Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tapahtuuko tällästä penkomista oikeasti

Vierailija
29.03.2013 |

http://www.demi.fi/keskustelut/suhteet/vittu-ku-mun-huonetta-taas-pengotaan

vaikea kuvitella että itse olisi penkomassa teininsä kamoja, ihmetyttää.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun asuin opiskeluaikana solukämpässä ajattelin ettei huoneeni ovea kannata laittaa lukkoon siksi ajaksi kun käyn suihkussa. Hiippailen sitten kesken suihkun alastomana hakemaan huoneestani pyyhettä jonka unohdin ottaa mukaan ja löydän yhden kämppiksistäni penkomasta huonettani. Ei s...tana. Valitettava tosiasia on se, että sekopäitä on olemassa ja niihin kannattaa varautua. Eikä muuten kannata hyväuskoisesti uskoa, että se heidän sekopäisyytensä rajoittuisi vain yhdelle elämänalueelle.

Vierailija
2/11 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä pojan tyttöystävä penkoo tavaroitani. Ikää on jo yli 20v, mutta aina käydessään meillä etsii tilaisuutta tutkia kaapit ja laatikot. Vessasta katoaa naamarasvaa ja hoitoainetta, jopa kodinhoitohuoneen pyykkikaappeja tonkiin, jos silmä välttää. Nykyisin en päästä häntä silmistäni, koska en todellakaan halua, että joku tutkii tavaroitani.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vertaisi tuntematonta teinikämppistä omaan vanhempaan.

Tottakai vanhemmalla on oikeus käydä lapsen taskuilla ja huoneessa! Niin kauan kun lapsi on ala-ikäinen niin vanhempi on tästä vastuussa, ikävää, eikö? Muuten puhutaan joko piittaamattomuudesta tai vapaasta kasvatuksesta.

Sekin on mielenkiintoinen yksityiskohta että nuori tietää äidin myllänneen huoneen, väittää että sängylle jäi "pari paitaa" ja ilmeisesti äidin puolustus on että se pitää siivota.

Joten SIIVOSIKO äiti huonetta, tutki tavaroita (miten tunnollisuus liittyy tähän, ei ole tainnut lapsi kuulla että kilttikin voi tehdä tyhmyyksiä) vai sotkiko äiti jos kerran myllersi -huomaa tyttären kertoma siisti huone jossa pari paitaa.. :)

Elämä on joskus nuoren vaikea tajuta, mutta vanhemman oikeus on tutkia päiväkirjojakin jos niin tarttee. Ymmärrän että tätä on vaikea tajuta ehkä mutta ei se tee sitä ilkeyttään.

Vierailija
4/11 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mun äiti aina uteliaana penkoi kaiken kun olin teini. Meni sinne huoneeseen siivoamisen varjolla kun olin pois kotoa ja tutki tosiaan kaiken, ja jos löysi esim. päiväkirjan tai muuta kiinnostavaa, tutki ja vielä saattoi kommentoida niistä mulle. Oli tosi nöyryyttävää. Ja ei auttanut että itse siivosi huoneensa, äiti penkoi silti, meni uudelleen muka siivoilemaan tekosyyllä "ei ole siivottu tarpeeksi hyvin" mutta ei mitään siivonnut, penkoi vaan jos löytyisi jotain kiinnostavaa. 

Vierailija
5/11 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei tosiaan ole vanhemmalla oikeutta penkoa nuoren tavaroita.

Voi tulla yllätyksenä, mutta nuorikin tarvitsee omaa yksityisyyttään.

Vierailija
6/11 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut linkkiä, mutta kyllä tosiaan penkomista varmaan tapahtuu. Erään kerran olin aika järkyttynyt soluasunnossa asuessani (huoneen ovi siihen mennessä aina lukitsematta), kun huoneestani löytyi kämppiksen hiusharja ja housut palatessani opiskelupäivän jälkeen kotiin. Sen jälkeen pidin aina oveani lukossa.

Vierailija
7/11 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 18:00"]

En vertaisi tuntematonta teinikämppistä omaan vanhempaan.

Tottakai vanhemmalla on oikeus käydä lapsen taskuilla ja huoneessa! Niin kauan kun lapsi on ala-ikäinen niin vanhempi on tästä vastuussa, ikävää, eikö? Muuten puhutaan joko piittaamattomuudesta tai vapaasta kasvatuksesta.

