Mikä siinä on, että ihmiset tulee ihan hulluksi ruotsinlaivan buffassa?!
Olin juuri pitkästä aikaa ruotsinlaivalla ja yksi syy oli se, että olin lukenut netistä buffetin vegaanitarjonnan parantuneen viime aikoina merkittävästi. Kun olin ensin auttanut lapsiani ottamaan omat ruokansa, suuntasin vegaanitiskille, jonka äärellä kävi aivan käsittämätön kuhina. Osa ruuista oli jo loppunut. Yritin sanoa ihmisille (joilla oli lihapullia ym lautasellaan) että nämä ruuat ovat vegaanisia ja suunnattu ennen kaikkea niille, jotka eivät voi syödä eläinkunnan tuotteita. Sain osakseni sitten tiuskimista siitä, etten voi omia ruokia itselleni ja täälla saa maistella mitä haluaa jne. ARGHHH!!! Aika köyhäksi jäi sitten neljänkympin ruokailu :/
Kommentit (49)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Provohan tämä. Sanon nyt kuitenkin kaikille samanmielisille, että vegaani _voi_ syödä lihaa, muttei _halua_ sitä tehdä. Jos papupihvit loppuvat, vegaani voi _valita_ näkeekö nälkää, vai ottaako lihapullaa.
Ja vähän yritystä provoihin, pliis. Missä maailmassa vegaanisörsselit houkuttelisivat niin, että ne ihan loppuvat porauslautan ruokalasta!
En ole aloittaja, mutta olen ollut vegaani reilun 20 vuotta. Jos söisin nyt lihaa, niin elimistöni reagoisi siihen hyvin voimakkaasti. Mielestäni kohdallani on ihan reilua sanoa, etten VOI syödä lihaa. Kyllähän sitruunalle kuolettavasti allerginenkin VOI syödä sitruunaa, muttei ymmärrettävistä syistä halua sitä tehdä.
Tämä on vaan niin outo väite. Ikinä en ole nähnyt mitään tutkimustietoa paikkansapitävyydestä. Kyllä ihmisen elimistö saa sen lihan sulatettua ihan kuten minkä muunkin rasvan ja proteiinin. Ja varmasti tulee vatsanväänteitä, jos ylenmäärin lihaa syö, ihan kenelle tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Kiire ja tarve ahmimiseen ja santsaamiseen johtuu pelosta että ruoka loppuu kesken. Suomalaisen dnassa on muistia nälänhädästä kun pettua purtiin. Siksi täytyy pitää puolensa että ehtii saada jotain. Ja saattaahan se ruoka loppuakin kuten mäti yhdessä tietyssä tv sarjassa.
Ei minua ainakaan pelota se, että ruoka loppuu kesken, vaan etten ehdi syödä niin paljon kuin haluaisin sen tunnin ajan minkä siellä saa viettää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten olisi jos valittaisit varustamolle ruuan loppumisesta että kanssamatkustajille? Siellä saa syödä mitä haluaa, sinä et muitten ruokailusta päätä.
Ajattelinkin laittaa palautetta heille asiasta. Minusta on kuitenkin suoraan sanoen sivistymätöntä mennä kahmimaan itselleen erikoisruokavalioon kuuluvia ruokia. Yleensä esim. gluteenitonta leipää ei löydy samanlaista määrää kuin tavallista leipää. Minun mielestäni on ainakin aika kurjaa jos sitten joku keliaakikko jää leivättä siksi, että muut haluavat syödä juuri sitä, vaikka tavallinenkin kävisi. -ap
Ei siinä ole mitään sivistymätöntä, jos joku ei-keliaakikko haluaa myös nauttia gluteenittomasta ruuasta. Ongelma on laivayhtiön.
Ihan kuten kaupassa, jos haluan maksaa ja ostaa jonkun tuotteen vaikka se on sokeriton, viljaton, munaton ja ties mitä, niin minulla on siihen ”terveenä” oikeus. Ja jos se loppuu kesken, niin vika on kaupan sisäänostajassa. Ihmiset maksavat buffesta, jotta heillä on oikeus ottaa ihan kaikkea mitä sielä tarjotaan. Mutta jos tietenkin hamstraat lautaselle ja jätät syömättä, niin se taas on eri asia. Ehkä buffet ei vaan ole oikea paikka erikoisruokailjoille? Menet ala cartén ja tilaat sieltä ja varmasti ruokaa on tarpeeksi myös sinulle.
Vierailija kirjoitti:
Katsos kun sekasyöjät saa syödä, mitä haluaa, kun he eivät kehitä itselleen huvikseen ruokarajotteita niin sekasyöjät siten syövät huomattavasti monipuolisemmin. He kun eivät nirsoile, kuten sinä teet ruoan kanssa.
Aivan uskomattoman noloa aloittajalta huomautella moisesta.
Mitä itse saat noin typerästä kirjoittelusta?
Aikuinen ihminen. Häpeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Provohan tämä. Sanon nyt kuitenkin kaikille samanmielisille, että vegaani _voi_ syödä lihaa, muttei _halua_ sitä tehdä. Jos papupihvit loppuvat, vegaani voi _valita_ näkeekö nälkää, vai ottaako lihapullaa.
Ja vähän yritystä provoihin, pliis. Missä maailmassa vegaanisörsselit houkuttelisivat niin, että ne ihan loppuvat porauslautan ruokalasta!
En ole aloittaja, mutta olen ollut vegaani reilun 20 vuotta. Jos söisin nyt lihaa, niin elimistöni reagoisi siihen hyvin voimakkaasti. Mielestäni kohdallani on ihan reilua sanoa, etten VOI syödä lihaa. Kyllähän sitruunalle kuolettavasti allerginenkin VOI syödä sitruunaa, muttei ymmärrettävistä syistä halua sitä tehdä.
Tämä on vaan niin outo väite. Ikinä en ole nähnyt mitään tutkimustietoa paikkansapitävyydestä. Kyllä ihmisen elimistö saa sen lihan sulatettua ihan kuten minkä muunkin rasvan ja proteiinin. Ja varmasti tulee vatsanväänteitä, jos ylenmäärin lihaa syö, ihan kenelle tahansa.
Veganismi on aika uusi ilmiö, Varmaan tulee tutkimustietoa jossain vaiheessa.
Mulla on katkarapu/kaviaari/hanhenmaksa dieetti.
Muistakaa ettette te muut saada syödä niitä.
Missä vegaani siellä ongelma....
Jos tietää, että haluaa syystä tai toisesta syödä ruokia hyvin kapealta sektorilta, niin silloin kannattaa mennä sinne jonottelemaan jo hyvissä ajoin, eikä riidellä muille ruokailijoille heidän ajoissa olemisestaan. Ruoka-aineallergiatapauksissa voi jopa informoida henkilökuntaa ennakkoon siitä leiväntarpeestaan.
Kiire ja tarve ahmimiseen ja santsaamiseen johtuu pelosta että ruoka loppuu kesken. Suomalaisen dnassa on muistia nälänhädästä kun pettua purtiin. Siksi täytyy pitää puolensa että ehtii saada jotain. Ja saattaahan se ruoka loppuakin kuten mäti yhdessä tietyssä tv sarjassa.