Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mun mielestä ateistit joutais huomanna ja maanantaina töihin!

Vierailija
28.03.2013 |

Niin!

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 21:56"]

Juu ja kaikki uskovaisesijoitus meneen kirkkoon pääsiäis saarnaa kuuntelemaan. Enemmin töihin kun pariksi tunniksi satutuokioon..

[/quote]

Mä taas ihmettelen, että miks uskonnon takia pitäis saada vapaapäiviä. Usko on jokaisen henkilökohtainen juttu, ei pitäis vaikuttaa työelämään.

Vierailija
42/59 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 22:15"]

[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 22:12"]

[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 22:08"]

Jos viettää uskonnollisia juhlia, niin ei oikein voi itseään kutsua ateistiksi.

[/quote]

Ateisti on henkilö, joka ei usko jumalaan. Mä voin siitä huolimatta viettää esim. joulua. Mulle ateismi ei ole mikään vakaumus, joka kieltäisi multa sitä tai tätä, se tarkoittaa vain sitä, etten usko jumaliin.

[/quote]

Ihan miten vain. Teitä tapa-ateisteja kyllä piisaa.

[/quote]

Hei! Mä tunnistan sut! Ihmisen, joka pitää ateismia uskontona! Älä todellakaan lue meitä kuuluvaksi samaan vakaumukseen, koska sulle ateismi on vakaumus ja uskonto, mulle se on vain sitä, että en usko jumalaan. Musta uskonnot on mielenkiintoisia, mutta en halua niitä harjoittaa. Sinä ja kaikki muut uskontojen edustajat voitte pitää tunkkinne ja antaa jonkun muun sanella puolestanne säännöt mm. juhlapyhien viettämisestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 22:11"]

[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 22:09"]

[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 21:50"]

Enpä oikein keksisi, mitä tehdä pääsiäispyhinä...

t. opettaja

[/quote]

Ihmettelen kanssa miten muka opettajalle ei löytyisi mm. järjestely- ja suunnittelutyötä pääsiäisenpyhiksi.

[/quote]

Kun suunnittelee oman työnsä kunnolla, niin ei tarvitse tehdä töitä pääsiäisenä. Huonon opettajan merkki, jos ei kykene sen vertaa työtään organisoimaan, että pystyisi viettämään pari pyhää vapaata.

[/quote]

Mutta pointti tässä kuvitelmassa on se, että jos olet ateisti pyhät eivät olisikaan sinulle silloin vapaapäiviä. Olisit koululla ja istuisit koko päivän kun et keksisi mitä ihmettä voisit tehdä?! Taidat olla kaikenlisäksi tyhmäkin...

[/quote]

Niin? Mutta kun pyhät ovat kaikille vapaita. Jos ne eivät olisi, niin silloinhan siellä olisi opiskelijoitakin. Onneksi osaan sentään kirjoittaa, enkä ole edes äidinkielen opettaja.

Kai tajuat kateudessasi, että opettajilla ei ole yhtään enempää lomaa pääsiäisenä kuin muillakaan?

Vierailija
44/59 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 22:18"]

[/quote]

Ateisti on henkilö, joka ei usko jumalaan. Mä voin siitä huolimatta viettää esim. joulua. Mulle ateismi ei ole mikään vakaumus, joka kieltäisi multa sitä tai tätä, se tarkoittaa vain sitä, etten usko jumaliin.

[/quote]

[/quote]

Hei! Mä tunnistan sut! Ihmisen, joka pitää ateismia uskontona! Älä todellakaan lue meitä kuuluvaksi samaan vakaumukseen, koska sulle ateismi on vakaumus ja uskonto, mulle se on vain sitä, että en usko jumalaan. Musta uskonnot on mielenkiintoisia, mutta en halua niitä harjoittaa. Sinä ja kaikki muut uskontojen edustajat voitte pitää tunkkinne ja antaa jonkun muun sanella puolestanne säännöt mm. juhlapyhien viettämisestä.

[/quote]

Sinä et määrittele muiden tapaa elää. Tunnet olosi uhatuksi, koska osaan elää oman periaatteeni mukaisesti, enkä elä luterilaisnormatiivisesti. Sinun sääntösi sanelee luterilainen kirkko.

Vierailija
45/59 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin huomenna, mutta kun pomon laatimassa listassa mulla on vapaapäivä. Lauantaista eteenpäin sitten saakin paahtaa 8 päivää putkeen.

Vierailija
47/59 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. opettaja

[/quote]

Ihmettelen kanssa miten muka opettajalle ei löytyisi mm. järjestely- ja suunnittelutyötä pääsiäisenpyhiksi.

[/quote]

Kun suunnittelee oman työnsä kunnolla, niin ei tarvitse tehdä töitä pääsiäisenä. Huonon opettajan merkki, jos ei kykene sen vertaa työtään organisoimaan, että pystyisi viettämään pari pyhää vapaata.

[/quote]

Mutta pointti tässä kuvitelmassa on se, että jos olet ateisti pyhät eivät olisikaan sinulle silloin vapaapäiviä. Olisit koululla ja istuisit koko päivän kun et keksisi mitä ihmettä voisit tehdä?! Taidat olla kaikenlisäksi tyhmäkin...

[/quote]

Niin? Mutta kun pyhät ovat kaikille vapaita. Jos ne eivät olisi, niin silloinhan siellä olisi opiskelijoitakin. Onneksi osaan sentään kirjoittaa, enkä ole edes äidinkielen opettaja.

