Voiko 1,5 tunnin hathajoogan laskea viikottaiseksi liikuntasuoritukseksi?
Suorituskeskeinen ihminen kun ole, niin häiritsee kamalasti: pitäis saada tietty määrä treenejä viikossa täyteen, ja kun käyn joogassa, samalle päivälle ei usein mahdu muuta. Yritän tehdä viikossa 3 kertaa aerobista/lihaskuntoa ja sit 1-2 kertaa jooga. Jooga on köykäistä, mutta siihen kuuluu jonkin verran aurinkotervehdyksiä yms. vahvojakin liikkeitä.
Kommentit (3)
No mitkä ovat tavoitteesi? Ihan vaan x määrä liikuntaa per viikko?
Eihän liikuntamäärät kerro kuitenkaan lopulta mistään mitään. Jos käytät heiaheiaa, voit kirjata sinne vaikka saunomisen liikunnaksi.
Itse lasken liikunnaksi vain sellaisen liikunnan, jossa hengästyn ja hikoilen. Käyn itse joogassa ja koen, että se on itselleni enemmän kehonhuoltoa kuin liikuntaa, silti se on olennainen osa liikuntaviikkoani. Ihminen tarvitsee kropalleen muunkinlaista liikuntaa kuin vain sitä hengästyttävää ja hikoiluttavaa.
Riippuu vain ja ainoastaan siitä, minkä av-raati langettaa tuomioksesi. Älä ajattele itse mitään, kyllä täällä kerrotaan totuus:)
No mitkä ovat tavoitteesi? Ihan vaan x määrä liikuntaa per viikko?
Eihän liikuntamäärät kerro kuitenkaan lopulta mistään mitään. Jos käytät heiaheiaa, voit kirjata sinne vaikka saunomisen liikunnaksi.
Itse lasken liikunnaksi vain sellaisen liikunnan, jossa hengästyn ja hikoilen. Käyn itse joogassa ja koen, että se on itselleni enemmän kehonhuoltoa kuin liikuntaa, silti se on olennainen osa liikuntaviikkoani. Ihminen tarvitsee kropalleen muunkinlaista liikuntaa kuin vain sitä hengästyttävää ja hikoiluttavaa.