Mun mielestä ateistit joutais huomanna ja maanantaina töihin!
Kommentit (59)
Tarvitsevathan ihmiset vapaapäiviä. Luuletko että joku ristiinnaulittiin jotta vain häneen uskovat saavat nukkua pitkään?
Miksi ihmeessä pitäisi? Kyseessä on kuitenkin alunperin pakanallinen kevään juhla, jonka kristityt ovat meiltä sittemmin varastaneet ja liittäneet oman satukirjansa kertomuksiin.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 21:46"]
Niin!
[/quote]
Sinä et siis usko Raamattuun, jonka mielestä ajoittain "vapaa" tekee hyvää ihmiselle?
[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 21:59"]
Miksi ihmeessä pitäisi? Kyseessä on kuitenkin alunperin pakanallinen kevään juhla, jonka kristityt ovat meiltä sittemmin varastaneet ja liittäneet oman satukirjansa kertomuksiin.
[/quote]
Miksi ihmeessä ateisti viettäisi mitään pakanajuhlaa? Omituinen ajatus.
Miksi ateisti ei viettäisi pakanallista kevään juhlaa? Kyllä se kevät tulee ateisteillekin...
Mutta mulle järjestely sopisi paremmin kuin hyvin, mielelläni pitäisin vastaavan määrän palkallisia vapaita jonain toisena ajankohtana.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 21:56"]
JMillä perustella tämä on provo? Onko tämä niin kummallinen ajatus, ettei se voi olla totta? Minä olen ihan aidosti sitä mieltä, että nämä uskonnosta valittajat voisivat jättää kristilliset vapaapäivät väliin. Eilenkin juuri ystäväni valitti miten vihaa uskontoa ja jeesustelua ja silti nauttii pääsiäisen tuomista vapaapäivistä.
ap
[/quote]
Jos et ole provo, olet harvinaisen pöllö. Nämä kristilliset pyhät ovat vapaita siksi, että valtio on järjestänyt ne vapaiksi. Miksi valtio antaisi palkallista vapaata pelkän uskonnollisen vakaumuksen perusteella? Jos haluaisit erotella toisistaan kristinuskoa tunnustavat ja muut Suomessa asuvat ihmiset, systeemi menisi niin, että kristityt pitäisivät vapaat omalla kustannuksellaan.
Juu ja kaikki uskovaisesijoitus meneen kirkkoon pääsiäis saarnaa kuuntelemaan. Enemmin töihin kun pariksi tunniksi satutuokioon..
[/quote]
Taidolla ei ole mitään tuon asian kanssa tekemistä. Laiskuudella kyllä.
Minulla esim. on tällä hetkellä vihkoja ja kokeita korjattavana. Jos ei olisi oppilaiden töitä arvioitavana, voisin päivittää tietämystäni ja rakentaa uusia tuntikokonaisuuksia niiden pohjalta. Etsisin kuvia ja karttoja sekä sopivia uutisia netistä tehtäviin.
Tarvetta olisi myös luokan siivoukseen ja opetusmateriaalien järjestelyyn. Leirikouluohjelmaakin voisin väsätä.
Arki-iltoina oma perhe vie aikaa, ja myöhään illalla saa tehtyä aika vähän, kun jo väsyttää. On minullakin kollegoja, jotka vetävät samat kokeet vuodesta toiseen, eivät teetä tehtäviä, kun ne joutuu tarkistamaan eivätkä päivitä opetusmateriaaleja. Jankuttavat aina, että viisas pääsee vähemmällä. Minusta he ovat vain surkeita opettajia. Opettajan työhön kuuluu tasapainoilu liian vähän ja liian paljon välillä. Tekemistä löytyy kyllä, jos on vähääkään kiinnostunut alastaan ja siitä, että oppilaat saavat parhaan mahdollisen lähtökohdan oppimiselleen.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 22:03"]
Miksi ateisti ei viettäisi pakanallista kevään juhlaa? Kyllä se kevät tulee ateisteillekin...
Mutta mulle järjestely sopisi paremmin kuin hyvin, mielelläni pitäisin vastaavan määrän palkallisia vapaita jonain toisena ajankohtana.
[/quote]
Ai miksikö? No ateisti ei usko mihinkään jumalaan, ei edes pakanajumaliin. Jos viettää uskonnollisia juhlia, niin ei oikein voi itseään kutsua ateistiksi.
