vieraita? Muutenkin sohvalla on paljon parempi istua pidempiä aikoja kuin sängyssä
Vieraiden kanssa kannattaa tehdä jotain ihan muuta ku katsoa telkkua
Itseäni asunnossa häiritsee eniten se, että vessaan kuljetaan naulakon ohi mikä tarkoittaa talvella kastuneita sukkia.
Itselleni yksinasuvana sinkkuna kelpaisi. Hinta on Porin lääväksi kyllä ihan järkyttävä, tuolla hinnalla saa samanlaisen kämpän Helsinkiläisestä lähiöstä.
Asun itse saman tyyppisessä asunnossa, mutta yksiössä eli olohuone, makuuhuone, keittiö ja eteinen on yhyä suurta tilaa. Jääkaappi on vaatenaulakon vieressä ja tuulikaapista astun suoraan keittiönurkan ja eteisen yhdistelmään.
Ihan hyvin täällä mahtuu olemaan, mutta kaipaan kyllä kunnon keittiötä ja erillistä makuuhuonetta. Keittiö on yllättävän tilava, mutta silti kaipaisin kaappitilaa. Tämä keittiö olisi sopiva jollekin konmarittajalle tai jollekkin muulle minimalistille, joka omistaa yhden lautasen ja pari lusikkaa. Ei sovi tällaiselle, jolla on useampi astiasto ja joka keräilee astioita.
Tänne on myös vaikea saada mahtumaan sohvaa ja tarpeeksi hyllyjä kirjakokoelmalleni.
Nämä asunnot sopii sellaiselle, joka ei keräile mitään ja joka nauttii, kun ympärillä ei ole tavaraa.
Jaa, minusta tuo olisi tosi kätevä. Yksinasujana yksiön neliöt on mulle ainakin just sopivat, mutta tylsää siinä on makuutilojen sijaitseminen oleskelutilassa. Kaksioiden makkarit taas tuntuu usein hukkaneliöiltä, kun siellä nyt vaan nukutaan. Eli tossa olisi just kivasti oleskelutila, jossa vieraatkin voi olla eikä niitä tarvitse laittaa omalle sängylle istumaan. Telkkaria mulla ei ole koskaan ollut, on täydellinen WT-kapistus.
Vierailija kirjoitti:
Itse en ostaisi asuntoa, jossa ei ole erillistä keittiötä. Uusia asuntoja kun katsoo, niin lähes poikkeuksetta keittiö on tungettu olohuoneen yhdelle seinälle. Näissä asunnoissa ei siis käytännössä ole olohuonetta lainkaan, vaan ainoastaan vähän tavallista suurempi keittiö. Ilmeisesti muut kuitenkin tykkäävät tästä, kun tällaiset asunnot menevät kaupaksi.
Kyllä minä ainakin tykkään. Haluan että asunnossa on tupakeittiö ja erillinen makuutila ja vähän neliöitä. Just täydellinen mulle.
Olen asunut tuollaisessa ysärillä hetken aikaa vuokralla.
Sänky oli 90-senttinen. Vessa oli iso. Säilytystilaa ei missään.
Pienessä tupakeittiössä ei voinut laittaa ruokaa, koska käryt jää kerrostalossa pyöriin asuntoon. (Rivarissa voisi vetää käryt liesituulettimella ulos, krs-talossa.)
Kyllä se nuorella yksinasujalla meni.
Sekin, että oli pikkukaupungin laidalla. Vuokra korkea, koska kaksio.
Itse en ostaisi asuntoa, jossa ei ole erillistä keittiötä. Uusia asuntoja kun katsoo, niin lähes poikkeuksetta keittiö on tungettu olohuoneen yhdelle seinälle. Näissä asunnoissa ei siis käytännössä ole olohuonetta lainkaan, vaan ainoastaan vähän tavallista suurempi keittiö. Ilmeisesti muut kuitenkin tykkäävät tästä, kun tällaiset asunnot menevät kaupaksi.