Kai tajuat kateudessasi, että opettajilla ei ole yhtään enempää lomaa pääsiäisenä kuin muillakaan?

[/quote]

Kyllä tajuan. Olen itsekin opettaja. Siksi ihmettelen sitä miksi et keksisi tekemistä työpaikalle jos siellä ei olisi oppilaita. En ota kantaa tähän pääsiäisasiaan, mutta minä kiljuisin riemusta jos saisin ylimääräisen palkallisen työpäivän ilman oppilaita, jolloin olisi koko päivä aikaa väsätä hoppeja, tehdä suunnittelutyötä jne.

Vierailija
48/59 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 22:25"]

t. opettaja

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kyllä tajuan. Olen itsekin opettaja. Siksi ihmettelen sitä miksi et keksisi tekemistä työpaikalle jos siellä ei olisi oppilaita. En ota kantaa tähän pääsiäisasiaan, mutta minä kiljuisin riemusta jos saisin ylimääräisen palkallisen työpäivän ilman oppilaita, jolloin olisi koko päivä aikaa väsätä hoppeja, tehdä suunnittelutyötä jne.

[/quote]

No tee sitten pääsiäisenä töitä.

Vierailija
49/59 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä ateisti on töissä huomisen ja maanantain lisäksi myös lauantaina ja sunnuntaina. Ja lisäksi tiistaina, keskiviikkona ja torstaina, jos sattuu kiinnostamaan.

Olen muuten sitä mieltä että uskonnolliset vapaapäivät voisi ihan hyvin lakkauttaa kokonaan. Myös uskovaisilta.

Vierailija
50/59 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 21:54"]

mun mielestä uskovaiset eivät saisi työskennellä tieteen parissa

[/quote]

EInstein ja Hawkings (samoin kuin kaikki muutkin jokain OIKEAA aikaansaaneet tiedemiehet) siis mustalla listallasi? Kenet kelpuuttaisit mukaan?

Inkvisitiota suosittelen. Heillä oli sama politiikka  ja valtaakin  - kunnes ihmiset kyllästyivät kurjuuteen ja lastensa varhaisiin kuolimiin.

[/quote]

m.guardian.co.uk/science/2011/may/15/stephen-hawking-interview-there-is-no-heaven

Vierailija
51/59 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen heti töihin, kun uskonnontunnit häviää kouluista ja pikkukirkot päiväkodeista. Ja kaikki muu uskonnollinen pakkosyöttö.

Vierailija
52/59 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisinkin töissä, JOS se vain sallittaisiin! Saisi ne vapaat sitten muulloin... ;)

Vierailija
53/59 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olenkin töissä. Saa pyhäkorvaukset. Niin! HAHAA!

Ateisti

Vierailija
54/59 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei pitkäperjantai edes ole joka puolella maailmaa pyhäpäivä, esim. meillä tänään on normaali arkipäivä.

Vierailija
55/59 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin mielelläni, pääsiäinen kun aina osuu aika kiireiseen aikaan vuodesta. Mutta laki kuitenkin kieltää uskonnon perusteella syrjinnän, joten tasa-arvon nimissä myös kristityillä pitäisi olla työpäivä, ja jos haluaa pääsiäisen vapaaksi, niin ihan normaalisti pitäisi ottaa vuosilomana tai palkattomana vapaana. 

Ja mitenkäs sitten, jos lomaa on haettu uskonnollisen pyhän viettoa varten, eikö silloin pitäisi viettää aikaa kirkossa ja muissa uskonnollisissa menoissa? Tänäänhän on pitkäperjantai, vuoden synkin aika! Ei silloin kai ole sopivaa edes netissä roikkua? 

(Palsta muuten antoi jo oman tuomionsa, tuossa alhaalla nimittäin lukee: "Kirjoita numeroina ilman välilyöntehä kuusi kuusi kuusi".)

Vierailija
56/59 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 22:20"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Sinä et määrittele muiden tapaa elää. Tunnet olosi uhatuksi, koska osaan elää oman periaatteeni mukaisesti, enkä elä luterilaisnormatiivisesti. Sinun sääntösi sanelee luterilainen kirkko.

[/quote]

Heh, sinähän tässä sanelet, mitä ateisti saa tehdä ja mitä ei :) Jos ateisti haluaa viettää joulua, sehän on oma valinta, ei kirkon tai muun (uskonnollisen) yhteisön sanelemaa.

Vierailija
57/59 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain tällä palstalla: ei kuulu kirkkoon = ateisti.

Ei oo todellista.

Mutta kirkkoonkuulumattomia ja myös ateisteja saatte itseasiassa kiittää siitä, että kirkolliset pyhät ovat vapaita ja jos joutuu töihin, saa hyvän liksan. Eivät nämä ole lahjana kenellekään tulleet, vaan työväenliike on ne saanut taisteltua kovilla neuvotteluilla työnanatajapuolelta. Etta vasemmistoa saatte tästä kiittää ja öh, mitenhän uskonnollista luulette vasemmistostallariliikkeen harjoittajien olleen/olevan?

Että teillä uskoville kelpaa kyllä meidän antamat lahjat, samalla kun syljette päin naamaamme näillä typerillä aloituksillanne.

Vierailija
58/59 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menen töihin. Mene sinä joka sunnuntai kirkkoon. Ja vappuna töihin.

Vierailija
59/59 |
29.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo ja työttömät töihin vapunpäivänä (= suomalaisen työn päivä)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi seitsemän