Sekin on mielenkiintoinen yksityiskohta että nuori tietää äidin myllänneen huoneen, väittää että sängylle jäi "pari paitaa" ja ilmeisesti äidin puolustus on että se pitää siivota.

Joten SIIVOSIKO äiti huonetta, tutki tavaroita (miten tunnollisuus liittyy tähän, ei ole tainnut lapsi kuulla että kilttikin voi tehdä tyhmyyksiä) vai sotkiko äiti jos kerran myllersi -huomaa tyttären kertoma siisti huone jossa pari paitaa.. :)

Elämä on joskus nuoren vaikea tajuta, mutta vanhemman oikeus on tutkia päiväkirjojakin jos niin tarttee. Ymmärrän että tätä on vaikea tajuta ehkä mutta ei se tee sitä ilkeyttään.

[/quote]

Päiväkirjan lukeminen ei taida olla vanhemman oikeus etenkään, jos päiväkirja on piilotettu ja löytyy vain penkomalla. Tutulla teinillä oli tapana kirjoittaa päiväkirjaa, jossa valehteli kaikenlaista vain siksi, että tiesi äidin päiväkirjaa lukevan. Äiti joutui aika noloon asemaan, kun tyttö päiväkirjassa kertoi jostain tutusta miehestä, joka muka oli kysellyt äidistä tuodessaan tyttöä kotiin harrastuksesta jne. Äiti sitten innoissaan jututtamaan ko. miestä, joka oli ihan ihmeissään koko asiasta.

Vierailija
8/11 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kenelläkään ei ole IKINÄ oikeutta lukea KENENKÄÄN päiväkirjaa tai penkoa tavaroita. Siis ihan käsittämätöntä.. Jos oma äitini olisi aikoinaan minun tavaroitani kaivellut olisin itsekkin mennyt hänen kaappinsa myllertämään!

Vierailija
9/11 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 17:38"]

Kun asuin opiskeluaikana solukämpässä ajattelin ettei huoneeni ovea kannata laittaa lukkoon siksi ajaksi kun käyn suihkussa. Hiippailen sitten kesken suihkun alastomana hakemaan huoneestani pyyhettä jonka unohdin ottaa mukaan ja löydän yhden kämppiksistäni penkomasta huonettani. Ei s...tana. Valitettava tosiasia on se, että sekopäitä on olemassa ja niihin kannattaa varautua. Eikä muuten kannata hyväuskoisesti uskoa, että se heidän sekopäisyytensä rajoittuisi vain yhdelle elämänalueelle.

[/quote]Miten tuo jatkui? :D

Vierailija
10/11 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 17:52"]Meillä pojan tyttöystävä penkoo tavaroitani. Ikää on jo yli 20v, mutta aina käydessään meillä etsii tilaisuutta tutkia kaapit ja laatikot. Vessasta katoaa naamarasvaa ja hoitoainetta, jopa kodinhoitohuoneen pyykkikaappeja tonkiin, jos silmä välttää. Nykyisin en päästä häntä silmistäni, koska en todellakaan halua, että joku tutkii tavaroitani.
[/quote]

Ootko varma ettei ole etsinyt esimerkiksi pyyhettä tai muuta kaapeista kun on käynyt "tonkimassa"? En itse ainakaan ole kiinnostunut kenenkään kaverinkaan vanhempien kaappien sisällöistä ellen sitten tarvii jotain, esimekiksi kaveri itse käskenyt hakea pyyhkeen jostain kaapista kun olen menossa suihkuun? Ihan kun siinä sitten löytäisi oikean kaapin heti?

Vierailija
11/11 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnustan, että olen utelias "penkoja". En ole ylpeä siitä, mutta minua kiinnostaa kauheasti ihmisten vaate-, ruoka- ja lääkekaappien ym. sisältö. Olen kuitenkin hyvin huolellinen ja varovainen, katselen vain, en sekoita enkä myllää enkä tietenkään varasta mitään. Uskoisin, että meitä on enemmänkin, joita kiinnostaa niin sanotusti kurkistaa muiden ihmisten elämän "pinnan" alle. Harva vain kehtaa tunnustaa.