Juu ja kaikki uskovaisesijoitus meneen kirkkoon pääsiäis saarnaa kuuntelemaan. Enemmin töihin kun pariksi tunniksi satutuokioon..
[/quote]
juu ei se niin mene että hihhuliukkoon uskovat älykääpiöt ovat milloin minkäkin ihmeteon vuoksi vapaalla.. Tyyliin Jeesus synty, Jeesus kuoli, Jeesus nousi, Jeesus ilmestyi...
[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 21:50"]
Enpä oikein keksisi, mitä tehdä pääsiäispyhinä...
t. opettaja
[/quote]
Ihmettelen kanssa miten muka opettajalle ei löytyisi mm. järjestely- ja suunnittelutyötä pääsiäisenpyhiksi.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 22:09"]
t. opettaja
[/quote]
Ihmettelen kanssa miten muka opettajalle ei löytyisi mm. järjestely- ja suunnittelutyötä pääsiäisenpyhiksi.
[/quote]
Kun suunnittelee oman työnsä kunnolla, niin ei tarvitse tehdä töitä pääsiäisenä. Huonon opettajan merkki, jos ei kykene sen vertaa työtään organisoimaan, että pystyisi viettämään pari pyhää vapaata.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 22:08"]
Jos viettää uskonnollisia juhlia, niin ei oikein voi itseään kutsua ateistiksi.
[/quote]
Ateisti on henkilö, joka ei usko jumalaan. Mä voin siitä huolimatta viettää esim. joulua. Mulle ateismi ei ole mikään vakaumus, joka kieltäisi multa sitä tai tätä, se tarkoittaa vain sitä, etten usko jumaliin.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 21:54"]
mun mielestä uskovaiset eivät saisi työskennellä tieteen parissa
[/quote]
EInstein ja Hawkings (samoin kuin kaikki muutkin jokain OIKEAA aikaansaaneet tiedemiehet) siis mustalla listallasi? Kenet kelpuuttaisit mukaan?
Inkvisitiota suosittelen. Heillä oli sama politiikka ja valtaakin - kunnes ihmiset kyllästyivät kurjuuteen ja lastensa varhaisiin kuolimiin.
Uskomatonta, että opettaja ei keksi tekemistä koululla jos siellä ei ole oppilaita!! Ei voi olla totta!
[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 22:13"]
Uskomatonta, että opettaja ei keksi tekemistä koululla jos siellä ei ole oppilaita!! Ei voi olla totta!
[/quote]
Meidän koulu on suljettu pääsiäisenä. Ymmärrätkö? Suljettu. Se tarkoittaa sitä, että jos sinne menee, niin hälytys pärähtää päälle. Sitä paitsi, jos osaa organisoida oman työnsä kunnolla, niin ei tarvitse todellakaan tehdä töitä pääsiäisenä.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 22:12"]
[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 22:08"]
Jos viettää uskonnollisia juhlia, niin ei oikein voi itseään kutsua ateistiksi.
[/quote]
Ateisti on henkilö, joka ei usko jumalaan. Mä voin siitä huolimatta viettää esim. joulua. Mulle ateismi ei ole mikään vakaumus, joka kieltäisi multa sitä tai tätä, se tarkoittaa vain sitä, etten usko jumaliin.
[/quote]
Ihan miten vain. Teitä tapa-ateisteja kyllä piisaa.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 22:11"]
[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 22:09"]
t. opettaja
[/quote]
[/quote]
Kun suunnittelee oman työnsä kunnolla, niin ei tarvitse tehdä töitä pääsiäisenä. Huonon opettajan merkki, jos ei kykene sen vertaa työtään organisoimaan, että pystyisi viettämään pari pyhää vapaata.
[/quote]
Mutta pointti tässä kuvitelmassa on se, että jos olet ateisti pyhät eivät olisikaan sinulle silloin vapaapäiviä. Olisit koululla ja istuisit koko päivän kun et keksisi mitä ihmettä voisit tehdä?! Taidat olla kaikenlisäksi tyhmäkin...
[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 21:53"]
Et taida olla kovin taitava opettaja, jos et keksi töitä pääsiäispyhiksi. Minä keksisin ihan varmasti töitä... vaikka mitä hoppeja ja pedagogisia arvioita. Olisi hyvä jos olisikin pari kokonaista työpäivää ilman oppilaita.
t: ope myöskin
[/quote]
No taitava ope osaa suunnitella opetuksensa niin, ettei tarvitse tehdä pyhinä töitä. Mitä mä yleensäkään tekisin tyhjässä koulussa?